Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0
BP BP

Mitsubishi Space Star: Powrót do przeszłości

Mitsubishi wskrzesiło Space Stara. Auto nie zaskakuje stylistyką ani nowinkami technicznymi. Ma za to przestronne wnętrze i... przesadzoną cenę.

Wśród nowych modeli trudno znaleźć bardziej anonimowy niż Mitsubishi Space Star. Trudno też rozgryźć do jakiej klasy należy ten samochód. Pod względem długości nadwozia konkuruje z Toyotą Aygo, ale niemal 2,5-metrowy rozstaw osi zbliża Space Stara do Yarisa. Pasażerowie, którym przyjdzie podróżować na tylnej kanapie będą zaskoczeni ilością miejsca na nogi i nad głową. Jest tu bardziej przestronnie niż w kompakcie.

W tym miejscu kończą się niestety zalety Space Stara. Wystarczy usiąść za kierownicą, by się o tym przekonać. Zawieszenie zapewnia względny komfort wyłącznie na gładkich jak stół nawierzchniach. Krótkie, poprzeczne nierówności tłumione są słabo, a podczas pokonywania zakrętów nadwozie wyraźnie się wychyla.

Jednak największym rozczarowaniem okazuje się układ kierowniczy. Nie dość, że brakuje mu ostrości, to na dodatek kierownica po wyjściu z zakrętu nie wraca sama do środkowego położenia. Ostatni raz taki wehikuł prowadziliśmy w latach 90. Bardziej cywilizowany jest nawet indyjski Tata. Dobre wrażenie pozostawia po sobie najmocniejszy, 80-konny silnik. Szkoda tylko, że podczas dynamicznej jazdy pije jak smok – aż 9 litrów na 100 km!

Dane producenta Mitsubishi Space Star Intense 1.2
Cena 43 990 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu benzynowy, R3
Pojemność skokowa 1193 cm3
Moc maks./przy obrotach 80 KM/6000 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 106 Nm/4000 obr/min
Przeniesienie napędu na przednie koła; 5-biegowa przekładnia mechaniczna
Osiągi
0–100 km/h 11,7 s
Prędkość maksymalna 180 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 4,1 l/100 km
Emisja CO2 96 g/km
Nadwozie
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 3710 x 1665 x 1505 mm, rozstaw osi 2450 mm, masa własna 920 kg, pojemność bagażnika 235/912 l, pojemność zbiornika paliwa 35 l.

 


Michał Hutyra - redaktor „auto motor i sport”

W motoryzacji wciąż zdarzają się rzeczy zaskakujące. Jedną z nich jest Space Star. Może gdyby był o 10 tys. zł tańszy, można byłoby się skusić...
To polubisz - wygodne otwieranie
Bagażnik otwiera się za pomocą takiej samej klamki jak drzwi. To bardzo wygodne rozwiązanie.
Tego nie - biegi nie wchodzą
Dźwignia zmiany biegów nie działa zbyt precyzyjnie. Lista ułomności tego modelu jest dosyć długa.

 

zobacz galerię

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 105 990 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Współczesny Fiat Uno nosi na masce trzy diamenty - w sumie to awans w hierarchii dla starego Fiaciora. Dla Mitsu to degradacja anonimowego, ale jeszcze niezłego Colta. Nie rozumiem, po co wypuszczać pod tą marką auto bardziej upośledzone już w fazie projektu niż ciągle psująca się Dacia Sandero. I jeszcze napakować to wyposażeniem w cenie łącznej auta do maksymalnie 45 tys. złotych...

    airmatic, 2014-11-22 14:56:55
  • avatar
    zgłoś
    Mam wrażenie że Mitsu przestaje zależeć na rynku europejskim. Wcześniej kombipodobny Outlander, teraz to "coś" mogące konkurować chyba tylko z Micrą, a dodatkowo wykorzystujące nazwę zasłużonego auta sprzed lat...
    Szkoda że red. testowała "wypasioną" wersję - w tańszych odmianach panel regulacji ogrzewania zawiera suwak (!) do nastawów temperatury :D

    konjo, 2014-11-22 09:37:29
  • avatar
    zgłoś
    Teraz już nie minivan, ale małe autko miejskie. Mitsubishi Space Star został stworzony głównie z myślą o rynkach azjatyckich i niestety to widać. Kiepska jakość wykonania, marne właściwości jezdne i o dziwo... wysoka cena.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-11-18 15:36:36
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij