Model po liftingu jest już na rynku od kilku miesięcy, ale jego nowa stylistyka okazuje się na tyle wyrazista, że nie zdążyła się opatrzyć. ASX w limitowanej wersji Insport dorzuca kilka detali, które sprawiają, że jeszcze bardziej rzuca się w oczy. Czarne osłona chłodnicy i obudowy lusterek, czarne nakładki na zderzaki z czerwonymi elementami i czerwone akcenty na obęczach kół, we wnętrzu zaś aluminiowe nakładki na pedały i czarna podsufitka to wyróżniki wersji specjalnej kosztującej 107 990 zł z bezstopniową przekładnią CVT oraz 101 990 zł w wersji z 5-biegową mechaniczną skrzynią biegów.
Mitsubishi ASX - Klasyka gatunku
Na tych dodatkach kończą się ekstrawagancje, cała reszta to już klasyka gatunku. Jak w typowym SUV-ie, w ASX-ie siedzi się wysoko, a dzięki dość wąskim słupkom dachowym łatwo obserwuje otoczenie. Także łatwo i wygodnie wsiada się do auta, chociaż tylne drzwi okazują się dość wąskie, miejsca z tyłu na nogi jest „na styk”, a pasażerowi siedzącemu pośrodku kanapy będzie przeszkadzał wysoki tunel na podłodze.
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
![]() |
Za wielofunkcyjną kierownicą znajdują się łopatki do ręcznego sterowania pracą skrzyni biegów |
Mitsubishi ASX - Bez dylematów
Wygodne pokrętła 1-strefowej klimatyzacji także kwalifikujemy do rozwiązań klasycznych i funkcjonalnych, z kolei maleńki monitorek między zegarami, który podaje np. informacje o zasięgu auta, to w erze wielkich ekranów z cyfrowymi wskaźnikami rozwiązanie raczej archaiczne. Szczytem nowoczesności nie jest też system multimedialny z 8-calowym ekranem – jego rozdzielczość okazuje się niewysoka, a czas reakcji systemu jest zbyt długi.
Mitsubishi oszczędza klientom dylematów przy wyborze silnika, bo ASX jest dostępny tylko z wolnossącą benzynową jednostką 2.0 osiągającą moc 150 KM i moment obrotowy o wartości 195 Nm. Po mocniejszym wciśnięciu gazu bezstopniowa przekładnia symulująca obecność sześciu przełożeń na moment „wstrzymuje oddech”, co pozwala kierowcy przypuszczać, że auto zbiera się, by dynamicznie wystrzelić do przodu. O strzale trudno jednak mówić, ale przyspieszenie jest wystarczające, żeby swobodnie podróżować ASX-em po zwykłych drogach i autostradach. Tym bardziej że średnie zużycie benzyny podczas testu wyniosło 8,7 l/100 km – taki wynik można zaakceptować.
Mitsubishi ASX spodoba się tym kierowcom, którzy potrzebują SUV-a prostego w obsłudze, przyzwoicie wyposażonego i budzącego respekt – przynajmniej wyglądem.
![]() |
Dobrze wyprofilowane, podgrzewane fotele z częściowo skórzaną tapicerką i ozdobnymi szwami |
![]() |
18-calowe czarno-czerwone obręcze kół to element wersji Insport |
Dane producenta | MITSUBISHI ASX 2.0 CVT INSPORT |
Cena | 105 990 zł (cena promocyjna) |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj silnika | benzynowy, R4 |
Pojemność skokowa | 1998 cm3 |
Moc maksymalna przy obrotach |
150 KM 6000/min |
Maksymalny moment obrotowy przy obrotach |
195 Nm 4200/min |
Rodzaj napędu | na przednie koła |
Skrzynia biegów | bezstopniowa |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 11,7 s |
Prędkość maksymalna | 190 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie (WLTP) | 7,8 l/100 km |
Emisja CO2 (WLTP) |
176 g/km |
NADWOZIE | |
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4363 x 1810 x 1640 mm, rozstaw osi 2670 mm, masa własna 1405 kg, poj. bagażnika 406/1206 l, poj. zbiornika paliwa 63 l. Zobacz także: |
Komentarze
~Olo, 2021-02-20 11:43:01
~Emeryt, 2021-02-19 18:09:35
~grzymski, 2021-02-18 14:57:51
~bobryk, 2021-02-18 14:39:42
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?