Wciąż atrakcyjna
KIA CEE’D II właśnie odchodzi do lamusa, ale mimo 7 lat na rynku nadal
dobrze wygląda. Jest też praktyczna, a jej silniki nie sprawiają problemów.
Model generacji debiutującej w 2012 roku okazał się większy i pojemniejszy od pierwszego Cee’da, a do tego lepiej wyposażony. Producent wyciągnął wnioski z przeszłości i poprawił zabezpieczenie antykorozyjne, lakier jest trwalszy, chociaż zdarza się, że jego bezbarwna warstwa łuszczy się w okolicach klamek. W autach z pierwszych lat produkcji występowały usterki świateł LED do jazdy dziennej (płytki z diodami) – producent wymieniał reflektory w ramach gwarancji. Awarie elektroniki zdarzają się bardzo rzadko.
Podstawowy silnik benzynowy 1.4 zapewnia przeciętne osiągi, ale sprawdzi się w mieście; dobrze współpracuje też z instalacją LPG. Jednostka 1.6 GDI z bezpośrednim wtryskiem benzyny jest bardziej dynamiczna, ale ma większy apetyt na paliwo i wymaga regularnej wymiany oleju, częstszej niż zaleca producent (nawet co 10 tys. km). Sporadycznie zdarza się też, że łańcuch rozrządu pracuje głośno. Spośród silników wysokoprężnych warto wybrać 1.6 CRDi – ma trwalszy osprzęt niż 1.4 CRDi i zapewnia autu lepszą dynamikę. Filtr cząstek stałych nie jest uciążliwy w obsłudze, częściej zatyka się sitko w zbiorniku paliwa (powodem jest olej napędowy słabej jakości), co sprawia, że silnik wchodzi w awaryjny tryb pracy. Czyszczenie sitka warto zaplanować przy okazji przeglądu serwisowego.
KIA CEE`D II |
Cena |
28-60 tys. zł |
Polecane silniki |
1.4 DOHC |
1.6 CRDi |
Moc |
90-136 KM |
Lata produkcji |
2012- 2018 |