Nowe coupé Mercedesa C kosztuje sporo, około 10% więcej niż zwykły model klasy C, a do jego napędu służą diesel o mocy 170 lub 204 KM albo jeden z silników benzynowych o mocy 156, 204 lub 306 KM. Wszystkie łączone są ze skrzynią 7G-tronic. Z każdym z tych silników nowe C Coupé bardziej nadaje się do komfortowej jazdy niż szaleństw na krętych drogach.
Układ kierowniczy i zawieszenie to mocniejsze punkty tego auta. Coupé ma ogromną rezerwę bezpieczeństwa i wiele wybacza niedoświadczonemu kierowcy. Czuwa nad nim porządnie skalibrowany system ESP. Pomocą służą asystent hamowania, układ redukujący skutki kolizji, asystent utrzymywania obranego toru jazdy, aktywny tempomat, czy system monitorowania zmęczenia u kierowcy.
Przygotowano też wścieklejszą wersję auta - 63 AMG. Pod maską pracuje w nim 8-cylindrowy mocarz (457 lub 487 KM). Dodatkowe spoilery, inny grill, tylny dyfuzor, 19-calowe koła i kompozytowe hamulce (z przodu 6-, z tyłu 4-tłoczkowe) podkreślają zadziorny charakter auta. "Manettino" w stylu AMG oferuje cztery tryby pracy: comfort, sport, sport+, manual.
MERCEDES C63 AMG COUPÉ
MERCEDES C63 AMG COUPÉ | |
---|---|
Cena | 340 000 zł |
Konkurenci | BMW M3, Audi RS5 |
Silnik | benzynowy, V8, 6.2 biturbo |
Moc/przy obrotach | 487 KM/6800 obr/min |
0–100 km/h | 4,3 s |
Prędkość maksymalna | 250 km/h |
Zużycie paliwa | 12,0 l/100 km |
Emisja CO2 | 280 g/km |
Silnik | pojemność skokowa 6208 cm3, maksymalny moment obrotowy 600 Nm przy 5000 obr/min, skrzynia biegów 7A, napęd na tylne koła. |
Nadwozie | 2-drzwiowe, 4-miejscowe coupé, długość x szer. x wys. 4707 x 1795 x 1391 mm, rozstaw osi 2765 mm, masa własna 1730 kg, ładowność 430 kg, pojemność bagażnika wg VDA 450 l. |
dane producenta |
W pierwszym trybie AMG jest łagodny, wręcz subtelny. Program sport wyostrza zmysły, ale system ESP czuwa nad bezpieczeństwem. Dla odważnych i potrafiących zapanować nad możliwościami auta przewidziano tryb sport+. Po jego włączeniu C Coupé robi się nerwowe, obroty silnika utrzymywane są w górnym zakresie obrotomierza, a zawieszenie staje się tak twarde, że czuć nawet potrącenie chrabąszcza. Jazda sprawia coraz większą przyjemność, czuć każde przełączenie biegu, redukcja i dohamowanie przed zakrętem powodują niewyobrażalne wręcz przeciążenia, a układ kierowniczy i przyczepność zdają się nie mieć granic. Auto świetnie hamuje silnikiem.
Nowe modele już można zamawiać, a cena podstawowego Mercedesa C 180 Coupé wynosi 139 500 złotych.
Tekst Michał Hutyra
Amis 9/2011