REKLAMA

Mitsubishi Pajero Sport: zabawka tylko dla twardych facetów

SUV-y dzielą się na ładne i terenowo uzdolnione. Pajero Sport należy do tej drugiej grupy. Oto jego najnowsze wydanie.

Stylistycznie, Pajero Sport to bardziej cywilizowana odmiana L200.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 42 990 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

To nie jest auto do zadawania szyku w niedzielę pod kościołem. To stworzona według najlepszych zasad, ale bardzo cywilizowana terenówka.

Podwozie zbudowane w oparciu o ramę podłużnicową gwarantuje odporność na trudy eksploatacji. Napęd na cztery koła, z reduktorem, blokadami centralnego i tylnego mechanizmu różnicowego, w połączeniu z mocnym dieslem i słusznym prześwitem (215 mm) czyni z Pajero pojazd niezatrzymywalny – o ile nie przyjdzie Ci do głowy, by zatrzymać się podczas taplania w głębokim błocie; na takie okazje trzeba by zakładać opony z bardziej terenowym bieżnikiem. Musimy jednak przyznać, że Bridgestone’y, na których jeździło testowe auto, mimo szosowego charakteru, poza asfaltem radziły sobie nadspodziewanie dobrze.

REKLAMA

Choć „wnętrzności” ma terenowe, Pajero Sport sprawdza się w codziennym użytkowaniu. Imponujący rozstaw osi zapewnia mnóstwo miejsca w kabinie i ogromny, ponad 700-litrowy bagażnik. Na liście wyposażenia seryjnego wersji Intense+ są automatyczna klimatyzacja, ksenonowe reflektory oraz podgrzewane fotele. Wszystko podane w toporno-plastikowej stylizacji, jakiej nie znajdziesz w typowo miejskich SUV-ach. I za kierownicą ciągle masz wrażenie, że prowadzisz małą ciężarówkę. Ale to przyjemne wrażenie.

Polski importer Mitsubishi zamówił w tym roku 150 sztuk Pajero Sport. I od marca sprzedał już 50. Chcesz takie? Szykuj co najmniej 138 000 zł na wersję podstawową.

Adam Majcherek
redaktor auto motor i sport

Naszym zdaniem:

Napęd na cztery koła, przestronna kabina, wielki bagażnik, dieselek pod maską - idealne auto rodzinne!

DANE PRODUCENTA

DANE PRODUCENTA

Mitsubishi Pajero SPORT 2.5 DI-D INTENSE +

Cena

159 990 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnikaturbodiesel, R4
Pojemność skokowa2477 cm3
Moc maksymalna178 KM
przy obrotach4000/min
Maksymalny moment obrotowy350 Nm
w przedziale1800–3500/min
Rodzaj napęduna cztery koła; 5-biegowa przekładnia automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h12,4 s
Prędkość maksymalna176 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie9,4 l/100 km
Emisja CO2b.d.
NADWOZIE5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4695 x 1815 x 1800 mm, rozstaw osi 2800 mm, masa własna 2040 kg, ładowność 670 kg, pojemność bagażnika 714/1813 l, pojemność zbiornika paliwa 70 l.

amis

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA