Model poprzedniej generacji był napędzany przez wolnossącą jednostkę V8 o pojemności aż 6,2 l i mocy 507 KM, teraz widlasta ósemka ma 510 koni, dwie turbosprężarki i tylko 4 litry. I właściwie wcale nie żałujemy tej zmiany – jak na tego typu jednostkę przyrost mocy jest bardzo liniowy, nie ma mowy o nagłym dmuchnięciu i zaskakującym kopnięciu w plecy np. przy lekkim dodaniu gazu na wyjściu z zakrętu.
WARTO WIEDZIEĆ
Cennik czytaj ze zrozumieniem: zdarza się, że opcja, która w konfiguratorze kosztuje 0 zł faktycznie jest dostępna tylko w drogim pakiecie.
Coupé jest niezwykle posłuszne i bardzo stabilne, dopiero przełączenie w tryb Sport+ albo Race budzi w nim dzikusa. Wybór jednego z tych trybów całkowicie zmienia charakter auta – zawieszenie ma krótszy skok, usztywniają się poduszki silnika, układ kierowniczy staje się jeszcze lepiej wyważony i bezpośredni, a silnik szybciej reaguje na gaz. W trybie Race coupé staje się drogowym monstrum – dzięki ponad pół tysiącu koni mechanicznych i elektrycznie sterowanemu mechanizmowi różnicowemu o ograniczonym poślizgu każdy zakręt będziesz pokonywał efektownym slajdem. Musisz być jednak przy tym maksymalnie skoncentrowany, bo gdy elektroniczny anioł stróż – układESP – przechodzi w tryb uśpienia, znika bezpieczna podsterowność.
![]() |
![]() |
![]() |
Włókno węglowe w najtańszym pakiecie kosztuje prawie 21 tys. zł. Za to zegarek IWC dostajesz gratis. | Klasyka stylu – nie ma ekranu, lecz stare, dobre, analogowe zegary | Sam decydujesz, czy AMG ma być tylko twarde czy twarde jak taczka |
Jeśli jednak pozostawisz auto w trybie Comfort, czy nawet Sport, w superwygodnych fotelach C 63 S Coupé przejedziesz całą Europę, zachwycając się świetnie wykończonym i znakomicie wyciszonym wnętrzem. Spodoba Ci się też dość sztywne, ale sprawnie tłumiące nierówności zawieszenie i bardzo dobre właściwości jezdne, pozwalające na opanowanie auta nawet mało wprawnemu kierowcy. Tylko koniecznie dokup układ wydechowy AMG Performance z regulacją głośności – tylko z otwartymi „klapami” wydechu silnik „gada” jak na V8 przystało. Oczywiście można go uciszyć naciśnięciem przycisku.
![]() |
![]() |
To polubisz | Tego nie |
GADKI WYDECHU Silnik V8 pięknie gada. Przejeżdżając przez tunel, radzimy opuścić szyby i delektować się tą muzyką. |
WYMIANA OPON AMG pozwala garściami czerpać z możliwości tylnego napędu. A to oznacza, że bardzo często trzeba będzie wymieniać opony na kołach z tyłu. |
W trybie Race coupé staje się drogowym monstrum
W klasie mocnych coupé zrobiło się bardzo ciekawie. Mercedes ma turbodoładowany silnik V8, Lexus RC F wolnossący V8, a BMW M4 – rzędowy, sześciocylindrowy z turbosprężąrką. Już nie możemy się doczekać ich porównania!
Dane producenta | MERCEDES-AMG C 63 S COUPÉ |
Cena | 404 900 zł |
Silnik i przeniesienie napędu | |
Rodzaj napędu | benzynowy, V8 turbo |
Pojemność skokowa | 3982 cm3 |
Moc maks./przy obrotach | 510 KM / 5500-6250/min |
Maks. moment obr./przy obrotach | 700 Nm / 1750–4500 obr/min |
Przeniesienie napędu | na tylne koła; 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa |
Osiągi | |
0–100 km/h | 3,9 s |
Prędkość maksymalna | 250* km/h |
Zużycie paliwa | |
Średnie | 8,9 l/100 km |
Emisja CO2 | 209 g/km |
Nadwozie | |
3-drzwiowe, 4-miejscowe coupé, długość x szerokość x wysokość 4750 x 1877 x 1402 mm, rozstaw osi 2840 mm, masa własna 1800 kg, poj. bagażnika 435 l, pojemność zbiornika paliwa 66 l. | |
*-ograniczona elektronicznie |