Mercedes klasy E Kabriolet ma patenty, dzięki którym jazda „topless” w chłodniejsze dni może okazać się wykonalna i, o ile nie pada, przyjemna. Pierwszy z nich to system Aircap – owiewka zamontowana na ramie przedniej szyby, która wysuwa się, gdy podróżujesz z prędkością powyżej 40 km/h, oraz spoiler między tylnymi zagłówkami. Kierują one powietrze ponad autem, zmniejszając jego zawirowania w kabinie oraz hałas.
Drugim rozwiązaniem, znanym też z innych Mercedesów bez dachu, jest Airscarf, czyli nawiew z zagłówka na szyję. Obydwa systemy są częścią pakietu komfortowego (5928 zł) i jeśli zamierzasz wykorzystywać auto w roli kabrioletu również poza sezonem, to jest to opcja zdecydowanie warta rozważenia. Podobnie jak superwygodne fotele regulowane elektrycznie we wszystkich możliwych kierunkach (pakiet AMG za 14 678 zł) czy możliwość ich podgrzewania i wentylowania (dopłata 6097 zł).
Z dachem nad głową czy bez – jazda klasą E w wersji 350 Blue-TEC to przyjemność. Auto bardzo pewnie czuje się w zakrętach i skręca tak precyzyjnie, jakby nie ważyło prawie dwóch ton. Nawet z 18-calowymi felgami AMG (w opcji) zapewnia wysoki komfort podróżowania. Zespół napędowy dostałby ocenę celującą, gdyby nie „zastanawiająca się” przy redukcjach skrzynia biegów, sam silnik ujął nas za to potężnym zapasem niutonometrów. W temacie bezpieczeństwa Mercedes oferuje dużo systemów, takich jak rozpoznawanie znaków czy asystent pasa ruchu – za wszystkie każe sobie jednak płacić ekstra.
Dane producenta | Mercedes E Kabriolet |
Cena | 279 000 zł |
Silnik i przeniesienie napędu | |
Rodzaj napędu | turbodiesel, V6 |
Pojemność skokowa | 2987 cm3 |
Moc maks./przy obrotach | 252 KM/3600/min |
Maks. moment obr./przy obrotach | 620 Nm/1600-2400 obr/min |
Przeniesienie napędu | na tylne koła; 7-biegowa przekładnia automatyczna |
Osiągi | |
0–100 km/h | 6,7 s |
Prędkość maksymalna | 250 km/h |
Zużycie paliwa | |
Średnie | 5,9 l/100 km |
Emisja CO2 | 156 g/km |
Nadwozie | |
2-drzwiowy, 4-miejscowy kabriolet, długość x szerokość x wysokość 4703 x 1786 x 1398 mm, rozstaw osi 2760 mm, masa własna 1935 kg, pojemność bagażnika 300*-390 l, pojemność zbiornika paliwa 66 l. |
Naszym zdaniem
Szymon Piaskowski - redaktor "auto motor i sport"
Dobry patent
Pakiet stylistyczny AMG (m.in. spoilery i obręcze) za niecałe 15 000 zł znacząco poprawi wygląd auta. Warto!
To polubisz - sterowanie dachem
Do prędkości 40 km/h dach składasz i otwierasz przyciskiem umieszczonym pomiędzy fotelami – deszcz Cię nie zaskoczy!
Tego nie - skrzynia automatyczna
Została stworzona do spokojnej jazdy - kiedy zechcesz mocniej wcisnąć gaz, zacznie się zastanawiać.
Szymon Piaskowski
amis