[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.5

Mercedes C220 D 4MATIC kombi - tryb full relax

Klasa C, najchętniej wybierany model Mercedesa na świecie, po sześciu latach od premiery odwiedziła salon kosmetyczny, dostała też nowe wyposażenie i silniki.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 68 757 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-3, kombi van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Mercedes C - komfort, wnętrze, obsługa

Niektórzy o Klasie C mówią „mała eska” i coś jest na rzeczy. Co prawda pod względem rozmiarów i ceny do Klasy S jej daleko, ale już stylizacją i komfortem, a po face liftingu również wyposażeniem, bliżej jej do topowego modelu niż kiedykolwiek. Podobnie jak Mercedesy lokujące się „wyżej w alfabecie”, Klasa C ma bardziej cyfrowe wnętrze, głównie za sprawą wyświetlacza, który zastąpił klasyczne zegary (takie pozostały tylko w wersji podstawowej) – teraz można „usunąć” obrotomierz, a w jego miejscu wyświetlić np. nawigację. Rozwiązaniem absolutnie fantastycznym są małe touchpady na kierownicy – jeden służy do zarządzania zegarami, a drugi do nawigowania w menu systemu na ekranie centralnym. Działa to pierwszorzędnie i wystarczy chwila, żeby zapomnieć o skądinąd równie poręcznym pokrętle na tunelu środkowym.

Prawdziwe drewno, prawdziwy metal i... nieco prawdziwego plastiku – jakość materiałów użytych do wykończenia kabiny Mercedesa Klasy C jest jednak pierwszorzędna Mercedes C w opcji ma teraz cyfrowe zegary: w miejscu obrotomierza
może pojawić się np. mapa nawigacji albo dane z komputera pokładowego

Mądrzejsze i bardziej przewidujące są też systemy asystujące, np. aktywny tempomat wie dzięki nawigacji, że auto zbliża się do skrzyżowania i odpowiednio wcześniej zmniejsza prędkość. Bardzo skuteczne są też reflektory Multibeam LED – korzystają z 84 diod, z których każda jest sterowana oddzielnie i może być wygaszona, kiedy nadjeżdża pojazd z przeciwka.

Tapicerka z pakietu AMG (za ponad 18 tys. zł) to tylko sztuczna skóra; fotele są arcywygodne

Mercedes C - nowy silnik Diesla

Duże nowości w Klasie C to silniki, w tym 2-litrowy diesel przejęty z Mercedesa E, który zastąpił jednostkę o pojemności 2,1 litra. Jego abstynencja jest wręcz nieprzyzwoita, bo w trasie wypija około 5 l/100 km, a przy szybkiej jeździe autostradą 7,5 l/100 km. A mówimy o samochodzie klasy średniej z napędem na cztery koła, który waży ponad 1700 kg i przyspiesza do prędkości 100 km/h w ciągu 7,4 s!

System audio firmy Burmester kosztuje prawie 4500 zł ekstra; gra porządnie, ale bez fajerwerków

W charakterze tego modelu trudno znaleźć jakieś sportowe cechy, natomiast w „trybie full relax” to prawdopodobnie najlepsze tych rozmiarów auto na świecie. Kierownica Klasy C obraca się lekko, zawieszenie tłumi co trzeba i jak trzeba. Auto trudno wytrącić z równowagi, nawet gdy jest na 18-calowych obręczach, i to mimo braku pneumatycznego zawieszenia. Automatyczna skrzynia pracuje płynnie, ale dwa ostatnie z dziewięciu przełożeń wybiera dopiero na autostradzie i po dłuższym namyśle.

REKLAMA

REKLAMA

Dane producenta Mercedes C220 d
4MATIC kombi
Cena 184 700 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika turbodiesel, R4,
Pojemność skokowa 1950 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
194 KM
3800/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
400 Nm
1600-2800/min
Rodzaj napędu na cztery koła
Skrzynia biegów 9-biegowa
przekładnia automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 7,4 s
Prędkość maksymalna 228 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 5,3 l/100 km
Emisja CO2 139 g/km
 
Nadwozie: 5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4702 x 1810 x 1457 mm, rozstaw osi 2840 mm, masa własna 1720 kg, pojemność bagażnika 460/1480 l, pojemność zbiornika paliwa 41 l.
Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij