Trzeba nieźle uważać, inaczej człowiek gotów się zakochać, a później cierpieć nieznośnie gdyby jednak przyszło się rozstać. I to w chwili, gdy już wyobrażaliśmy sobie związek na całe życie. Bo Mercedes G i Land Rover świetnie się do takiego związku nadają. Inne samochody okazują się dobre tylko na pewne fazy życia - na przykład Mazda MX-5 jest w sam raz tuż przed przesiadką do Volvo kombi. Ale Mercedes G i Land Rover zawsze są odpowiednie. Gdyby można mieć tylko jeden samochód, trzeba by zdecydować się na któryś z nich.
Land Rover i model klasy G robiły już w swojej karierze wszystko, uchodzą za niezniszczalne, bywają dziedziczone z pokolenia na pokolenie. Pokonywały najbardziej piaszczyste pustynie, przedzierały się przez najgęstsze dżungle, wspinały na najwyższe góry, odkrywały i podbijały serca nieznanych ludów. Trudno sobie wyobrazić, że można dokonać wiele więcej.
Land Rover narodził się krótko po wojnie - powstał w ciągu dwunastu miesięcy na bazie Jeepa Willysa, bez przesadnej dbałości o przestrzeganie copyrightu. W tym czasie Austriacy z firmy Steyr- Daimler-Puch dopiero sprzymierzają się z inżynierami Mercedesa. W końcu razem majstrują przy terenówce przez siedem lat. W 1979 roku z taśm fabryki Steyr w Grazu w Austrii zjeżdżają Mercedes- Benz G i Puch G. Land Rover króluje już wtedy od 31 lat, w trzecim pokoleniu, wśród europejskich samochodów terenowych.
A miał być produkowany tylko przez dwa lata. Taki offroader nie pasuje wszak do oferty Rovera - producenta pojazdów z wyższych sfer. Ale na samochody dla zamożnych po wojnie nie było zbytu. Rover zdecydował się więc na stworzenie pojazdu, który nadawałby się do wszystkiego, choćby pracy na roli, nim znów powrócą dobre czasy i będzie można oddać się produkcji aut luksusowych.
Samochód o nazwie Land Rover wygląda jak ciężarówka i tę swoją toporność zachowuje praktycznie do dzisiaj. Niemniej w 1983 r. Rover poddaje go gruntownej modernizacji, resory piórowe zastępuje sprężynami śrubowymi i po raz pierwszy od 1950 roku wyposaża go znowu w stały napęd na wszystkie koła. Wcześniej napęd 4x4 stosowano tylko przez dwa lata w modelach pierwszej serii i od 1979 roku w egzemplarzach trzeciej generacji, z silnikami V8.
DANE TECHNICZNE
Land Rover 88 III Softtop
Czas produkcji
(wszystkie wersje serii III).
Komentarze
~:))), 2008-02-13 19:20:20
auto motor i sport, 2008-02-13 13:19:40
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?