REKLAMA

Nissan X-Trail: Klasyka gatunku - TEST

Większy brat Qashqaia, czyli Nissan X-Trail, już niedługo będzie wyposażany tylko w benzynowy silnik 1.3 turbo o mocy 160 KM. Wrażenia z jazdy.

Nissan X-Trail Fot. Kacper Mucha
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 135 440 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Jeśli mielibyśmy opisać X-Traila jednym słowem, to użylibyśmy określenia „klasyczny”. Takie właśnie są kształt nadwozia i jego proporcje, deska rozdzielcza jest klasyczna nawet bardzo, chociaż jeszcze bardziej niż ona klasyczne są okrągłe tarcze zegarów. Obsługa wszystkich funkcji bardziej klasyczna być już nie może, a po pierwszej reakcji X-Traila na skręt kierownicy można od razu stwierdzić, że w zakrętach nadwozie będzie przechylało się na boki tak klasycznie, jak to tylko możliwe. Ogólnie, nagromadzenie klasyki w X-Trailu jest takie, że dziś w podobnym stężeniu spotyka się je już wyjątkowo rzadko.

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

Nissan X-Trail - Koligacje z Mercedesem

Testowy egzemplarz był napędzany benzynowym silnikiem 1.3 turbo, znanym też z modeli Renault i Mercedesa, który niedługo będzie jedyną jednostką oferowaną do X-Traila (dziś jest jeszcze turbodiesel 1.7). W porównaniu np. z silnikiem Mercedesa GLA 200 ma on minimalnie zmienione parametry – moc 160 zamiast 163 KM i maksymalny moment obrotowy 270 zamiast 250 Nm. Standardowo współpracuje z siedmiobiegową przekładnią dwusprzęgłową – i ten układ napędowy całkiem sprawnie radzi sobie z bądź co bądź sporym SUV-em.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Nissan X-TrailFot. Kacper Mucha
Nissan X-TrailFot. Kacper Mucha
Deska rozdzielcza Nissana jest bardzo klasyczna, podobnie jak okrągłe, duże tarcze zegarów

Tak jak w wypadku innych modeli, w jakich jest montowany, silnik 1.3 najlepiej sprawdza się przy oszczędnej jeździe, kiedy pracuje bardzo cicho, a sterowniki silnika i przekładni starają się, by auto jechało na najwyższym możliwym biegu i przy najniższych możliwych obrotach silnika. W takim trybie jazdy można uzyskać w mieście średnie zużycie paliwa na poziomie 9-10 l/100 km, co – jak na auto tej wielkości – okazuje się całkiem przyzwoitym wynikiem. Z kolei przy mocniejszym gazie silnik X-Traila bardzo stara się być dynamiczny, co podkreśla wyraźnie głośniejszą pracą, i wypada mu przyznać, że przy średnich i wyższych obrotach dynamika jazdy rzeczywiście się nieco poprawia.

REKLAMA

REKLAMA

Nissan X-Trail - Poziom komfortu

Wreszcie, największą zaletą X-Traila jest ogólny poziom komfortu. Tłumienie nierówności okazuje się dość miękkie, fotele wygodne, kabina bardzo przestronna, a wysoka pozycja kierowcy daje typowe dla SUV-ów poczucie bezpieczeństwa wynikające z tego, że wyżej siedzę i więcej widzę. Byle nie traktować Nissana jak samochód do pokonywania slalomu, bo przechyły nadwozia w zakrętach są, jak wspomnieliśmy, bardzo klasyczne.

Nissan X-TrailFot. Kacper Mucha
Szerokie i wygodne fotele to jedna z większych zalet X-Traila

Zobacz także:

Dane producenta Nissan X-Trail 1.3 DIG-T TEKNA
Cena 149 940 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1332 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
160 KM
5500/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
270 Nm
1800-3250/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 7-biegowa dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h 11,5 s
Prędkość maksymalna 198 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 8,1-8,5 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
184-193 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5- lub 7-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4690 x 1820 x 1710 mm, rozstaw osi 2705 mm, masa własna 1533 kg, poj. bagażnika 565/1996 l (5-miejsc.), poj. zb. paliwa 60 l.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA