[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.0

Mercedes CLA: baby-CLS

Powstał po to, by cieszyć zmysły. Chociaż technicznie jest mocno spokrewniony z kompaktową Klasą A, charakterem znacznie bliżej mu do ekskluzywnego sedana jakim jest CLS.

CLA jest stabilny podczas jazdy i niezwykle komfortowy.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 68 757 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-3, kombi van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Mercedes CLA ma cieszyć wyrafinowaną stylizacją oraz elegancją. Ilość miejsca z tyłu czy wielkość bagażnika nie są dla posiadacza takiego samochodu najważniejsze. Ale całkiem bez znaczenia też nie są – dlatego bagażnik jest dość spory (457 l), a czterodrzwiowe nadwozie pozwala wyruszyć w szerszym gronie na przykład na pole golfowe.

CLA łączy cechy auta kompaktowego, sedana i coupé. Podwozie, układ napędowy, wnętrze oraz elementy przedniej części nadwozia pochodzą z popularnej Klasy A, kształt nadwozia i stylizacja wzorowane były na bardziej dojrzałym sedanie, udającym coupé – znanym jako CLS. Stromo opadający dach sprawia, że CLA nie zapewnia wygody z tyłu.

REKLAMA

Dzięki smukłej linii nadwozia auto ma rekordowo niski współczynnik oporu powietrza (Cx) – jedynie 0,22, co pozwala delektować się wyjątkową ciszą w kabinie.

Układ kierowniczy jest świetnie wyważony, daje znakomite pojęcie o tym, co dzieje się na styku opon i asfaltu. Od września będzie można zamawiać CLA w wersji 4Matic, czyli z napędem na cztery koła, który w ekstremalnych sytuacjach obdziela obie osie jednakową siłą napędową. Podstawowy silnik 1.6 osiąga 122 KM i słabo przystaje do charakteru auta. Zdecydowanie lepsze wrażenie robią jednostki o mocach powyżej 150 KM. Najrozsądniej wybrać 170-konnego diesla. Pracuje bezgłośnie, a na trasie wiodącej przez góry, autostradę i miasto pali średnio 5,6 l/100 km. Świetnie pasuje do niego 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa. Pracuje płynnie, ale zbyt długo zwleka z wymuszoną redukcją biegu po mocnym wciśnięciu gazu.

Komfortowej jeździe sprzyja zawieszenie o charakterystyce nastawionej na łagodne tłumienie nierówności. Jeśli zależy Ci na stabilności nadwozia i dynamice jazdy, wybierz najmocniejszy silnik benzynowy 2.0 turbo o mocy 211 KM i pakiet Urban, m.in. z zawieszeniem sportowym.

Michał Hutyra
redaktor "auto motor i sport"

Warto wiedzieć:

CLA nie należy do tanich aut. Może być droższy niż większa Klasa C w porównywalnych wersjach silnikowych.

DANE PRODUCENTA MERCEDES CLA 220 CDI

DANE PRODUCENTA

MERCEDES CLA 220 CDI

Cena172 900 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnikaturbodiesel, R4
Pojemność skokowa2143 cm3
Moc maksymalna170 KM
w przedziale obrotów3400–4000/min
Maksymalny moment obrotowy350 Nm
w przedziale obrotów1400–3400/min
Rodzaj napęduna przednie koła;
Skrzynia biegów7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h8,2 s
Prędkość maksymalna230 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie4,2 l/100 km
Emisja CO2109 g/km
NADWOZIE4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, długość x szerokość x wysokość 4630 x 1777 x 1432 mm, rozstaw osi 2699 mm, masa własna 1525 kg, pojemność bagażnika 457 l, pojemność zbiornika paliwa 50 l.

amis

zobacz galerię

Komentarze

 (15)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij