[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.3
BP BP

Nowa i-era

Hyundai zaczyna nowy rozdział - nowym kompaktem, nowym nazewnictwem i otwarciem na europejski gust.

Hyundai i30 - brat bliźniak Kii Cee'd - zrywa z dotychczasową nomenklaturą. Od teraz wszystkie, debiutujące w Europie nowe modele będą nosiły oznaczenie i-numeryczne. Dla najmniejszego auta, z segmentu A, zarezerwowano symbol "i10", natomiast największa limuzyna zostanie w przyszłości opatrzona identyfikatorem "i50".

Sześć silników (po trzy benzynowe i Diesla), dwie skrzynie biegów (5- lub 6- biegowa mechaniczna i 4-stopniowa automatyczna) i cztery wersje wyposażenia do wyboru tworzą w wypadku i30 niezwykle bogatą jak na Hyundaia ofertę modeli. Obok seryjnego ABS-u oraz kompletu poduszek powietrznych (czołowych, bocznych i kurtynowych) dostępny będzie system ESP, oferowany seryjnie do najdroż- szych wersji lub za dopłatą do wszystkich pozostałych. Do wyposażenia dodatkowego i30 należą m.in. automatyczna klimatyzacja, czujniki ciśnienia powietrza w oponach, elektrycznie sterowane okno dachowe i nawigacja satelitarna. Seryjnie montowany, zintegrowany z konsolą środkową system audio przystosowano do odczytu płyt CD i plików MP3, ale i wyposa- żono w gniazda USB i AUX, umożliwiające podłączenie dodatkowych urządzeń.


DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwoziePięciomiejscowy, pięciodrzwiowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4245 x 1765 x 1480 mm, rozstaw osi 2650 mm, masa własna 1193-1293 kg, dopuszczalne obciążenie 527/427 kg, pojemność bagażnika 340/1250 litrów.
SilnikRzędowy, czterocylindrowy, z wielopunktowym wtryskiem benzyny, DOHC, 4 zawory na cylinder, zmienne czasy faz rozrządu; pojemność skokowa 1396 cm3, moc 80 kW (109 KM) przy 6200 obr/min, maksymalny moment obrotowy 137 Nm przy 5000 obr/min. Napęd na przednie koła.
Osiągi*Przyspieszenie 0-130 km/h 19,8 s Prędkość maksymalna 187 km/h
CenaHyundai i30 1.4 jeszcze nie ustalona

Spośród odmian silnikowych, dostępnych podczas przedpremierowych jazd testowych Hyundaiem i30, najlepsze wrażenie sprawiała... 1,4-litrowa, benzynowa o mocy niecałych 110 KM. Oczywiście, pozostałe odmiany - z wyjątkiem najsłabszego silnika Diesla - przyspieszają nieco sprawniej i są o kilka km/h szybsze, ale to właśnie podstawowa jednostka napędowa zapewnia Hyundaiowi i30 najlepszy balans między osiągami a zachowaniem na drodze i łatwością w prowadzeniu.

Lekki przód Hyundaia i30 sprawia, że samochód - wyposażony w bezpośredni układ kierowniczy - posłusznie wykonuje polecenia wydawane kierownicą i nie wykazuje nadmiernej podsterowności. Pozostałe, znacznie cięższe wersje silnikowe nie prowadzą się już tak lekko, łatwo i przyjemnie.

Tekst: Maciej Ziemek
Zdjęcia: Hyundai

zobacz galerię

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 72 200 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij