Zabiegi stylistyczne są bardzo udane - długą maskę wieńczy nowy, srogi wyraz "oczu", charakterystyczną zaś linię dachu - mały spoiler. To auto się wyróżnia, szczególnie na 16-calowych obręczach z lekkich stopów (standard w wersji Tekna).
We wnętrzu mamy nową konsol ę środkową, nad którą umieszczono monochromatyczny wyświetlacz o przekątnej 5,8 cala, pokazujący wszystkie potrzebne do życia informacje, a nawet więcej. Nowe rozmieszczenie prze- łączników na konsoli oraz ich obsługa zostały z niewielkimi zmianami przejęte z Primery. Do ich obsługi trzeba się przyzwyczaić. Można być odkrywcą i do wszystkiego dojść samemu, albo czytelnikiem i metodycznie przebrnąć przez instrukcję obsługi. Jedno i drugie zajmuje czas. Potem trzeba jeszcze dać sobie z tydzień na przyzwyczajenie.
Nad oparciem tylnej kanapy pojawił się nareszcie trzeci zagłówek. Szkoda, że ilość miejsca z tyłu jest taka, jak w Samochodzie Roku 2003. No, może ciut większa. Tak naprawdę, Almera ma dwie wady - za mały zakres regulacji fotela kierowcy na odległość, co sprawia, że ciasno jest również z przodu, oraz układ kierowniczy o precyzji tych z aut terenowych. Nissan nie jest stworzony do szybkiej jazdy po krętych drogach.
A szkoda, bo zachęca do tego silnik. Po każdym mocniejszym wciśnięciu gazu wskazówka obrotomierza wręcz biegnie ku czerwonemu polu, a jest to widok, od którego zawsze serce rośnie. Jednostka o pojemności 1,8 l (116 KM) rozpędza Almerę od zera do 100 km/h w niecałe 11 sekund. Wrażenie psuje praca skrzyni biegów, o precyzji przełączania, jaką pamiętamy z Matiza. Chociaż, podobnie jest w niektórych... Alfach Romeo. Może więc niepotrzebnie się czepiamy? W końcu Almera czerpie z klasyków...
DANE TECHNICZNE Nissan Almera 1.8 Tekna
DANE TECHNICZNE Nissan Almera 1.8 Tekna | |
---|---|
Nadwozie | Pięciodrzwiowy, pięciomiejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4197 x 1706 x 1448 mm, rozstaw osi 2535 mm, pojemność bagażnika 328 l, pojemność zbiornika paliwa 60 l. |
Silnik | Rzędowy, 4-cylindrowy, umieszczony poprzecznie z przodu, pojemność skokowa 1769 cm3, moc 85 kW (116 KM) przy 5600 obr/min, maks. moment obrotowy 163 Nm przy 4000 obr/min. |
Osiągi* | |
Przysp. 0-100 km/h | 10,8 s |
Prędkość maks. | 186 km/h |
Śr. zuż. paliwa | 7,5 l/100 km |
Roman Popkiewicz
Komentarze
auto motor i sport, 2009-03-19 09:06:49
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?