[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
2.3

Mitsubishi Eclipse Cross - raport z jazdy

Mitsubishi Eclipse Cross z benzynowym silnikiem 1.5 turbo, 6-biegową mechaniczną przekładnią i napędem na przednie koła to nienarzucający się kompan do dalszych podróży.

Mitsubishi Eclipse Cross Mitsubishi Eclipse Cross
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 42 990 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Wielki i ciężki – to pierwsze, co przychodzi na myśl po zajęciu miejsca za kierownicą Eclipse Crossa. Ale SUV Mitsubishi ma tę dobrą cechę, że swoje niewielkie wady szybko rekompensuje zaletami. Mimo swojej masy i wielkości okazuje się więc bardzo zwrotny na drodze, zawracanie na wąskiej ulicy nie jest problemem, a mocne wspomaganie układu kierowniczego pozwala podczas tego manewru kręcić kierownicą jednym palcem.

REKLAMA

REKLAMA

Mitsubishi Eclipse Cross Mitsubishi Eclipse Cross

Nie inaczej jest z rozplanowaniem wnętrza – mały bagażnik Japończycy wynagradzają obszerną kabiną. Pasażerowie siedzący z tyłu mogą przesuwać oddzielnie siedziska kanapy i regulować kąt pochylenia oparć – to bardzo praktyczna rzecz, zwłaszcza gdy podróż ma być długa. Z kolei marną widoczność do tyłu Eclipse rekompensuje kierowcy praktycznymi, wielkimi lusterkami zewnętrznymi. Że mogą być przeszkodą np. w wąskim garażu? Nie będą, bo składają się automatycznie. Siedzi się w SUV-ie Mitsubishi bardzo wysoko – i z przodu, i z tyłu – ale to akurat dla miłośników tego rodzaju samochodów będzie zaletą.

REKLAMA

Mitsubishi Eclipse Cross Mitsubishi Eclipse Cross

Benzynowy silnik o mocy 163 KM, któremu do towarzystwa dobrano 6-biegową mechaniczną skrzynię biegów czyni z Eclipse’a wygodne auto na dalekie trasy. Krótka dźwignia umieszczona dogodnie w zasięgu ręki precyzyjnie trafia w kolejne przełożenia, a duży zakres użytecznych obrotów silnika sprawia, że nie trzeba sięgać do niej zbyt często.

REKLAMA

REKLAMA

Mitsubishi Eclipse Cross Mitsubishi Eclipse Cross

Na 250-kilometrowej trasie wiodącej drogami zachodniej Polski Eclipse Cross zużył przeciętnie 8,4 l/100 km, przy czym liczący 100 km odcinek autostradowy, na którym poruszał się z prędkością ok. 140 km/h kosztował nas 10,2 l/100 km. Obydwa wyniki są przeciętne – przyzwoite, ale nie wybitne. Dla oszczędnych Mitsubishi przygotowało tryb Eco, który włącza się przyciskiem na środkowej konsoli. Naszą trasę 250 km w drodze powrotnej przejechaliśmy korzystając właśnie z tego trybu. Wynik? Zużycie 8,4 l/100 km, czyli takie, jak przy zwykłej jeździe. Kto naprawdę chce oszczędzać benzynę, musi więc ostrożniej obchodzić się z gazem, nie wystarczy włączyć zielony przycisk.

REKLAMA

Surowość i szarość wnętrza Eclipse rekompensuje bogatym wyposażeniem wersji Intense za 112 990 zł. Także ono sprawia, że auto spełnia wszelkie wymagania stawiane SUV-om.

Dane producenta Mitsubishi Eclipse Cross
Cena 112 990 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1449 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
163 KM
5500/min
Maksymalny moment obrotowy
w zakresie obrotów
250Nm
1800-4500/min
Rodzaj napędu na przednie koła; 6-bieg. przekł. mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h b.d.
Prędkość maksymalna 205 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 6,6 l/100 km
Emisja CO2 151 g/km
NADWOZIE

5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4405 x 1805 x 1685 mm, rozstaw osi 2670 mm, masa własna 1425 kg, pojemność bagażnika 374/1140 l, pojemność zbiornika paliwa 63 l.

Fot. Jacek Hanusz

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij