To nie jest auto do zadawania szyku w niedzielę pod kościołem. To stworzona według najlepszych zasad, ale bardzo cywilizowana terenówka.
Podwozie zbudowane w oparciu o ramę podłużnicową gwarantuje odporność na trudy eksploatacji. Napęd na cztery koła, z reduktorem, blokadami centralnego i tylnego mechanizmu różnicowego, w połączeniu z mocnym dieslem i słusznym prześwitem (215 mm) czyni z Pajero pojazd niezatrzymywalny – o ile nie przyjdzie Ci do głowy, by zatrzymać się podczas taplania w głębokim błocie; na takie okazje trzeba by zakładać opony z bardziej terenowym bieżnikiem. Musimy jednak przyznać, że Bridgestone’y, na których jeździło testowe auto, mimo szosowego charakteru, poza asfaltem radziły sobie nadspodziewanie dobrze.
Choć „wnętrzności” ma terenowe, Pajero Sport sprawdza się w codziennym użytkowaniu. Imponujący rozstaw osi zapewnia mnóstwo miejsca w kabinie i ogromny, ponad 700-litrowy bagażnik. Na liście wyposażenia seryjnego wersji Intense+ są automatyczna klimatyzacja, ksenonowe reflektory oraz podgrzewane fotele. Wszystko podane w toporno-plastikowej stylizacji, jakiej nie znajdziesz w typowo miejskich SUV-ach. I za kierownicą ciągle masz wrażenie, że prowadzisz małą ciężarówkę. Ale to przyjemne wrażenie.
Polski importer Mitsubishi zamówił w tym roku 150 sztuk Pajero Sport. I od marca sprzedał już 50. Chcesz takie? Szykuj co najmniej 138 000 zł na wersję podstawową.
Adam Majcherek
redaktor auto motor i sport
Naszym zdaniem:
Napęd na cztery koła, przestronna kabina, wielki bagażnik, dieselek pod maską - idealne auto rodzinne!
DANE PRODUCENTA
DANE PRODUCENTA | |
---|---|
Mitsubishi Pajero SPORT 2.5 DI-D INTENSE +
Cena | 159 990 zł |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj silnika | turbodiesel, R4 |
Pojemność skokowa | 2477 cm3 |
Moc maksymalna | 178 KM |
przy obrotach | 4000/min |
Maksymalny moment obrotowy | 350 Nm |
w przedziale | 1800–3500/min |
Rodzaj napędu | na cztery koła; 5-biegowa przekładnia automatyczna |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 12,4 s |
Prędkość maksymalna | 176 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie | 9,4 l/100 km |
Emisja CO2 | b.d. |
NADWOZIE | 5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4695 x 1815 x 1800 mm, rozstaw osi 2800 mm, masa własna 2040 kg, ładowność 670 kg, pojemność bagażnika 714/1813 l, pojemność zbiornika paliwa 70 l. |
amis