Smukłe linie nadwozia maskują ogromną masę własną Mercedesa M. Mimo aluminiowych (lżejszych niż stalowe) elementów karoserii, auto waży 2,1 t! Z tą nadwagą fenomenalnie rozprawia się 3-litrowy turbodiesel o mocy 258 KM i potężnym momencie obrotowym 620 Nm. Auto jest zwinne i potrafi zaimponować osiągami – do 100 km/h rozpędza się w 7,4 s. Klasa M jest więc szybka, co ważne, nie tylko na prostej drodze, a stały napęd na obie osie zapewnia rewelacyjną przyczepność na śliskich nawierzchniach i w terenie.
Jeśli właściciel zamierza wypróbować auto właśnie na wertepach, może za 10,5 tys. zł dokupić pakiet On&Off Road. Przekształci wtedy ML-a w rasową terenówkę. Wyposażenie wzbogaci się o wzmocnioną osłonę pod silnikiem, pneumatyczne zawieszenie, adaptacyjny układ kontroli trakcji (4ETS) i reduktor o przełożeniu 2,93:1.
Na bezdrożach nie trzeba nadzwyczajnych umiejętności. Wystarczy, by kierowca aktywował asystentów wjazdu lub zjazdu ze wzniesienia, włączył reduktor i wybrał jeden z sześciu zdefiniowanych programów jazdy. Dwa z nich są typowo terenowe. W ten sposób ustala się prześwit auta, charakterystykę amortyzatorów, program pracy skrzyni biegów, pracy układów kierowniczego i ESP oraz reakcję na pedał gazu. Aż szkoda, że tak niewielu właścicieli zjeżdża poza asfalt.
Mercedes M może mieć na pokładzie mnóstwo elektroniki, skórę, w ukryciu całą masę silniczków (służą do regulacji wszystkiego – od kierownicy po fotele), a nawet zestaw audio składający się z „nastu” głośników, który brzmieniem dorównuje filharmonikom wiedeńskim. Bogato wyposażony ML kosztuje prawie 300 tys. zł, ale to przecież Mercedes...
Dane producenta | Mercedes ML 350 BlueTec 4Matic |
Cena | 288 800 zł |
Silnik i przeniesienie napędu | |
Rodzaj napędu | turbodiesel, V6 |
Pojemność skokowa | 2987 cm3 |
Moc maks./przy obrotach | 258 KM/3600 obr/min |
Maks. moment obr./przy obrotach | 620 Nm/1600-2400 obr/min |
Przeniesienie napędu | na cztery koła; 7-biegowa przekładnia automatyczna |
Osiągi | |
0–100 km/h | 7,4 s |
Prędkość maksymalna | 224 km/h |
Zużycie paliwa | |
Średnie | 6,8 l/100 km |
Emisja CO2 | 179 g/km |
Nadwozie | |
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4804 x 1926 x 1796 mm, rozstaw osi 2915 mm, masa własna 2100 kg, pojemność bagażnika 690/2010 l, pojemność zbiornika paliwa 70 l. |
Michał Hutyra - redaktor "auto motor i sport"
Naszym zdaniem
Klasa M jest świetna na każdą okazję i na każdą drogę. Szkoda tylko, że ta wszechstronność tyle kosztuje.
To polubisz
Kamera z przodu - zamontowana jest tuż nad zderzakiem, dzięki niej łatwiej manewrować na parkingu i w terenie.
Tego nie
Drogie opcje - auto jest drogie samo w sobie. Konieczność dopłacania ponad 8 tys. zł do lamp ksenonowych to już za wiele!
Michał Hutyra
amis