REKLAMA

Nissan Juke 1.0 DIG-T 7DCT: Miejska wygoda - TEST

Poprzedni Nissan Juke był nacechowany dość sportowo, model drugiej generacji stawia raczej na komfort. Szczególnie w wersji z przekładnią dwusprzęgłową.

Nissan Juke Fot. Jacek Hanusz
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 74 630 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Zaletami Nissana Juke’e od lat były oryginalne nadwozie i nietypowe konfiguracje kolorystyczne. To oczywiste cechy, ale nie każdy dziś pamięta, że ten crossover po prostu świetnie się prowadził. W modelu nowej generacji zmieniło się wiele, także charakter samochodu. Juke nie jest już dzisiaj tak żywiołowy w reakcjach, za to stał się ponadprzeciętnie komfortowy i to także wtedy, gdy ma (seryjne w wersji Tekna) 19-calowe obręcze kół. Mały Nissan stał się też, jak to się czasem mówi, bardziej dojrzały. Po pierwsze, jego nadwozie urosło, teraz ma długość 4,2 metra, więc na kanapie jest więcej miejsca, a bagażnik okazuje się tak pakowny jak w aucie kompaktowym. Po drugie, wnętrze dobrze wyciszono i szybka jazda miejską obwodnicą nie staje się uciążliwa. Takie cechy, a także wysoko poprowadzona maska, którą kierowca widzi przed sobą, pozwalają poczuć, że siedzi się za kierownicą większego samochodu.

REKLAMA
Nissan JukeFot. Jacek Hanusz
Nissan JukeFot. Jacek Hanusz
Za 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową trzeba zapłacić 8000 zł ekstra
Nissan JukeFot. Jacek Hanusz
W trybie Sport reakcje przekładni na wciśnięcie gazu stają się nieco szybsze, a biegi są zmieniane przy wyższych obrotach

Nissan Juke - Z jednym silnikiem  

Nissan Juke jest oferowany niestety tylko z jednym silnikiem, czyli z turbodoładowaną trzycylindrową jednostką benzynową o mocy 117 KM. O tym, że nie jest to generator wrażeń z jazdy świadczą liczby, bo 11,8 sekundy, jakie mija do osiągnięcia prędkości 100 km/h, to wynik dość przeciętny. Dla uściślenia, jest to rezultat uzyskiwany przez samochód wyposażony w 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową, a Juke z „manualem” rozpędza się o 1,1 s szybciej. To przepaść, którą trudno zrozumieć, ponieważ dzisiaj nowoczesne samochody z takiego rodzaju skrzynią biegów zazwyczaj przyspieszają szybciej niż te, w których biegi kierowca musi zmieniać sam.

Nissan JukeFot. Jacek Hanusz
System audio Bose z głośnikami wbudowanymi
w zagłówki kosztuje 4890 zł – warto dopłacić, bo głośniki dają efekt tzw. dźwięku przestrzennego

Nissan Juke - Moda kosztuje

To także potwierdza, że nowy Nissan Juke na pierwszym miejscu stawia komfortową i spokojną, a niekoniecznie dynamiczną jazdę – i dobrze. Jeżeli autem podróżuje się spokojnie, a nie poszukuje wrażeń, Juke okaże się jednym z najwygodniejszych crossoverów. Fotel zapewnia dobry komfort jazdy, przekładnia zmienia biegi bardzo płynnie, bez szarpnięć i bez irytującego przetrzymywania silnika na wysokich obrotach. Także zużycie paliwa okazuje się zadowalające – w mieście Nissan zużywa około 8 l na 100 km. Oczywistym mankamentem nowoczesnego crossovera jest jego cena, bo Juke w topowej wersji wyposażenia Tekna kosztuje 109 tys. zł, a za dwukolorowe nadwozie i głośniki w zagłówkach trzeba dopłacić kolejne około 10 tys. zł. Cóż, moda kosztuje.

Nissan JukeFot. Jacek Hanusz
Dane producenta NISSAN JUKE 1.0 DIG-T 7DCT TEKNA
Cena 108 930 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R3 turbo
Pojemność skokowa 999 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
117 KM
5250/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
200 Nm
1750-4000/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 7-biegowa dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h 11,8 s
Prędkość maksymalna 180 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 6,1-6,4 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
138-146 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4210 x 1800 x 1595 mm, rozstaw osi 2636 mm, masa własna 1342 kg, poj. bagażnika 422/1305 l, poj. zbiornika paliwa 46 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA