Mały, ale wariat – to określenie znakomicie pasuje do każdego Mini z oznaczeniem John Cooper Works. Jednak poprzedni model noszący nazwisko słynnego tunera, któremu Mini zawdzięcza swoje sukcesy sprzed lat, był tak sportowy, że aż nieprzyjazny w codziennym użytkowaniu. Jego następca nie jest już tak bezkompromisowy, tak twardy i głośny.
Inżynierowie znaleźli złoty środek między sztywnością zawieszenia potrzebną do szybkiej jazdy po torze, a wydajnym tłumieniem nierówności koniecznym, by wygodnie jeździć na co dzień. Jak to zwykle w motoryzacyjnym świecie bywa, następca potrafi więcej niż poprzednik. Dlatego nowe Mini JCW jest napędzane aż 231-konnym silnikiem rozpędzającym auto do 100 km/h w 6,3 s. Ale jeszcze bardziej imponuje wynik przyspieszenia od 80-120 km/h wynoszący zaledwie 5,6 s – nie powstydziłyby się go większe i mocniejsze samochody. Mimo niewielkiej masy, małych gabarytów i zaskakująco dużej mocy, Mini wciąż jest bardzo przyjazne w prowadzeniu.
Praktycznie nie zdradza objawów podsterowności, prowadzi się bardzo precyzyjnie i zawsze zmierza w obranym przez kierowcę kierunku. Wady? Jedna, a w zasadzie dwie. JCW kosztuje majątek (127 tys. zł) i ma bardzo długą listę wyposażenia dodatkowego. Za sensownie wyposażoną wersję, z dwustrefową klimatyzacją, nawigacją, porządnym sprzętem audio i kamerą cofania trzeba zapłacić aż 145 tys. zł, a tu już trudno mówić o racjonalnym wyborze.
Już nie tak spartański jak poprzednik, ale wciąż ma ikrę – najfajniejsze Mini w ofercie.
To polubisz - rasowy wydech
Przyjemny dźwięk wydobywający się z podwójnego wydechu i przedmuchy podczas odpuszczania gazu – to cieszy...
Tego nie - felgi jak kołpaki
Seryjne, 17-calowe obręcze z lekkich stopów wyglądają po prostu źle. Opcjonalne „18” – znacznie lepiej.
Dane producenta | MINI John Cooper Works 2.0 |
Cena | 127 000 zł |
Silnik i przeniesienie napędu | |
Rodzaj napędu | benzynowy, R4 turbo |
Pojemność skokowa | 1998 cm3 |
Moc maks./przy obrotach | 231 KM/5200–6000 obr/min |
Maks. moment obr./przy obrotach | 320 Nm/1250–4800 obr/min |
Przeniesienie napędu | na przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna |
Osiągi | |
0–100 km/h | 6,3 s |
Prędkość maksymalna | 246 km/h |
Zużycie paliwa | |
Średnie | 6,7 l/100 km |
Emisja CO2 | 155 g/km |
Nadwozie | |
3-drzwiowy, 4-miejscowy hatchback, dł. x szer. x wys. 3874 x 1727 x 1414 mm, rozstaw osi 2495 mm, masa własna 1205 kg, dopuszczalna ładowność 480 kg, pojemność bagażnika 211 l, pojemność zbiornika paliwa 44 l. | |
Komentarze
Bardzo fajnie się autko prezentuje :-)
Czy ja wiem? Co w nim niesamowitego?
Paluch686, 2016-01-18 11:03:45
zyhys, 2016-01-15 19:56:18
auto motor i sport, 2016-01-15 15:47:34
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?