REKLAMA

Mercedes E 300 de: Jedyny taki - TEST

Komfortowa limuzyna wymaga układu napędowego, który zapewni komfortową podróż. W hybrydowym Mercedesie E 300 de z silnikiem elektrycznym współpracuje diesel.

Mercedes E Fot. Jacek Hanusz
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 184 700 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY


Mercedes lubi być wyjątkowy. I właśnie, wyjątkowo, w ofercie Klasy E wciąż nie ma wersji z napędem elektrycznym. Taki model, pod osobną nazwą EQE, pojawi się w 2021 roku. Do tego czasu Mercedes, jako jedyny producent, oferuje w tej klasie dwa auta hybrydowe typu plug-in – z silnikiem benzynowym i na olej napędowy. My jeździliśmy tym drugim.

REKLAMA

Mercedes E 300 de - Hybryda z dieslem

Mercedes E 300 de ma pod maską diesla 2.0 o mocy 194 KM oraz jednostkę elektryczną uzyskującą 90 kW, umieszczoną w obudowie 9-stopniowej automatycznej skrzyni biegów. W sumie moc systemowa hybrydowej Klasy E wynosi 306 KM. Nie ma więc obaw, że elegancka limuzyna nie spełni wymagań, jakie stawia się tego rodzaju samochodom. Hybrydowa Klasa E to doskonały model na dalekie trasy, wygodny, luksusowo wyposażony i zawsze pełen temperamentu. Jednak w wypadku hybrydy liczy się mimo wszystko zużycie paliwa i energii. Jedno i drugie można śledzić równolegle na wyświetlaczu za kierownicą – czerwone cyferki wskazują bieżące zużycie oleju napędowego, a niebieskie energii elektrycznej pobieranej z akumulatora o pojemności 13,5 kWh. W trybie wyłącznie elektrycznym ma jej wystarczyć na około 50 km, w praktyce można na niej przejechać ok. 39 km. E 300 de zawsze rusza z miejsca, korzystając z silnika elektrycznego. Robi to tak cicho, że gdyby nie z wolna przesuwający się krajobraz, można by mieć wątpliwości, czy jednostka w ogóle pracuje. Dopiero z czasem do akcji z wyraźnym pomrukiem włącza się diesel. Przy bardzo oszczędnej jeździe nasza Klasa E zadowalała się zużyciem zaledwie 5,0 l/100 km, na autostradzie było to jednak około 9,5 litra, a średnio w teście – 6,7 l/100 km.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!


Wady hybrydy? Akumulatory zajmują ogromną część bagażnika, co czyni go tylko umiarkowanie przydatnym. Jego pojemność wynosi zaledwie 370 litrów i mocno kontrastuje z gabarytami auta i przestronnym wnętrzem.

Mercedes EFot. Jacek Hanusz
Błyszczące ozdobniki we wnętrzu mogą się wydać zbyt nachalne, ale ratuje je to, że są z prawdziwego
metalu, nie tworzywa. Informacje wyświetlane na ekranie można dobierać stosownie do potrzeb
Mercedes EFot. Jacek Hanusz
Ekran daje możliwość śledzenia zużycia energii elektrycznej i jej odzyskiwania. Wszystko opisano poprawną polszczyzną

 

Mercedes E 300 de - Pewne wyzwanie 

Niemal 5-metrowe nadwozie, wytworne i o powściągliwej stylistyce, sprawia, że manewrowanie Klasą E na parkingach staje się pewnym wyzwaniem. Na szczęście widoczność z wnętrza jest bardzo dobra. Kierowca i pasażer siedzą w wygodnych, regulowanych fotelach w luksusowym otoczeniu będącym mieszanką nowoczesności i klasyki – dwa ekrany cyfrowe zlewają się tutaj w wielkie centrum sterownicze w oprawie z metalu, skóry i prawdziwego drewna.
Hybrydowy E 300 de kosztuje 267 200 zł i jest o 11 000 zł droższy od hybrydowego (z silnikiem benzynowym) modelu E 300 e, a od klasycznego diesla E 220 d (194 KM) o prawie 34 000 zł.

Mercedes EFot. Jacek Hanusz
Dwulitrowy diesel ma moc 194 KM, silnik elektryczny sprawia, że łącznie E 300 de osiąga 306 KM

 

Dane producenta MERCEDES E 300 DE
Cena 267 200 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj napędu hybrydowy: silnik wysokoprężny + elektryczny
Moc maks. układu napędowego 306 KM
Maks. moment obr. układu 700 Nm
Silnik spalinowy turbodiesel, R4, 1950 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
194 KM
3800/min
Maks. moment obrotowy
przy obrotach
400 Nm
1600/min
Silnik elektryczny elektryczny AC
Moc maksymalna 90 kW (122 KM)
Maks. moment obr. 440 Nm
Typ akumulatorów litowo-jonowe
Ilość zmagazynowanej energii 13,5 kWh
Rodzaj napędu na tylne koła, 9-stopniowa automat.
OSIĄGI
0–100 km/h 6,0 s
Prędkość maksymalna 250 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 1,2 l/100 km
Emisja CO2 32 g/km
NADWOZIE

4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, długość x szerokość x wysokość 4923 x 1852 x 1468 mm, rozstaw osi 2939 mm, masa własna 2060 kg, pojemność bagażnika 370 l, pojemność zbiornika paliwa 50 l.

Zobacz także:

 

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA