REKLAMA

Mercedes GLA 200: wersja popularna - TEST

W pierwszym teście ocenialiśmy Mercedesa GLA w topowej wersji z napędem 4x4, teraz garść wrażeń z jazdy wersją z podstawowym silnikiem benzynowym i z przednim napędem.

mercedes GLA Fot. Jacek Hanusz
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 141 200 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Jeśli mielibyśmy krótko odnieść nowy model do poprzednika, powiedzielibyśmy, że jest o tyle rzędów wielkości bardziej dojrzały, iż sprawia wrażenie, jakby teraz należał do klasy o szczebel wyższej. Wszystko stało się większe (nadwozie, kabina), lepsze (wyposażenie, systemy asystujące) i bardziej dopracowane (poziom komfortu, jakość wykonania).

Mercedes GLA 200 - Trzeba się przyzwyczaić 

O ile poprzedni model wyglądał jak hatchback ze zwiększonym prześwitem, o tyle teraz GLA ma sylwetkę sporych rozmiarów crossovera. Deska rozdzielcza jest w bardzo nowoczesny sposób „multimedialna” i dobrze znana z modeli Klasy A. System można obsługiwać poprzez ekran dotykowy, za pomocą komend głosowych lub gładzików umieszczonych na tunelu środkowym i kierownicy; do używania tych ostatnich trzeba się przyzwyczaić, ale po jakimś czasie okazują się bardziej funkcjonalne niż się na początku wydaje.

mercedes GLAFot. Jacek Hanusz
GLA ma jedną z najbardziej „multimedialnych” desek rozdzielczych wśród crossoverów swojej klasy

mercedes GLAFot. Jacek Hanusz
Jedna z największych zalet Mercedesa GLA, czyli superwygodne fotele

Jednak przede wszystkim dobrze jest się przekonać, że przy współczesnym pędzie do wciskania na siłę tzw. sportu nawet w te miejsca, gdzie nie ma on prawa być, Mercedes jak gdyby nigdy nic robi swoje – i zachowuje swój własny charakter. Powiedzielibyśmy nawet, że w porównaniu z poprzednikiem GLA stał się spokojniejszy i bardziej zrelaksowany. Największą zaletą auta jest połączenie komfortu resorowania, poziomu wyciszenia kabiny oraz świetnej klasy foteli, dzięki którym do Mercedesa wsiada się z przyjemnością, niezależnie od tego, ile czasu przyjdzie w nim spędzić.

Mercedes GLA 200 - Bez wrażenia pośpiechu

Z kolei w zakrętach GLA, chociaż przyczepny i bardzo stabilny, nie okazuje się szczególnie ostry – i to też nie jest wadą auta, bo tak jak w wypadku większych modeli Mercedesa, pozwala odciąć się od świata i pozbyć wrażenia jakiegokolwiek pośpiechu.
Za oznaczeniem „200” kryje się benzynowy silnik 1.3 turbo, który jest średnio dynamiczny dopiero przy mocnym gazie i na wyższych obrotach, za to okazuje się stworzony do jazdy w trybie „eko”, kiedy pracuje cicho i zużywa niewiele benzyny (w dość gęstych miejskich korkach ok. 8,5 l/100 km). To wszystko sprawia, że przy codziennej, spokojnej jeździe GLA jest jednym z najlepszych crossoverów w swojej klasie, a na pewno najwygodniejszym.

mercedes GLAFot. Jacek Hanusz
Największe zalety silnika 1.3 turbo to cicha praca i nieduży apetyt na paliwo

 

Dane producenta MERCEDES GLA 200
Cena 158 200 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1332 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
163 KM
5500/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
250 Nm
1620–4000/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 7-biegowa dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h 8,7 s
Prędkość maksymalna 210 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 6,8 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
153 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4410 x 1834 x 1611 mm, rozstaw osi 2729 mm, masa własna 1485 kg, poj. bagażnika 435/1430 l, poj. zbiornika paliwa 43 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA