[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

BP BP
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Ognisty mściciel – Dodge Avenger i Peugeot 407

W budowaniu ognistego wizerunku pomaga agresywny wygląd, ten zaś najlepiej podkreślić jakimiś ognistymi nazwami. Musi być ostro, bezkompromisowo i pachnieć prochem, bo taki ma być Dodge. I jeśli chodzi o imiona na pewno jest. Caliber i Nitro to strzały i wybuchy, z kolei Avenger znaczy mściciel.

Peugeot 407 i Dodge Avenger Czego by na drodze nie zrobił Peugeot, Dodge ma na to odpowiedź.

Avenger trafia - to wyświechtane stwierdzenie, ale tak jest - w jedną z najbardziej konkurencyjnych klas europejskiego rynku. Nikt nie ma tu łatwego życia, a już na pewno nie modele o słabszej renomie. Zapytajcie Cadillaca BLS.

Pewne jest, że Avenger będzie się wyróżniał. Wielki zderzak, duże reflektory, długa pokrywa silnika, poszerzone błotniki i błyszczące obręcze kół - oto samochód, który woła o uwagę ulicy. Do pary Dodge otrzymuje Peugeota 407, który wartości estetyczne stawia ponad praktycznymi. Z awangardowym wyglądem - wielkim wlotem powietrza w zderzaku ∫ la coś dwa razy niższego i kilka razy szybszego - idzie w parze wnętrze, które z tyłu jest ciasne oraz bagażnik o śmiesznie małej pojemności 407 l.

Pod względem dynamiki jazdy Dodge jest bez kompleksów. Podczas pomiarów elastyczności "407" i Avenger wymieniali się lepszymi wynikami - w zależności od tego, na którym biegu był dokonywany pomiar. W zestawieniu ze zrelaksowaną naturą Peugeota, którego świetnie wyciszony silnik reaguje na gaz z lekkim opóźnieniem, Dodge okazał się nieco bardziej zrywny. Ciekawe, że na przykład do setki Avengerowi bez problemu udało się uzyskać lepszy wynik niż napędzanemu tym samym silnikiem, mniejszemu i lżejszemu Calibrowi.

BP

Czego by na drodze nie zrobił Peugeot, Dodge ma na to odpowiedź. Żaden nie ma specjalnie dynamicznych właściwości jezdnych, zakręty traktując raczej jako coś, z czym trzeba sobie radzić przy minimum wysiłku zamiast poświęcać im maksimum uwagi. W efekcie kierowcy obu aut mają wrażenie nieco odizolowanych od akcji. Ani Avenger, ani "407" nie walczą z przechyłami nadwozia, zachowując jednocześnie porządny poziom przyczepności. Natomiast precyzja i wyczucie układów kierowniczych są akurat takie, żeby zapewnić wrażenie pełnej kontroli. Największa zaleta układu jezdnego Peugeota to umiejętność sprawienia, że po pokonaniu kilkuset kilometrów kierowca czuje się jak po kilkudziesięciu. Ma na to wpływ również poziom wyciszenia wnętrza. Z kolei w wypadku Avengera można odnieść wrażenie, jakby po ostatecznym zestrojeniu zawieszenia jeszcze je trochę usztywniono. Zresztą z dobrym skutkiem - Avenger szybko tłumi nierówności, ale nie kosztem utraty komfortu resorowania.

Jeśli Dodge'owi czegoś brakuje, to tego samego ostatniego szlifu jak w wypadku Calibra. Gorszej jakości tworzywa, wrażenia dźwiękowe i jakość sprawiają, że ogólny poziom komfortu - nie tylko ten pochodzący od układu zawieszenia - jest niższy niż u Peugeota. Natomiast dużą zaletą Avengera jest cena, znów jak na tę klasę aut dość konkurencyjna. Dodge oferuje podobną "ilość" samochodu za mniejszą ilość gotówki.

Z kolei "407" może się pochwalić wyjątkowo dokuczliwą niedoróbką - cichy gwizd turbosprężarki jest taki, jakby gdzieś coś nadjeżdżało na sygnale. Słyszysz to praktycznie przy każdym, nawet słabym, dodaniu gazu i zastanawiasz się czy już zjechać na pobocze. Po czym okazuje się, że żadnej karetki ani straży oczywiście nie ma. Zakląłbyś najchętniej w języku d'Artagnana.

Tekst: Roman Popkiewicz
Zdjęcia: Mariusz Barwiński

Dane techniczne testowanych samochodów

Ogólne 407 2.0 HDI Avenger 2.0 CRD
Rodzaj silnika/liczba cylindrówrzędowy/4rzędowy/4
Moc kW (KM)100 (136)103 (140)
Przy obrotach (/min)40004000
Poj. skokowa cm319971968
Maksymalny moment obrotowy (Nm)320310
Przy obrotach (/min)20001750-2500
Przeniesienie napęduna przednie kołana przednie koła
Rodzaj skrzyni biegów6-bieg. przekł. mech.6-bieg. przekł. mech.
Dł / szer / wys (mm)4676/1811/14454415/1800/1535
Rozstaw osi (mm)27252765
Poj. zbiornika paliwa (l)6663
Masa własna (kg)15871635
Dopuszczalne obciążenie (kg)493405
Poj. bagażnika (l)407438
CO2 (limit) g/km155170
Norma emisji spalinEuro 4Euro 4
Osiągi407 2.0 HDIAvenger 2.0 CRD
0-80 km/h (s)7,27,7
0-100 km/h (s)10,510,1
0-130 km/h (s)18,317,3
Prędkość maksymalna (km/h)208203
Elastyczność 407 2.0 HDIAvenger 2.0 CRD
60-100 km/h na IV/V biegu (s)5,9/9,46,8/9,4
80-120 km/h na IV/V biegu (s)b.d./7,97,2/9,3
Elastyczność 407 2.0 HDIAvenger 2.0 CRD
80-120 km/h na VI biegu12,511,3
Zużycie paliwa407 2.0 HDIAvenger 2.0 CRD
Zużycie paliwa wg normy ECE ( w mieście) l/km7,78,2
Zużycie paliwa wg normy ECE ( poza miastem) l/km4,95,1
Zużycie paliwa wg normy ECE (średnie) l/km5,96,2
Zużycie paliwa minimalne (l/100 km)5,25,4
Maksymalne (l/100 km)10,411,0
średnie podczas testu (l/100 km)7,98,9
zasięg (km)707707
Droga hamowania (m)407 2.0 HDIAvenger 2.0 CRD
ze 100 km/h na zimno (nie obciążony) (m)4243
ze 100 km/h na ciepło (obciążony) (m)4342
Ceny i wyposażenie407 2.0 HDIAvenger 2.0 CRD
Cena modelu testowanego (zł)91 800 zł86 300 zł
tak - w wyposażeniu seryjnym, opcja - oferowane na życzenie, b.d. - brak danych


Ocena punktowa (maks. 500)

407 2.0 HDI 328
Avenger 2.0 CRD 320

zobacz galerię

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 42 500 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (4)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij