Trudno uwierzyć, że zwykły lifting tak skutecznie odmłodził Klasę E. Auto wygląda lepiej niż w dniu swojej premiery cztery lata temu.
Mercedes kusi przyszłych nabywców nie tylko nowoczesnym designem, lecz przede wszystkim rozmaitością oferty. Do wyboru są sedan, kombi, coupé i kabriolet. Do tego 12 silników (4-, 6-, 8-cylindrowe oraz napęd hybrydowy), dwa rodzaje przekładni (mechaniczna i automatyczna), napęd na tylne lub na cztery koła i cztery rodzaje zawieszenia. Na dokładkę lista opcji, długa jak internet.
Wśród silników nowością jest podwójnie doładowana, benzynowa „V6”, o pojemności 3,0 l. Oferuje lepsze osiągi niż dotychczas stosowany motor 3.5. Generuje 333 KM i 480 Nm gotowych do pracy w najbardziej użytecznym przedziale obrotów (1400–4000/min). Mimo sportowych osiągów (100 km/h w 5,3 s), jej realne średnie spalanie to tylko 8,1 l/100 km!
Nawet ze zwykłym (aluminiowym) zawieszeniem Klasa E jest wygodna i pierwszorzędnie tłumi nierówności. Kiedy trzeba, potrafi pokazać pazury. Siedząc za kierownicą Mercedesa E można się poczuć jak w pojeździe z przyszłości. Aktywnych systemów (nowych lub udoskonalonych), które Niezależnie od typu zawieszenia, Mercedes E połyka nierówności nawierzchni Wielokonturowy fotel (2936 zł) pozwala siedzieć po królewsku pozwalają zapobiec kolizji lub zmniejszyć jej skutki jest aż 11. Niektóre pochodzą z nowej Klasy S. Auto za pomocą kamer śledzi to, co znajduje się nawet 500 m przed pojazdem, oblicza trajektorię ruchu i potrafi uniknąć kolizji czołowych oraz poprzecznych. Aktywne sterowanie światłami drogowymi pozwala używać ich częściej, bez ryzyka oślepienia innych.
Czy Mercedes E potrafi też parzyć kawę? Nie, ale podpowie Ci kiedy powinieneś się jej napić.
Michał Hutyra
redaktor auto motor i sport
Warto wiedzieć
Konfigurując klasę E, już do podstawowej wersji silnikowej i wyposażeniowej możesz dobrać dowolne płatne opcje.
DANE PRODUCENTA
DANE PRODUCENTA | |
---|---|
Mercedes E 400 | |
Cena | 270 000 zł |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj silnika | benzynowy, V6 turbo |
Pojemność skokowa | 2996 cm3 |
Moc maksymalna | 333 KM |
przy obrotach | 5500/min |
Maksymalny moment obrotowy | 480 Nm |
w przedziale obrotów | 1400–4000/min |
Rodzaj napędu | na tylne koła; 7-biegowa przekładnia automatyczna |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 5,3 s |
Prędkość maksymalna | 250 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie | 7,5 l/100 km |
Emisja CO2 | 175 g/km |
NADWOZIE | 4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, długość x szerokość x wysokość 4879 x 1854 x 1474 mm, rozstaw osi 2874 mm, masa własna 1785 kg, pojemność bagażnika 540 l, pojemność zbiornika paliwa 59 l. |
amis