REKLAMA

Nissan X-Trail z dieslem i napędem 4x4: rzadki okaz

SUV z napędem 4x4, silnikiem Diesla i mechaniczną skrzynią biegów to połączenie, które dziś spotyka się nieczęsto. Wrażenia z jazdy Nissanem X-Trail w takiej właśnie konfiguracji.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 127 440 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Powód, żeby przejechać się Nissanem X-Trailem jest niebłahy, bo podobnie jak inne modele Nissana (Qashqai) czy Renault (Koleos) od niedawna jest on napędzany nowym silnikiem Diesla. Jednostka ta wprawdzie nie imponuje mocą, ale jej wysoki moment obrotowy ułatwia jazdę, jeżeli tylko nie staramy się przyspieszać w momencie, gdy na obrotomierzu jest mniej niż 1500 obr/min
(głęboka turbodziura). Wskazówkę obrotomierza najlepiej utrzymywać w przedziale 1700-3000 obr/min, wtedy Nissan X-Trail ma wystarczająco dużo siły do jazdy, hałas silnika nie jest zbyt duży, a zużycie paliwa można zaakceptować. Przy 100 km/h silnik potrzebuje około 6 l/100 km, przy 120 – 7,5 litra, przy 140 spalanie wzrasta do 9 litrów, a przy 170 km/h do 11,5. Po 100 km jazdy w mieście komputer pokazywał około 8,5 l/100 km, zaś po spokojnej podróży poza miastem o dwa litry mniej.

REKLAMA
Żeby skręcić, trzeba się nakręcić – skrajne położenia kierownicy dzielą aż trzy obroty
Do wyboru są trzy tryby pracy napędu 4x4, w tym „lock” na luźne nawierzchnie

Nissan X-Trail - kto lubi bujanie?

W czasie pokonywania zakrętów nadwozie X-Traila wyraźnie się przechyla nawet przy stosunkowo niskiej prędkości. Z ponad 20-centymetrowym prześwitem i 19-calowymi obręczami kół X-Trail nie boi się natomiast nierównych dróg, zgrabnie przeskakując ponad dziurami lub sprawnie je tłumiąc. Po prostu wygodne z niego auto, które nawet nie udaje, że ma jakiś talent do dynamicznej jazdy. X-Trail punktuje również dzięki kabinie, która jest przestronna na tyle, że można ją wyposażyć w dwa dodatkowe fotele (dopłata 2700 zł). W drugim rzędzie bez problemu usiądą trzy osoby, za ich plecami znajduje się bagażnik o pojemności aż 560 litrów, w dodatku z podłogą o regulowanej wysokości i schowkami, szkoda, że bez ułatwiających życie haczyków. Dostępu do bagażnika broni pokrywa z najwolniej działającym mechanizmem elektrycznego otwierania, jaki znamy. Nissan chyba przewidział, że znajdzie się wielu kierowców, którzy będą chcieli tę opcję wyłączyć i wyposażył X-Traila w przycisk do dezaktywowania tego nie najlepiej działającego systemu.

Nissan X-Trail - okazja, ale...

W czasach, kiedy hatchback może kosztować około 100 tysięcy złotych, 142 tysiące (w aktualnej promocji) za bogato wyposażonego Nissana X-Traila to kwota wręcz niewielka. Pod warunkiem, że chętni zaakceptują bardzo oldskulowo wyglądający ekran systemu multimedialnego oraz fakt, że oparcia przednich foteli słabo podtrzymują ciało.

Dane producenta Nissan X-Trail DCI 150 4X4 TEKNA
Cena 160 000 zł (cena promocyjna - 145 000 zł)
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika turbodiesel, R4
Pojemność skokowa 1749 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
150 KM
3500/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
340 Nm
1750-2750/min
Rodzaj napędu na cztery koła
Skrzynia biegów 6-biegowa przekładnia mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h 10,7 s
Prędkość maksymalna 194 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 7,1 l/100 km
Emisja CO2 185 g/km
NADWOZIE

5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4690 x 1830 x 1740 mm,  rozstaw osi 2705 mm, masa własna 1754 kg, poj. bagażnika 565/1996 l, poj. zbiornika paliwa 60 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Chcesz być na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami? Dołącz do naszej grupy na facebooku

Zobacz także:

 

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA