Kompaktowy ASX to bestsellerowy model Mitsubishi. Od rozpoczęcia produkcji sprzedano go na świecie w ponad milionie egzemplarzy. Również w Polsce jest najchętniej kupowanym autem spod znaku trzech diamentów. Ale kto nie idzie do przodu, ten się cofa, dlatego ASX-a poddano kuracji odświeżającej.
Ręka stylistów dotknęła przedniej części samochodu. Przemodelowano ją zgodnie z obowiązującą obecnie w Mitsubishi koncepcją określaną jako Dynamic Shield. Tył pozostał nietknięty i od strony bagażnika nowego modelu nie rozpoznacie. Nie ingerowano też w technikę. Silniki, skrzynia biegów i konstrukcja zawieszenia są identyczne ze znanymi z modelu schodzącego ze sceny.
ASX ma więc pod maską między innymi znany wolnossący benzynowy silnik 1.6 o przyzwoitej mocy 117 KM. W danych technicznych ta liczba wygląda jednak lepiej niż na szosie. Wprawdzie podczas spokojnej jazdy nie odczuwa się, że auto jest ociężałe, ale bez mocnego wciskania gazu i częstego korzystania z dźwigni zmiany biegów trudno wydusić z niego więcej dynamiki. Kiedy zmuszamy silnik do większego wysiłku, odpłaca się hałasem i zwiększonym spalaniem.