REKLAMA

Mitsubishi Spacer Star: po zmianach na 2020 | TEST

Mitsubishi Space Star to miejskie autko zawdzięczające swoją popularność dość przestronnemu wnętrzu i przystępnej cenie. Po face liftingu na korzyść zmieniły się jego wygląd i wyposażenie.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 47 990 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Space Star pojawił się na rynku w 2013 roku i wiódł od tego czasu życie niepozornego, ale praktycznego autka do jazdy miejskiej. Teraz niepozorny być już nie chce, w ramach face liftingu zyskał nową osłonę chłodnicy, nowe „wyostrzone” reflektory, tu i ówdzie ozdobiono go chromem.

Mitsubishi Space Star - nowe multimedia

Stał się przez to dużo bardziej atrakcyjny – także we wnętrzu. Zastosowano w nim nowe elementy dekoracyjne i nową tapicerkę, Space Star zyskał również lepszy system multimedialny z dotykowym ekranem. System obsługi pokładowych funkcji nie jest skomplikowany, wskaźniki czytelne, fotele wystarczająco dobrze podpierają ciało w zakrętach, a ilość miejsca dla pasażerów i na bagaż (od 235 do 912 litrów) tak jak dotąd odpowiada średniej w klasie małych samochodów, ale jest większa niż w Skodzie Citigo. Nowością są takie elementy (opcja), jak kamera z tyłu, system utrzymywania auta na pasie ruchu, system automatycznego hamowania i funkcja samoczynnej zmiany świateł drogowych.

REKLAMA

Mitsubishi Space Star - 3 cylindry 

Niezmienione pozostały zawieszenie i obydwa silniki, w ramach homologacji WLTP zwiększono natomiast rozpiętość przełożeń. Niewielki i lekki (waży najwyżej tonę) Space Star pozostał autkiem zwrotnym i umiarkowanie dynamicznym.

Siedmiocalowy dotykowy ekran oraz cyfrowe radio DAB są dostępne tylko w droższych wersjach
Bagażnik nieduży, ale praktyczny – pod podłogą znalazło się jeszcze miejsce na schowek na drobne przedmioty

Wolnossące trzycylindrowe silniki osiągają 71 KM (1.0) i 80 KM (1.2), podczas pracy drgają delikatnie i wydają typowy dla 3-cylindrowców dźwięk, tym bardziej słyszalny, im wyższe są obroty. Ponieważ maksymalny moment obrotowy o wartości 88 i 106 Nm pojawia się dopiero przy 5000 i 4000 obr/min, kierowca najczęściej porusza się przy takich właśnie obrotach silnika. Okazuje się to całkiem przyjemne i pasuje do miejskiego auta. Na autostradzie natomiast Space Starowi raczej zabraknie sił, jeśli kierowca zechce mocniej przyspieszyć. Jego zawieszenie całkiem sprawnie tłumi za to poprzeczne łączenia autostradowej nawierzchni. Jeśli jednak w aucie znajduje się troje pasażerów i porusza się ono szybko po niezbyt równej drodze, komfort resorowania wyraźnie się obniży. Nie byłoby też źle, gdyby mało bezpośredni układ kierowniczy odznaczał się nieco większą precyzją.
Zaletą pięciodrzwiowego Space Stara było zawsze jego w miarę przestronne wnętrze, a konkurentem, który odpowiadałby mu rozmiarem pozostawał w zasadzie tylko Ford Ka+.

Charakterystyczny tył z „dyfuzorem”  i spojlerem na krawędzi dachu

Dane producenta Mitsubishi Space Star 1.2
Cena 56 990 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R3
Pojemność skokowa 1193 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
80 KM
6000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
106 Nm
4000/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 5-biegowa mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h 10,9 s
Prędkość maksymalna 180 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie od 4,6 l/100 km
Emisja CO2 b.d.
NADWOZIE
5-drzwiowy 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 3845 mm x 1665 mm x 1505 mm, rozstaw osi 2450 mm, masa własna 875 kg, pojemność bagażnika 235/1912 l, pojemność zbiornika paliwa b.d.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA