Juke-R to eksperyment – do nadwozia crossovera przeszczepiono technikę ze sportowego Nissana GT-R. Jest tutaj silnik 3.8 V6 z dwiema turbosprężarkami, szybka 6-biegowa skrzynia z dwoma sprzęgłami i napęd 4x4 z wałem napędowym krótszym o 250 mm niż w modelu GT-R. 2.0 w nazwie oznacza drugą generację „erki”, w której dzięki dopingowi firmy Nismo mamy do dyspozycji 600 KM i 652 Nm momentu obrotowego.
Mocy jest cały wagon, więc „żuk” błyskawicznie przyspiesza przy wyjściu z zakrętu, bez względu na to, na jakich obrotach pracuje silnik. Fala momentu obrotowego jest tak gwałtowna, że szerokie koła tracą przyczepność, a opanowanie mocnego auta o tak krótkim rozstawie osi to spore wyzwanie.
Na plus oceniamy brak turbodziury, co powoduje, że silnik błyskawicznie reaguje na wciśnięcie pedału gazu. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 3 sekundy i czuje się wyraźnie, gdy podczas sprintu przeciążenie brutalnie wciska kierowcę w kubełkowy fotel. Zawieszenie obniżono i usztywniono na tyle, na ile trzeba, aby Nissan nie nurkował podczas hamowania i nie przechylał się w zakrętach – Juke-R 2.0 ciągle jednak nie jest ekstremalnie niewygodny.
Aby do niego wsiąść, trzeba przeskoczyć nad rurami klatki bezpieczeństwa, niełatwo przestawić fotel, który dopasowuje się do kierowcy i przykręca śrubami do podłogi, a łopatki do zmiany biegów nie kręcą się razem z kierownicą. Nie dostaniesz nawet gwarancji. Niedogodności są, ale nie o wygodę tu chodzi – Juke-R 2.0 ma podnosić poziom adrenaliny i w tym co robi jest więcej niż bardzo dobry. Chętny? Powstanie najwyżej 17 sztuk.
Dane producenta | NISSAN JUKE-R 2.0 |
Cena | ok. 2,2 mln zł |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj silnika | benzynowy, V6 turbo |
Pojemność skokowa | 3799 cm3 |
Moc maksymalna przy obrotach |
600 KM 6200/min |
Maksymalny moment obrotowy w przedziale obrotów |
652 Nm 3200-5800 obr/min |
Rodzaj napędu | na cztery koła; 6-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 3,0 s |
Prędkość maksymalna | 270 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie | b.d. |
Emisja CO2 | b.d. |
NADWOZIE | |
5-drzwiowy, 2-miejscowy crossover, długość x szer. x wys. 4135 x 1765 x 1565 mm, rozstaw osi 2530 mm, masa własna 1806 kg. |
Naszym zdaniem
Kacper Mucha redaktor "auto motor i sport"
Kosztuje fortunę, bo aż 0,5 mln euro, ale płacisz za ręczną pracę specjalistów i wyjątkowy, małoseryjny model. Dlatego wybaczamy, że reflektor nie jest dobrze spasowany, a matowa folia odstaje.
TO POLUBISZ - CZUŁE HAMULCE
Juke-R staje w miejscu jak wryty. Podoba nam się także czułość pedału – hamujesz dokładnie z taką siłą, z jaką chcesz.
TEGO NIE - ZA CICHO
Od auta o takim charakterze i osiągach wymagamy huku aż bębenki pękają. A tu wydech jest tylko głośny. Rozczarowujące.