Mercedes klasy E: bardzo, bardzo premium

Odświeżona Klasa E jeździ prawie sama, ma lepsze osiągi, sportowy design i nawet internet na pokładzie. Mercedes otwiera się na nowych klientów.

W podstawowym wyposażeniu Mercedes ma światła dzienne, pozycyjne i mijania, wykonane w technice LED.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 196 800 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Trudno uwierzyć, że zwykły lifting tak skutecznie odmłodził Klasę E. Auto wygląda lepiej niż w dniu swojej premiery cztery lata temu.

Mercedes kusi przyszłych nabywców nie tylko nowoczesnym designem, lecz przede wszystkim rozmaitością oferty. Do wyboru są sedan, kombi, coupé i kabriolet. Do tego 12 silników (4-, 6-, 8-cylindrowe oraz napęd hybrydowy), dwa rodzaje przekładni (mechaniczna i automatyczna), napęd na tylne lub na cztery koła i cztery rodzaje zawieszenia. Na dokładkę lista opcji, długa jak internet.

Wśród silników nowością jest podwójnie doładowana, benzynowa „V6”, o pojemności 3,0 l. Oferuje lepsze osiągi niż dotychczas stosowany motor 3.5. Generuje 333 KM i 480 Nm gotowych do pracy w najbardziej użytecznym przedziale obrotów (1400–4000/min). Mimo sportowych osiągów (100 km/h w 5,3 s), jej realne średnie spalanie to tylko 8,1 l/100 km!

Nawet ze zwykłym (aluminiowym) zawieszeniem Klasa E jest wygodna i pierwszorzędnie tłumi nierówności. Kiedy trzeba, potrafi pokazać pazury. Siedząc za kierownicą Mercedesa E można się poczuć jak w pojeździe z przyszłości. Aktywnych systemów (nowych lub udoskonalonych), które Niezależnie od typu zawieszenia, Mercedes E połyka nierówności nawierzchni Wielokonturowy fotel (2936 zł) pozwala siedzieć po królewsku pozwalają zapobiec kolizji lub zmniejszyć jej skutki jest aż 11. Niektóre pochodzą z nowej Klasy S. Auto za pomocą kamer śledzi to, co znajduje się nawet 500 m przed pojazdem, oblicza trajektorię ruchu i potrafi uniknąć kolizji czołowych oraz poprzecznych. Aktywne sterowanie światłami drogowymi pozwala używać ich częściej, bez ryzyka oślepienia innych.

Czy Mercedes E potrafi też parzyć kawę? Nie, ale podpowie Ci kiedy powinieneś się jej napić.

Michał Hutyra
redaktor auto motor i sport

Warto wiedzieć

Konfigurując klasę E, już do podstawowej wersji silnikowej i wyposażeniowej możesz dobrać dowolne płatne opcje.

DANE PRODUCENTA

DANE PRODUCENTA

Mercedes E 400
Cena270 000 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnikabenzynowy, V6 turbo
Pojemność skokowa2996 cm3
Moc maksymalna333 KM
przy obrotach5500/min
Maksymalny moment obrotowy480 Nm
w przedziale obrotów1400–4000/min
Rodzaj napęduna tylne koła; 7-biegowa przekładnia automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h5,3 s
Prędkość maksymalna250 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie7,5 l/100 km
Emisja CO2175 g/km
NADWOZIE4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, długość x szerokość x wysokość 4879 x 1854 x 1474 mm, rozstaw osi 2874 mm, masa własna 1785 kg, pojemność bagażnika 540 l, pojemność zbiornika paliwa 59 l.

amis

Zobacz także:
REKLAMA