REKLAMA

Mitsubishi Outlander FL 2020 - jazda

W face liftingach Outlandera Mitsubishi osiągnęło poziom mistrzowski. Ile ich było w ciągu 6 lat, nie wiedzą pewnie nawet 
sami Japończycy. Oto kolejny.

Jacek Hanusz

Nie można się dziwić, że model, który konstrukcyjnie pamięta czasy Euro 2012 co sezon potrzebuje regeneracji. Mitsubishi zapobiega wykluczeniu Outlandera z gry, dorzucając mu raz po raz systemy bezpieczeństwa, bardziej dopracowany system multimedialny, zmieniając osłonę chłodnicy czy wzór aluminiowych obręczy. Udaje się to nie najgorzej, bo mimo dojrzałego wieku Outlander pozostaje w dobrej formie.

Jacek Hanusz
Jedna z nowości to przyciski do sterowania szybami - teraz podświetlane i z funkcją całkowitego opuszczania oraz zamykania jednym wciśnięciem

W najnowszej wersji tego modelu znów dopracowano kilka punktów. Reflektory świecą teraz LED-ami zarówno w przypadku świateł mijania, jak i drogowych; do ich pracy nie można mieć żadnych zarzutów. Mitsubishi podaje, że zmieniono charakterystykę układu kierowniczego, chociaż na drodze niespecjalnie to czuć. Wciąż skrajne położenia kierownicy dzielą ponad trzy obroty i wciąż kierowca musi raczej zgadywać, jak skręcone są koła. Mówiąc krótko – do ostrzejszej jazdy Outlander nie nadaje się zupełnie, natomiast podczas spokojnej zapewnia wysoki komfort, tłumiąc nierówności jedna po drugiej. W mieście, zwłaszcza podczas parkowania, kierownicą trzeba się nakręcić, ale działa ona lekko; duże lusterka z „monitoringiem” martwego pola pozwalają sprawnie zmieniać pasy. Egzamin zdaje nawet skrzynia CVT, która działa płynnie i jedyne, czego nie lubi to mocniej niż średnio wciśniętego gazu.

Jacek Hanusz
Za duże i czytelne przyciski należy się plus, za skomplikowaną obsługę komputera pokładowego - krecha

Outlanderem należy się rozpędzać raczej dostojnie niż gwałtownie, szczególnie że wolnossący silnik zapewnia mu umiarkowane osiągi. A mówiąc „umiarkowane” mamy na myśli 13,3 s potrzebne na wiadomy manewr. W Outlanderze wciąż nie zmienia się to, za co go lubimy – czyli duże wnętrze z równą podłogą z tyłu. Poprawiono wyprofilowanie foteli i choć wciąż nie jest ono idealne, to „w plecach” czuć postęp. Kolejny Outlander urośnie i będzie owocem współpracy Mitsubishi z Nissanem oraz z Renault. Trafi na drogi jeszcze w tym roku. A więc przed nami co najmniej jeden face lifting współczesnego modelu – już teraz prosimy o zmianę sposobu obsługi komputera pokładowego.

Jacek Hanusz
Po raz pierwszy w Outlanderze pojawił się automatyczny hamulec postojowy z funkcją auto hold

REKLAMA

REKLAMA

Mitsubishi Outlander - dane techniczne

Dane producenta Mitsubishi Outlander
Cena 148 990 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4,
Pojemność skokowa 1998 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
150 KM
6000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
195 Nm
4200/min
Rodzaj napędu na cztery koła
Skrzynia biegów bezstopniowa CVT
OSIĄGI
0–100 km/h 13,3 s
Prędkość maksymalna 190 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 8,7 l/100 km
Emisja CO2 196 g/km
 
Nadwozie: 5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV,
dł. x szer. x wys. 4695 x 1810 x 1703 mm, rozstaw osi 2670 mm, masa własna 1510 kg,  pojemność bagażnika 477/1596 l, pojemność zbiornika paliwa 60 l.

Zobacz także: raport z jazdy Audi e-tronem

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA