REKLAMA

Mercedes GLB 200: Taki jest dzisiejszy świat - TEST

Mercedes GLB jest większy niż mogłoby się wydawać, może zabrać na pokład 7 osób, ale ma silnik mniejszy niż sugeruje oznaczenie 200. W wypadku tego modelu literka G w nazwie informuje, że drzemią w nim geny kultowej „Gelendy”.

Mercedes GLB 200 Anna Mroczek
Mercedes GLB 200
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 149 900 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Mercedes GLB to celna odpowiedź na sukces Mini Countrymena. Mercedes zdecydował się na zdecydowaną, ale też oryginalną stylizację kompaktowego SUV-a, który sylwetką oraz klimatem wnętrza odnosi się do kanciastej klasy G. Oczywiście nawiązanie zostało celnie przefiltrowane poprzez potrzeby klientów segmentu niewielkich SUV-ów. Efekt nam się bardzo spodobał. Ale w tym materiale sprawdzimy również, czy wersja 200 z benzynowym silnikiem 1.3 l o mocy 163 KM to dobry wybór.

REKLAMA

Mercedes GLB 200Anna Mroczek
Mercedes GLB 200

Mercedes GLB 200 – Na pokaz

Dwie wielkie chromowane końcówki układu wydechowego, potężne 20-calowe felgi linii AMG podkreślone wyraźnie zaznaczonymi błotnikami oraz chromowana atrapa chłodnicy powodują, że sąsiedzi czając się w oknie z głową schowaną za kwiatkiem mogą stwierdzić, że kupiłeś pełną wersję AMG. Z pewnością respekt jaki wywołuje nasze GLB spowoduje, że nie nie ośmielą się poprosić o otwarcie maski. Tymczasem kryje się tam silnik, który łączy Mercedesa z koncernem Renault i idąc dalej z Dacią. Mercedes wpisuje się w obyczaje dzisiejszego świata, gdzie pierwsze wrażenie jest niezwykle istotne. Analizując posty facebookowe życie też prezentuje się znacznie lepiej niż to ma miejsce w rzeczywistości.
Silnik to najsłabsza strona Mercedesa GLB. Nie mamy tu na myśli silnika samego w sobie, bo to obecnie jedna z najlepszych konstrukcji w klasie. SUV Mercedesa waży 1555 kg, a poza tym ma wielkie 20-calowe koła, co powoduje, że rozpędzanie, mimo że na papierze wygląda to dobrze (0-100 km/h 9.1 s i 207 km/h) w praktyce odstaje od pancernego klimatu jaki panuje w Mercedesie. Ciężkie auto potrzebuje silnika z potężnym momentem, by sprawiać wrażenie dynamicznego. Tymczasem GLB 200 oferuje skromne 250 Nm. Już podczas jazdy z dwom osobami na pokładzie wyraźnie wyczuwalna jest ociężałość, więc można wyobrazić sobie wrażenia z jazdy górską drogą przy 7-osobowym składzie i pełnym bagażniku. Podczas naszego testu okazało się również, że połączenie masywnego SUV-a z niewielkim silnikiem oznacza duży wzrost zużycia paliwa (ponad 11 l/100 km) podczas dynamicznej jazdy na trasie. Średnio należy oczekiwać ok. 7,5 litra na setkę.
Tym bardziej odradzamy wersję GLB 180 o mocy 136 KM. Optymalne do tego modelu będą dwulitrowe silniki, czyli wysokoprężny 200d (150 KM) lub benzynowy 250 (224 KM). Tym bardziej, że GLB 200 kosztuje 169 tys. zł, a wersje 200d i 250 wymagają dopłaty niewiele ponad 10 tys. zł. Poza silnikiem można mieć również minimalne zastrzeżenia do nieznacznych objawów martwicy układu kierowniczego w pozycji centralnej. A teraz przejdźmy do tych przyjemniejszych wrażeń, których nie brakuje w stylowym SUV-ie Mercedesa.

