REKLAMA

Mercedes E: Twardsza sztuka - TEST

Mercedes klasy E przeszedł face lifting – retusze nadwozia i zmiany w wyposażeniu to jego znaki. Tak zwane sportowe zawieszenie, teraz seryjne, od razu pozwala poczuć różnicę w prowadzeniu, ale czy każdemu się spodoba?

Mercedes E Fot. Dirk Weyenmeyer
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 184 700 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Trzy rodzaje zawieszenia w ofercie pozwalają kierowcy wybrać charakter klasy E


Kształt świateł robi robotę – to Mercedes E pokazał już po face liftingu serii W 212, gdy dzielone, podwójne reflektory zamieniono na mniej ekstrawaganckie. Teraz w ramach odświeżania następcy, W 213, zmieniono tylne lampy, które stały się węższe i sięgają boków nadwozia, przez co upodobniły się do tych stosowanych w innych nowych Mercedesach. Mimo że nadają one tylnej części nadwozia zupełnie inny wygląd, jedynym blaszanym elementem karoserii, który trzeba było zmienić, okazała się pokrywa bagażnika.
Mercedes klasy E jest dostępny w trzech wersjach wyposażenia – Avantgarde, Exclusive oraz AMG – różniących się m.in. elementami wystroju nadwozia. Każde auto wyposaża się teraz w sztywniejsze i niższe o 20 mm zawieszenie zwane sportowym. Do poprzedniego modelu oferowano je za dopłatą i większość klientów decydowała się na jego zakup – nawet jeśli nie całkiem pasuje ono do charakteru komfortowej limuzyny wyższej klasy.

REKLAMA

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

Mercedes EFot. Dirk Weyenmeyer
„Czuła na dotyk” kierownica pilnuje, żeby kierowca nie zdejmował z niej rąk. Cyfrowe wskaźniki są teraz seryjne
Mercedes EFot. Dirk Weyenmeyer
Do uruchamiania ważnych funkcji służy nie tylko ekran dotykowy, dźwigienki to ukłon w stronę miłośników tradycyjnych rozwiązań
Mercedes EFot. Dirk Weyenmeyer
Oparcie kanapy dzieli się na trzy części. Można je złożyć, żeby powiększyć 540-litrowy bagażnik

Mercedes E - Pakiet akustyczny

Szczęśliwie, bez opłaty, można wybrać bardziej miękko zestrojone zawieszenie tzw. komfortowe. Łatwo je przeoczyć w obszernym cenniku pełnym różnych „ekstrasów”, np. z zakresu multimediów czy obsługi smartfonów. Za dopłatą jest też dostępne zawieszenie pneumatyczne z wielokomorowymi miechami – polecamy je tym wszystkim kierowcom, którzy lubią dynamiczną jazdę w zakrętach. Dzięki niemu samochód okazuje się nie tylko zwinniejszy, wzrasta również komfort jazdy na dalekich dystansach. Warto w tym miejscu wspomnieć o pakiecie „akustycznym” zawierającym szyby o wyższej zdolności do tłumienia dźwięków, które też w znacznym stopniu przyczyniają się do zwiększenia komfortu podróży.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

REKLAMA

REKLAMA

Spośród ważniejszych elementów wyposażenia opcjonalnego trzeba wymienić dobre, poczciwe pokrętło do obsługi multimediów. W zasadzie w ramach face liftingu zastąpiono je touchpadem, ale teraz po cichu wraca do wyposażenia właśnie w postaci opcji. W dziale rozwoju Mercedesa przewagę zyskuje chyba pogląd, że ekrany dotykowe wprawdzie wyglądają nowocześnie i są bardzo modne, jednak kierowcy, klikając w nie, znacznie częściej muszą odrywać wzrok od drogi niż wtedy, gdy obracają i wciskają pokrętło, by wybrać żądane pole w menu.
Zmianę w tej dziedzinie spowodowały zapewne informacje od klientów, którzy nie lubią mazać palcem po polu dotykowym, czy stukać w ekran (jedno i drugie urządzenie jest teraz seryjne). Nie wszyscy lubią też korzystać z systemu sterowania za pomocą komend głosowych i przemawiać do systemu multimedialnego.

Mercedes EFot. Dirk Weyenmeyer
Zachodzące niemal na boki lampy upodabniają poliftingową Klasę E do innych modeli marki

Mercedes E - Pożegnanie z zegarami

Definitywnie Mercedes E pożegnał się za to z zegarami analogowymi, które dotąd można było wybrać zamiast cyfrowych. Za dopłatą można skorzystać z dobrodziejstw tzw. rzeczywistości rozszerzonej. Dzięki niej nawigacja umieszcza w otoczeniu pojazdu wirtualne strzałki oznaczające kierunek jazdy czy numery domów. Pierwsza jazda odświeżonym autem potwierdziła, że strzałki doskonale wpisują się w krajobraz za szybą i rzeczywiście ułatwiają nawigację, jedynie towarzyszące im słowne wskazówki pojawiają się nieraz z pewnym opóźnieniem.
Nowa Klasa E jest dostępna w kilku wersjach z dwulitrowym silnikiem benzynowym. Podstawowy E 200 ma moc 211 KM, a E 300 – 258 KM; obydwa są znane z poprzedniego modelu. Nasz egzemplarz wyposażono jednak w zupełnie nową jednostkę E 350 – wspieraną przez elektryczne silnik i sprężarkę – która osiąga moc 272 KM, ale nie jest obecnie oferowana w Polsce.
Jednak niezależnie od wersji silnikowej o nowym Mercedesie klasy E można powiedzieć, że stał się jeszcze bardziej nowoczesny, zachowując swój słynny komfortowy charakter – zwłaszcza jeśli kierowca zrezygnuje w swoim egzemplarzu ze standardowego „sportowego” zawieszenia na rzecz zestrojonego bardziej miękko.

Zobacz także:

Dane producenta MERCEDES E 350
Cena jeszcze nie znana
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1999 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
272 KM
5800/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
400 Nm
1800/min
Rodzaj napędu na tylne koła
Skrzynia biegów 9-biegowa przekładnia automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h b.d.
Prędkość maksymalna 250 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (NEDC) 7,0 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
b.d.
NADWOZIE
4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, długość x szerokość x wysokość 4935 x 1852 x 1460 mm, rozstaw osi 2939 mm, masa własna 1785 kg, pojemność bagażnika 540 l, pojemność zbiornika paliwa 66 l.

 

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA