[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Nissan Juke NISMO RS: Chcę to!

Kubły, „szpera”, a pod maską 218 KM – jak na niewielkiego crossovera to konfiguracja niespotykana. Fajniejszego Juke’a nie znajdziesz! Oto pierwsze wrażenia z jazdy Nissanem Juke NISMO RS.

Nissan Juke NISMO RS Stylistyczne zamieszanie w przedniej części potęguje rzeźbiona dokładka zderzaka

Ani on ładny, ani praktyczny, a kochają go tysiące kierowców – głównie kierowców płci żeńskiej. Żeby zdobyć serca męskiej klienteli, Nissan przygotował Juke’a w wersji Nismo RS. Do niespecjalnie racjonalnego samochodu wstawił bezsensownie mocny silnik, dołożył mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (tzw. „szperę”) i kubełkowe fotele Recaro – to wszystko nie sprawiło jednak, że przybyło argumentów za kupnem Nismo. Trudno uwierzyć, że kubły Recaro (dopłata 6300 zł) zamontowano w fabryce, a nie dołożył ich zakręcony na punkcie rajdów właściciel. To najbardziej rasowe fotele, jakie można znaleźć w oferowanych dziś crossoverach. Są wielkie i twarde, ale znakomicie trzymają ciało w zakrętach i co tu dużo kryć – dodają Juke’owi charakteru. Dzięki turbodoładowanemu silnikowi 1.6 napędzającemu przednie koła Juke rwie do przodu jak zły, a wyprzedzanie innych aut trwa tylko chwilę.

Nismo jest przyjemnie twarde, dzięki „szperze” potrafi zaskakująco szybko skakać po ciasnych zakrętach i trudno wytrącić je z równowagi. Z równowagi auto szybciej wyprowadzi kierowcę, gdy ten zorientuje się, jak często musi zajeżdżać na stację paliw – nie trzeba się specjalnie „starać”, by uzyskać dwucyfrowe wyniki średniego zużycia paliwa. Ciekawe tylko, ilu znajdzie się chętnych na tego dziwnego crossovera za ponad 100 tys. zł, skoro za mniejsze pieniądze można kupić jeszcze szybsze i lepiej jeżdżące hothatche, jak Fiesta ST lub Polo GTI?

REKLAMA

Adam Majcherek - redaktor „auto motor i sport”

Z jednej strony to auto zupełnie irracjonalne, z drugiej – jedyny Juke, jakiego chciałbym mieć.
To polubisz - skrzynia biegów
Wysoko położona dźwignia jest zawsze pod ręką, a kolejne biegi wchodzą z przyjemnym kliknięciem.
Tego nie - zgrubienie fotela
Fotel świetnie trzyma ciało kierowcy, ale trzeba się nauczyć na nim siadać – spotkanie z twardym boczkiem siedziska bywa bolesne.

 

Dane producenta Nissan Juke NISMO RS 1.6 DIG-T
Cena 108 100 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu benzynowy, R4
Pojemność skokowa 1618 cm3
Moc maks./przy obrotach 218 KM/6000 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 280 Nm/3600-4800 obr/min
Przeniesienie napędu na przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna
Osiągi
0–100 km/h 7,0 s
Prędkość maksymalna 220 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 7,2 l/100 km
Emisja CO2 165 g/km
Nadwozie
5-drzwiowy, 5-miejscowy crossover, długość x szer. x wys. 4135 x 1765 x 1565 mm, rozstaw osi 2530 mm, masa własna 1341 kg, dopuszczalne obciążenie 420 kg, pojemność bagażnika 354/1189 l, pojemność zbiornika paliwa 46 l.
 

zobacz galerię

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 69 600 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij