Ralliart – kiedyś dywizja Mitsubishi odpowiedzialna za największe sukcesy w rajdach, dziś pretekst do wprowadzania do oferty drogich, limitowanych wersji kolejnych modeli. W wypadku ASX-a wersję Ralliart rozpoznasz po czarnych felgach i lakierowanych na srebrno listwach pod zderzakami. W kabinie – fotele wykończone skórą i alcantarą oraz podświetlane nakładki na progi. Ale prócz zbędnych ozdobników jest coś jeszcze – mocny silnik wysokoprężny i automatyczna skrzynia biegów niedostępna w żadnej innej wersji ASX-a. 2,2-litrowy diesel w aucie wielkości Golfa to dziś rzadkość – mniejsze jednostki zapewniają wystarczającą dynamikę i nie obciąża ich odczuwalnie wyższa opłata akcyzowa.
Większy diesel Mitsubishi osiągami generalnie przegrywa z tańszym 1.8. O sekundę wolniej rozpędza auto do setki i ma niższą prędkość maksymalną, ale za to dzięki wyższemu momentowi obrotowemu wyprzedza odrobinę dynamiczniej. Tak czy inaczej Ralliart z silnikiem 2.2 to jeden z najbardziej żwawych kompaktowych SUV-ów. I bardzo dobrze wychodzi mu współpraca z sześciobiegowym automatem, który płynnie zmienia przełożenia, a gdy depniesz głęboko gaz, wie, że na każdym biegu ma ciągnąć tak długo, jak się da. Poza tym jest to standardowy ASX – model komfortowy, z całkiem przestronnym wnętrzem, niezłą widocznością we wszystkich kierunkach i przyzwoitym bagażnikiem.
Do tego w limitowanej wersji samochód został wyposażony we wszystkie elementy ze zwykłej, topowej odmiany – Intense Plus. Jest więc automatyczna klimatyzacja, niezłe audio i kamera cofania. A do tego stylizacja à la terenówka i napęd na cztery koła. Wszystko to czyni z Mitsubishi ASX-a pojazd wszechstronny, ale za to dosyć drogi – 130 tys. zł to cena, za którą można mieć dwa ASX-y w podstawowych wersjach.
Dane producenta | Mitsubishi ASX 2.2 DiD AT Ralliart |
Cena | 129 990 zł |
Silnik i przeniesienie napędu | |
Rodzaj napędu | wysokoprężny, R4 |
Pojemność skokowa | 2268 cm3 |
Moc maks./przy obrotach | 150 KM/3500 obr/min |
Maks. moment obr./przy obrotach | 360 Nm/1500-2750 obr/min |
Przeniesienie napędu | na cztery koła; 6-biegowa przekładnia automatyczna |
Osiągi | |
0–100 km/h | 10,8 s |
Prędkość maksymalna | 190 km/h |
Zużycie paliwa | |
Średnie | 5,8 l/100 km |
Emisja CO2 | 153 g/km |
Nadwozie | |
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4295 x 1770 x 1615 mm, rozstaw osi 2670 mm, masa własna 1520 kg, pojemność bagażnika 419/1169 l, pojemność zbiornika paliwa 60 l. |
Naszym zdaniem
Adam Majcherek - redaktor „auto motor i sport”
Obstawiamy, że znaczek Ralliart nie pomoże w sprzedaży – o rajdowym dinozaurze pamięta już niewielu.
To polubisz - niezły automat
Komputer dobrze radzi sobie z dobieraniem odpowiedniego przełożenia i szybko reaguje na polecenia łopatek.
Tego nie - delikatna osłona
Wykończona na srebrno listwa ochronna straci połysk przy pierwszym kontakcie z krzakiem/krawężnikiem.
Adam Majcherek
amis