Mercedes GLB 200Anna Mroczek
Mercedes GLB 200

Mercedes GLB 200 – Wrażenie solidności

Podczas prowadzenia GLB nie brakuje solidności z jakiej znany jest Mercedes. Zawieszenie, nawet pomimo 20-calowych felg, rozprawia się z znakomicie nierównościami zapewniając pasażerom wysoki komfort podróżowania. Podczas szybkiej jazdy masz wrażenie pewności prowadzenia, więc jazda autostradą to sama przyjemność. W starannie wyciszonym wnętrzu GLB i kierowca i pasażerowie czują się zatem wyjątkowo bezpiecznie. Oczywiście o komfort podróży dbają wygodne fotele oraz dopracowana przez lata ergonomia. Przy tej masie podczas dynamicznej jazdy wyczuwa się, że samochód ma napęd na przednie koła. Oczywiście można za dopłatą ok. 10 tys. zł zamówić wersję AWD.

 

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes GLB 200Anna Mroczek
Mercedes GLB 200

Mercedes GLB 200 – Atmosfera Gelendy

Klimat Gelende’ przenika tego kompaktowego SUV-a i dodaje mu ciekawego charakteru. Odważna i wyróżniająca się stylizacja, nie jest okupiona wadami. Wręcz przeciwnie. Stosunkowo pionowo ustawione okna poprawiają widoczność i zwiększają ilość miejsca w środku. Co istotne GLB ma 463 cm długości, co oznacza że jest krótszy od pozycjonowanego o klasę wyżej GLC jedynie o 2 cm i co ciekawe ma od niego większy o 20 l bagażnik (570 l). Kanapę można przesuwać, a fotele trzeciego rzędu są bardziej komfortowe niż to zwykle bywa i mają mocowanie Isofix. Oczywiście wygodnie zajmą tam miejsce tylko dzieci.
Na oddzielny akapit zasługują multimedia. Tafla szkła łącząca dwa ekrany nie tylko wygląda nowocześnie, ale również oferuje niezwykle bogaty wachlarz konfiguracji. Tu każdy powinien znaleźć odpowiednie dla siebie ustawienie i w tym zakresie Mercedes pokonuje BMW. Przegrywa nieznacznie z głównym konkurentem pod względem sterowania. Mercedes używa gładzika, a BMW wielofunkcyjnego pokrętła. Gładzik na centralnej konsoli wymaga więcej uwagi i precyzji w obsłudze od systemu iDrive BMW. Za to gładzili w kierownicy spisują się znakomicie. Nie zapominajmy jednak, że mówimy o najlepszych i najbardziej zaawansowanych systemach multimediów jakie obecnie są oferowane na rynku. Jakość ekranów Mercedesa jest rewelacyjna, a ambientowe światło, którego barwę oczywiście można zmieniać powoduje, że w nocy masz wrażenie przebywania w luksusowej limuzynie, a nie kompaktowym SUV-ie.

Mercedes GLB 200Anna Mroczek
Mercedes GLB 200

Mercedes GLB 200 – Dwa litry

Model GLB to jedna z ciekawszych propozycji na rynku. Ma zachwycające wnętrze, jest przestronny, praktyczny i oferowany jest w wersji 7-osobowej (dopłata ok. 6 tys. zł). Naszym zdaniem zdecydowanie warto dopłacić niewiele ponad 10 tys. zł i wybrać wersję z jednym z silników o pojemności 2 litrów.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

Dane producenta Mercedes GLB 200
Cena od 169 600 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4, turbo, 
Pojemność skokowa 1332 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
163 KM
5500/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
250 Nm
1620-4000/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 7-stopniowa automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 9,1 s
Prędkość maksymalna 207 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (NEDC) 7,0 l/100 km
Emisja CO2 (NEDC)
159 g/km
NADWOZIE
Nadwozie: 5-drzwiowy, 7-miejscowy SUV, długość x szerokość x wys. 4634 x 1834 x 1658 mm, rozstaw osi 2829 mm, masa własna 1555 kg, pojemność bagażnika 570/1805 l, poj. zbiornika paliwa 52 l.

 

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA