Gdy się pojawił, sprawiał wrażenie auta podobnego do poprzednika, czyli SLS-a GT który był samochodem w stylu muscle car. Jednak Mercedes twierdzi, że AMG GT R to wyrachowana maszyna, która na torze wyścigowym jest ostra jak skalpel – jako dowód podano liczbę 7:10,92. O co chodzi?
Mercedes-AMG GT R - niepokonany na torze
Siedem minut, dziesięć sekund, dziewięćdziesiąt dwie setne – to rekord przejazdu autem seryjnym Północnej Pętli toru Nürburgring osiągnięty podczas testów naszych kolegów z magazynu „Sportauto”. AMG GT R-em pokonali tor szybciej niż Porsche 918 Spyderem, Ferrari 488 GTB czy Lamborghini Aventadorem LP 700-4!
AMG GT R jest dla Mercedesa tym, czym 911 GT3 dla Porsche – wyścigówką z tablicą rejestracyjną
Co odróżnia wersję R od zwykłego AMG GT? Z zewnątrz poszerzona karoseria (o 47 mm z przodu i 57 mm z tyłu) z większą liczbą wlotów i wylotów powietrza, obręcze kół z kutego aluminium oraz rzucające się w oczy zielony lakier i skrzydło z tyłu. Nadwozie wygląda agresywnie, żeby nie powiedzieć szpanersko, ale każdy wlot, załamanie i listewka pełnią funkcje aerodynamiczne.
Pod maską AMG GT R zamontowano silnik 4.0 V8 biturbo, który dzięki kilku modyfikacjom, m.in. zwiększeniu ciśnienia doładowania do 1,35 bara, osiąga 585 KM i 700 Nm momentu obrotowego. Samochód ma pod dostatkiem mocy w całym zakresie obrotów, ale co najważniejsze, silnik fantastycznie reaguje na każde muśnięcie gazu, a dzięki procedurze startu rozpędza auto do pierwszej setki w 3,6 s i maksymalnie do 318 km/h.
![]() |
![]() |
TO POLUBISZ | TEGO NIE |
GŁOŚNY WYDECH Silnik V8 „oddycha” głównie przez lekki tytanowy wydech z centralną końcówką – dwie dodatkowe rury ukryte w dyfuzorze odpowiadają jedynie za soundtrack! |
WSKAŹNIK BIEGU Informacja na którym biegu jedziemy powinna być bardziej wyeksponowana – to istotne przy zmianie biegów łopatkami. |
Komentarze