REKLAMA

Najlepsze samochody dla studenta - nieoczywiste propozycje

Wybór samochodu dla studenta nie jest oczywisty. Choć w pierwszym momencie nasuwają się takie propozycje, jak Fiat Punto, Opel Corsa, Volkswagen Polo czy Ford Fiesta, w tym materiale pokazujemy, że warto spojrzeć na temat pod innym kątem.

Kierowca shutterstock.com
Kierowca

Jaki samochód jest najlepszy dla średnio zamożnego studenta, który dopiero zaczyna swoją przygodę z motoryzacją? Na pewno taki, który pozwoli sprawnie dotrzeć z akademika na zajęcia oraz pojechać na weekend do domu. Musi być przy tym trwały i oszczędny, a do tego niedrogi.

W zależności od indywidualnych preferencji, od charakteru eksploatacji, pokonywanych dystansów czy lokalizacji uczelni, wybór jest tak szeroki, jak wiele jest aut na rynku wtórnym. My prezentujemy kilka mniej oczywistych propozycji.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

REKLAMA

REKLAMA

Opel Corsa C fot. materiały prasowe
Opel Corsa C

Opel Corsa

Jednym z popularniejszych "studentowozów" jest Opel Corsa generacji oznaczonej literą C. Auto było prawdziwym sprzedażowym hitem, toteż spora jest oferta aut dostępnych z drugiej i trzeciej ręki. Silniki 1,0 i 1,2 są trwałe, chętnie przyjmują instalację LPG, co dodatkowo obniża koszty. Uważać trzeba na samochody używane we flotach, bo będą mocno zajeżdżone. Na codzienne dojazdy i poruszanie po mieście - auto idealne.

Ceny modeli z lat 2000-2006: od 6 do 11 tys. złotych

REKLAMA

Honda HR-V I (1999-2006) Materiały prasowe
Honda HR-V I (1999-2006)

Honda HR-V

Chcąc wyróżnić się na uczelnianym parkingu, pomyśl o Hondzie HR-V. Protoplasta kompaktowych SUV-ów był w swoim czasie dużym zaskoczeniem, a teraz ładnie się starzeje. Używane egzemplarze kosztują średnio poniżej 10 tys. złotych, a odpowiedzialna eksploatacja pozwoli na kolejnych kilka lat spokojnej jazdy. Uwaga jedynie na korozję, która w kilkunastoletnich "japończykach" potrafi dokuczyć. Silniki benzynowe 1,6 mają opinię bezproblemowych, a zawieszenie jest ponadprzeciętnie trwałe.

Ceny modeli z lat 1998-2006: od 6 do 17 tys. złotych

REKLAMA

REKLAMA

Ford Fusion fot. materiały prasowe
Ford Fusion

Ford Fusion

Ford Fusion to mocna propozycja, jeśli chodzi o trwałość, ale i możliwości przewozowe. Wnętrze zmieści pięć dorosłych osób, co umożliwia współdzielenie kosztów paliwa w dużym zakresie. Silniki 1,4 Duratec o mocy 80 KM zapewniają dobrą trwałość i przeciętną dynamikę, ale nadają się do LPG, przez co miesięczny budżet studenta nie będzie mocno uszczuplany.

Ceny modeli z lat 2002-2012: od 5 do 17 tys. złotych

REKLAMA

Smart Fortwo fot. materiały prasowe
Smart Fortwo

Smart Fortwo

Studenci szukający auta do miasta powinni rozważyć Smarta Fortwo pierwszej generacji. Dzięki małym rozmiarom autem można zaparkować w najmniejszych szczelinach, co przyda się na przyuczelnianym parkingu. Dwa fotele zapewniają wystarczający komfort, a mikrobagażnik zmieści plecaki z notatkami czy torbę na siłownię. Silniki benzynowe są nieco mniej trwałe niż diesle. Przed zakupem warto pokazać dany egzemplarz fachowcowi.

Ceny modeli z lat 1998-2007: od 4 do 12 tys. złotych

REKLAMA

REKLAMA

Chevrolet Lacetti fot. materiały prasowe
Chevrolet Lacetti

Chevrolet Lacetti

Kontynuując nietypowe propozycje - Chevrolet Lacetti. Amerykańska marka, włoska nazwa i design, koreański właściciel i niemiecka technologia Opla z lat 90. ubiegłego wieku. Taka mieszanka, wbrew pozorom, ma sens. Nie jest co prawa mistrzem bezawaryjności, ale ze względu na prostą konstrukcję i tanie części, ewentualne naprawy nie obciążą nadmiernie studenckiego budżetu. Silniki benzynowe są mocną stroną auta, ze względu na niezłą trwałość. Godne polecenia są motory 1,6.

Ceny modeli z lat 2003-2009: od 7 do 12 tys. złotych

REKLAMA

Honda Jazz fot. materiały prasowe
Honda Jazz

Honda Jazz

Honda Jazz z lat 2002-2008 to kolejna dość nietypowa propozycja, wybijająca się spośród Skód i Volkswagenów. Niewielka z zewnątrz - ułatwia poruszanie po mieście. Obszerna w środku - 380-litrowy bagażnik pomaga przy przeprowadzkach czy weekendowych kursach do domu. Godne polecenia są silniki i-VTEC o pojemności 1,5 litra, dobrze tolerujące instalację LPG. Auto należy do ponadprzeciętnie bezawaryjnych, a wybór w serwisach ogłoszeniowych jest duży.

Ceny modeli z lat 2002-2008: od 6 do 16 tys. złotych

REKLAMA

REKLAMA

Fiat 126p Maluch fot. materiały prasowe
Fiat 126p Maluch

A może... Fiat 126p?

Napęd na tylną oś, silnik montowany z tyłu, dwoje drzwi – nie, to nie opis sportowego coupe, a poczciwego Malucha.

Na koniec tego zestawienia prezentujemy najbardziej nietypową propozycję – auto, które lata temu zmotoryzowało Polskę, a teraz jest modnym i coraz bardziej poszukiwanym samochodem. Mowa o Fiacie 126p, popularnym "Maluszku".

W cenie 4-5 tys. złotych znaleźć można niezłe, to znaczy zadbane egzemplarze z końca lat 90. Do ich ewentualnej naprawy wystarczy podstawowa wiedza z zakresu mechaniki samochodowej. W zamian dostajemy co prawda ciasne auto z mikrobagażnikiem, ale za to z duszą. I do tego wszyscy się za nim obejrzą.

A gdyby udało się zdobyć Malucha z lat 70. lub 80.,poświęcić mu „trochę” czasu, czyli zarwać kilkadziesiąt wieczorów i weekendów, to może się okazać, że po jego sprzedaniu będzie cię stać na nowe auto, prosto z salonu. W serwisach ogłoszeniowych takie mocno dopieszczone Fiaty 126p osiągają już ceny dochodzące do... 40-50 tys. złotych i więcej! Dla przykładu, w popularnym serwisie ogłoszeniowym, w chwili pisania tego artykułu, widnieje nawet Fiat 126p w cenie 65 tys. złotych, ale poza tym jest co najmniej dziesięć egzemplarzy w cenie między 30-45 tys. złotych.

Ceny modeli z lat 1973-2000: od 2 do ponad 40 tys. złotych

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA