Jeśli mielibyśmy opisać X-Traila jednym słowem, to użylibyśmy określenia „klasyczny”. Takie właśnie są kształt nadwozia i jego proporcje, deska rozdzielcza jest klasyczna nawet bardzo, chociaż jeszcze bardziej niż ona klasyczne są okrągłe tarcze zegarów. Obsługa wszystkich funkcji bardziej klasyczna być już nie może, a po pierwszej reakcji X-Traila na skręt kierownicy można od razu stwierdzić, że w zakrętach nadwozie będzie przechylało się na boki tak klasycznie, jak to tylko możliwe. Ogólnie, nagromadzenie klasyki w X-Trailu jest takie, że dziś w podobnym stężeniu spotyka się je już wyjątkowo rzadko.
Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester
Nissan X-Trail - Koligacje z Mercedesem
Testowy egzemplarz był napędzany benzynowym silnikiem 1.3 turbo, znanym też z modeli Renault i Mercedesa, który niedługo będzie jedyną jednostką oferowaną do X-Traila (dziś jest jeszcze turbodiesel 1.7). W porównaniu np. z silnikiem Mercedesa GLA 200 ma on minimalnie zmienione parametry – moc 160 zamiast 163 KM i maksymalny moment obrotowy 270 zamiast 250 Nm. Standardowo współpracuje z siedmiobiegową przekładnią dwusprzęgłową – i ten układ napędowy całkiem sprawnie radzi sobie z bądź co bądź sporym SUV-em.
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
![]() |
![]() |
Deska rozdzielcza Nissana jest bardzo klasyczna, podobnie jak okrągłe, duże tarcze zegarów |
Tak jak w wypadku innych modeli, w jakich jest montowany, silnik 1.3 najlepiej sprawdza się przy oszczędnej jeździe, kiedy pracuje bardzo cicho, a sterowniki silnika i przekładni starają się, by auto jechało na najwyższym możliwym biegu i przy najniższych możliwych obrotach silnika. W takim trybie jazdy można uzyskać w mieście średnie zużycie paliwa na poziomie 9-10 l/100 km, co – jak na auto tej wielkości – okazuje się całkiem przyzwoitym wynikiem. Z kolei przy mocniejszym gazie silnik X-Traila bardzo stara się być dynamiczny, co podkreśla wyraźnie głośniejszą pracą, i wypada mu przyznać, że przy średnich i wyższych obrotach dynamika jazdy rzeczywiście się nieco poprawia.
Komentarze
~Nachalna reklama, 2020-11-06 12:26:27
~Klasyk, 2020-11-05 23:22:03
~kamil, 2020-11-05 16:44:52
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?