Kiedy w 2021 roku zadebiutował obecny Eclipse Cross, zmian było w nim więcej, niż można się było spodziewać. Zniknęła np. kontrowersyjna, dzielona spojlerem tylna szyba, nadwozie urosło aż o 14 cm, aby między osiami mógł zmieścić się stosunkowo spory jak na rozmiary auta zestaw akumulatorów litowo-jonowych zdolnych zgromadzić 13,8 kWh energii elektrycznej. Turbodoładowany silnik benzynowy ustąpił miejsca wolnossącemu, przy każdej osi zamontowano za to jednostkę elektryczną i w ten sposób Eclipse Cross zyskał napęd na cztery koła. Odświeżono też wnętrze, w którym pojawiły się nowe ekran dotykowy oraz panel klimatyzacji.

Kabina dla fanów klasyki
Pokrętła, przyciski, zegary analogowe – w kabinie Eclipse Crossa można się poczuć trochę jak w kabinie auta sprzed dekady. Ekran dotykowy, chociaż ma przyjemniejsze dla oka grafiki niż jego poprzednicy, nie wyznacza nowych standardów. Dobrze, że przynajmniej ma menu w języku polskim, a na dotyk reaguje bez opóźnień. Przyzwyczajenia, a z pewnością skupienia, wymaga obsługa wyświetlacza komputera pokładowego między zegarami za pomocą aż trzech przycisków zgrupowanych po lewej stronie za kierownicą. Za to panel klimatyzacji i przyciski najważniejszych funkcji są duże, a przez to łatwe w użyciu. Materiały? Poza jasną skórzaną tapicerką, na której było już widać czarne ślady od spodni, pozostałe elementy nie wykazały żadnego zużycia. Być może nie wyglądają one spektakularnie, zwłaszcza biorąc pod uwagę cenę auta, ale wydają się odporne na ścieranie. Pod względem przestrzeni Eclipse Cross punktuje wysoko, bo przedział pasażerski jest wystarczająco pojemny, jest też gdzie odłożyć butelkę z wodą czy portfel. Jednak w wypadku bagażnika pojawia się rozczarowanie – jego krawędź znajduje się wysoko, kształt jest nieregularny, oparcia kanapy nie składają się na płasko, a pojemność wynosi marne 359 lub 1008 litrów.
Na liście wyposażenia Eclipse Crossa tak naprawdę zabrakło nam jedynie indukcyjnej ładowarki, w bogatszej wersji Instyle Plus są wyświetlacz head-up, interfejsy do łączenia telefonów czy kamera obserwująca otoczenie pod kątem 360°.



