Space Star pojawił się na rynku w 2013 roku i wiódł od tego czasu życie niepozornego, ale praktycznego autka do jazdy miejskiej. Teraz niepozorny być już nie chce, w ramach face liftingu zyskał nową osłonę chłodnicy, nowe „wyostrzone” reflektory, tu i ówdzie ozdobiono go chromem.
Mitsubishi Space Star - nowe multimedia
Stał się przez to dużo bardziej atrakcyjny – także we wnętrzu. Zastosowano w nim nowe elementy dekoracyjne i nową tapicerkę, Space Star zyskał również lepszy system multimedialny z dotykowym ekranem. System obsługi pokładowych funkcji nie jest skomplikowany, wskaźniki czytelne, fotele wystarczająco dobrze podpierają ciało w zakrętach, a ilość miejsca dla pasażerów i na bagaż (od 235 do 912 litrów) tak jak dotąd odpowiada średniej w klasie małych samochodów, ale jest większa niż w Skodzie Citigo. Nowością są takie elementy (opcja), jak kamera z tyłu, system utrzymywania auta na pasie ruchu, system automatycznego hamowania i funkcja samoczynnej zmiany świateł drogowych.
Mitsubishi Space Star - 3 cylindry
Niezmienione pozostały zawieszenie i obydwa silniki, w ramach homologacji WLTP zwiększono natomiast rozpiętość przełożeń. Niewielki i lekki (waży najwyżej tonę) Space Star pozostał autkiem zwrotnym i umiarkowanie dynamicznym.
![]() |
![]() |
Wolnossące trzycylindrowe silniki osiągają 71 KM (1.0) i 80 KM (1.2), podczas pracy drgają delikatnie i wydają typowy dla 3-cylindrowców dźwięk, tym bardziej słyszalny, im wyższe są obroty. Ponieważ maksymalny moment obrotowy o wartości 88 i 106 Nm pojawia się dopiero przy 5000 i 4000 obr/min, kierowca najczęściej porusza się przy takich właśnie obrotach silnika. Okazuje się to całkiem przyjemne i pasuje do miejskiego auta. Na autostradzie natomiast Space Starowi raczej zabraknie sił, jeśli kierowca zechce mocniej przyspieszyć. Jego zawieszenie całkiem sprawnie tłumi za to poprzeczne łączenia autostradowej nawierzchni. Jeśli jednak w aucie znajduje się troje pasażerów i porusza się ono szybko po niezbyt równej drodze, komfort resorowania wyraźnie się obniży. Nie byłoby też źle, gdyby mało bezpośredni układ kierowniczy odznaczał się nieco większą precyzją.
Zaletą pięciodrzwiowego Space Stara było zawsze jego w miarę przestronne wnętrze, a konkurentem, który odpowiadałby mu rozmiarem pozostawał w zasadzie tylko Ford Ka+.

Dane producenta | MITSUBISHI SPACE STAR 1.2 |
Cena | 56 990 zł |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj silnika | benzynowy, R3 |
Pojemność skokowa | 1193 cm3 |
Moc maksymalna przy obrotach |
80 KM 6000/min |
Maksymalny moment obrotowy przy obrotach |
106 Nm 4000/min |
Rodzaj napędu | na przednie koła |
Skrzynia biegów | 5-biegowa mechaniczna |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 10,9 s |
Prędkość maksymalna | 180 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie | od 4,6 l/100 km |
Emisja CO2 | b.d. |
NADWOZIE | |
5-drzwiowy 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 3845 mm x 1665 mm x 1505 mm, rozstaw osi 2450 mm, masa własna 875 kg, pojemność bagażnika 235/1912 l, pojemność zbiornika paliwa b.d. |
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
Zobacz także:
- Renault Captur - test miejskiego crossovera
- Opel Corsa 1.2 turbo - bardziej niemiecki czy francuski?
- Kia Proceed GT - wrażenia z jazdy
Komentarze
~tomsik, 2020-05-21 14:46:29
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?