Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
BP BP
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

MiTo – Tryb Alfa Romeo

Alfa Romeo Mito Wyglądem nawiązuje do modelu 8C. Ma mocne silniki, dużo wdzięku i szanse na ogromny sukces rynkowy. To za jej sprawą sprzedaż samochodów włoskiej marki ma zwiększyć się dwukrotnie – do 300 tysięcy sztuk rocznie

PLAN: 300 TYS.

24 czerwca 2010 Alfa Romeo ukończy 100 lat. By uczcić tę rocznicę, jej włodarze w ciągu najbliższych trzech lat chcą wprowadzić na rynek więcej aut niż przez ostatnią dekadę. W lecie przyszłego roku ma się pojawić model 149, a niedługo spodziewany jest debiut pierwszego SUV-a tej marki. Będą też m.in. nowe silniki i dwusprzęgłowe skrzynie biegów. Szykuje się więc ostry atak.

BP

Pierwsze metry traktujesz jako rozpoznanie nowego terytorium. Auto na ruchy kierownicą reaguje w miarę szybko, silnik żywiołowo zabiera się do pracy, ale jakoś brakuje emocji. Podświadomie sięgasz więc do suwaka na konsoli środkowej, zawiadującego systemem D.N.A. i zmieniasz opcję z Normal na Dynamic. Mała Alfa nagle nabiera większego wigoru, zakręty pokonuje szybciej i ostrzej. Wspomaganie układu kierowniczego "utwardza się", reakcje jednostki napędowej są agresywniejsze i włącza się elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego, zwana Electronic Q2 (wykorzystująca układ hamulcowy). MiTo prowadzi się bardzo pewnie; auto nie zaskakuje ani nad-, ani podsterownością. Zawieszenie jest dość sztywne i czasem informuje o swojej pracy głuchymi stukami. Jest tylko jedno ale - układ kierowniczy przeciętnie opowiadający historię o tym, co dzieje się z kołami, a przez to uszczuplający nieco przyjemność z jazdy.

DANE TECHNICZNE ALFA ROMEO 1.4 TB PROGRESSION

DANE TECHNICZNE ALFA ROMEO 1.4 TB PROGRESSION
Cena67 900 zł
KonkurenciMini Cooper S, Opel Corsa GSi
Silnikbenzynowy, R4, 1.4 turbo
Moc/przy obrotach155 KM/5500 obr/min
0-100 km/h8,0 s
Prędkość maksymalna215 km/h
Zużycie paliwa6,5 l/100 km
Emisja CO2153 g/km
Silnikpoj. 1368 cm3; 230 Nm przy 3000 obr/min; 6M, napęd na przednie koła.
Nadwozie3-drzwiowy hatchback, dług. x szer. x wys. 4063 x 1720 x 1446 mm, rozstaw osi 2511 mm, masa wł. 1145 kg, poj. bagażnika 270 l.

Po pewnym czasie sprawdzasz ustawienie All Weather, czyli maksimum przyczepności w zmiennych warunkach. I jakoś po chwili wracasz do opcji Dynamic, dochodząc do wniosku, że powinna się nazywać po prostu Alfa Romeo. Bo tylko w niej wyczuwasz prawdziwego ducha tej włoskiej marki.

Nową Alfę Romeo można zamawiać już od lipca. MiTo przekonuje porządnym wyposażeniem (m.in. siedem poduszek, radio z MP3, klimatyzacja), świetnymi właściwościami jezdnymi, ale wnętrze w drugim rzędzie siedzeń ma ciasne, widoczność w tył jest słaba, a materiały użyte do wykończenia kabiny - tylko przeciętne. Wszystko to za 67 900 zł. Mniej zapłacisz (49 900 zł) za słabiutką wersję 1.4 o mocy 78 KM.

P.S. System CBC dba o odpowiedni rozkład ciśnienia w układzie hamulcowym podczas hamowania w łuku, DST wpływa na układ kierowniczy, kontrolując nadsterowność samochodu na śliskich nawierzchniach, a HBA zwiększa ciśnienie w układzie hamulcowym, gdy środkowy pedał wciskasz z całej siły. I wszystkie one są w wyposażeniu seryjnym!

Tekst: Maciej Struk
Zdjęcia: Achim Hartmann

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (20)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij