Note nigdy nie był nadzwyczaj urodziwy, niewielka zaś modernizacja nie mogła go takim uczynić. Teraz przód zyskał większy wlot powietrza w zmienionym zderzaku i nowe oprawy lamp przeciwmgłowych. Bez większych zmian pozostały kabina auta i tył. Siła Note'a tkwi nie w urodzie, ale w praktyczności jego wnętrza.
Z przodu nie brakuje miejsca. Za kierownicą, choć regulowaną tylko w jednej płaszczyźnie, można zająć wygodną pozycję dzięki sporej regulacji wysokości fotela, jednego z obszerniejszych w tej klasie aut. Prosta i twarda tablica przyrządów zawiera niewiele, za to logicznie rozmieszczonych przycisków i pokręteł. Obsługa multimediów (z kolorowym ekranem nawigacji) okazuje się intuicyjna i przyjazna. Jedynie przycisk obsługujący komputer pokładowy jest umieszczony niewygodnie - przy zegarach. Podobnie jak w innych vanach, w oparciach foteli zamontowano składane stoliki. Łatwe do aranżacji (poczynając od słupków środkowych) wnętrze obfituje w schowki. Tylną kanapę można przesuwać na długości 14 cm, zwiększając miejsce na nogi lub na bagaż. W zależności od położenia kanapy, przestrzeń bagażowa mieści od 280 do 1332 l (po złożeniu dzielonego oparcia kanapy). Podłoga bagażnika ma dodatkową dzieloną półkę. Niestety, niezbyt duża jest ładowność auta (396 kg). Ale bliźniaczy Renault Grand Modus przewiezie tylko o cztery kilogramy więcej.
88-konny silnik pozwala rozpędzać się płynnie i wystarczająco żwawo. Jest przy tym dość głośny, a podczas jazdy z prędkościami autostradowymi przydałby się szósty bieg ograniczający zużycie paliwa. Przy prędkościach wynoszących średnio 55-66 km/h apetyt na benzynę spada do 5,8-6,2 l/100 km.
Zawieszenie, pomimo pewnej sztywności, jak i układ kierowniczy nie przepadają za sportowym stylem jazdy, nadwozie nieco przechyla się, choć Note dość precyzyjnie podąża za kierownicą. Za to podwozie auta radzi sobie nieźle z nierównościami naszych dróg.
Note dzięki jednemu z obszerniejszych w klasie wnętrz i jego ustawności okazuje się wdzięcznym towarzyszem podróży. Jest też nieźle wyposażony (dwie poduszki powietrzne, elektryczne podnośniki przednich szyb, ABS, wspomaganie układu kierowniczego) i dostępny za niewygórowaną cenę.
DANE TECHNICZNE NISSAN NOTE 1.4 VISIA
DANE TECHNICZNE Nissan Note 1.4 VISIA | |
---|---|
Cena | 45 900 zł |
Konkurenci | Renault Modus, Opel Meriva |
Silnik | benzynowy, R4, 1.4 |
Moc/przy obrotach | 88 KM/5200 obr/min |
0-100 km/h | 13,4 s |
Prędkość maksymalna | 163 km/h |
Zużycie paliwa | 5,9 l/100 km |
Emisja CO2 | 139 g/km |
Silnik | pojemność 1386 cm3, 128 Nm przy 3200 obr/ min, skrzynia biegów 5M, napęd na koła przednie. |
Nadwozie | 5-drzwiowy 5-miejsc., van, dł. x szer. x wys. 4100 x 1690 x 1550 mm, rozstaw osi 2600 mm, masa wł. 1092 kg, poj. bagaż. 280/1332 l. |
Tekst: Bogdan Czajkowski
Zdjęcia: Jacek Hanusz
Komentarze
auto motor i sport, 2009-08-26 10:34:22
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?