REKLAMA

Opel Astra: Podróż w czasie - TEST

Face lifting nadwozia Opla Astry był tak nieznaczny, że nie warto poświęcać mu nawet linijki tekstu. Za to pod maską pojawił się nowy silnik – trzycylindrowy diesel 1.5.

Opel Astra Fot. Jacek Hanusz
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 70 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Można odnieść wrażenie, że designerzy Opla dostali zadanie – „nie zepsuć tego, co znane”. Być może nadwozie Astry nieco się już opatrzyło, ale to w sumie udany projekt. Nie będziemy zajmować się stylistyką, wypada natomiast powiedzieć słowo o wnętrzu – w dobie kabin, które w największej części składają się z wyświetlaczy, wnętrze Astry jest jak z innej epoki. I to nie tylko dlatego, że część przycisków dobrze pamiętamy z modelu poprzedniej generacji (tej z 2009 roku!). Ekran centralny jest, jak na dzisiejsze standardy, niewielki, bo ma siedem, maksymalnie osiem cali. Na tunelu środkowym zamiast przycisku jest wystająca dźwignia hamulca postojowego. Komputer pokładowy obsługuje się, i to nie jest zbyt wygodne rozwiązanie, przyciskiem na dźwigni kierunkowskazów – zresztą dokładnie tak, jak w poprzednim modelu. Klimatyzacją steruje się pokrętłami, i dobrze, ale nie zaszkodziłoby, gdyby były one większe. Menu systemu multimedialnego przypomina natomiast smartfony sprzed kilku lat. Kabina Astry jest więc mocno konserwatywna, ale przecież nie wszyscy uznają to za wadę.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

REKLAMA

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

Opel AstraFot. Jacek Hanusz
Kabina Astry jest bardziej analogowa niż cyfrowa – dużo tu przycisków, a ekran ma przekątną tylko 7 cali

Z pewnością nikt nie będzie narzekał na fotele. Opel chwali się certyfikatami AGR (Aktion Gesunder Rücken – zrzesza lekarzy i fizjoterapeutów). Rzeczywiście, fotele świetnie podtrzymują każdą część pleców i nawet po długiej jeździe człowiek wysiada z Astry wypoczęty. Przy czym niezależnie od tempa i okoliczności podróży można być pewnym, że nowy silnik okaże się wyjątkowo oszczędny. Siedem litrów na 100 km – więcej na komputerze pokładowym zobaczyć nam się nie udało. Nawet w mieście zużycie paliwa nie przekracza sześciu litrów, natomiast poza nim spada do czterech i pół. Trzycylindrowa jednostka napędowa ma niezłą kulturę pracy, charakterystyczny warkot diesla słychać, gdy silnik jest zimny i pracuje na niskich obrotach. Te lepiej omijać również ze względu na turbodziurę występującą poniżej 1750 obr/min. Żeby poczuć chęć Astry do jazdy, trzeba utrzymywać wskazówkę obrotomierza wyżej, a wtedy dynamika jest przyzwoita. Osobliwie działa system start/stop, który gwałtownie budzi silnik do życia i czasem uruchamia go dopiero wtedy, gdy zostaje załączony pierwszy bieg, a nie już przy wciśniętym sprzęgle. Astra, mimo że jest w wieku przedemerytalnym, na drodze pozwala poczuć przyjemność z jazdy – zawieszenie z jednej strony zapewnia doskonałą przyczepność i „lekkość” prowadzenia, a z drugiej komfort. Komu więc Opla Astrę, zanim za rok zobaczymy następcę?

Zobacz także:

Opel AstraFot. Jacek Hanusz
Astra to kolejny Opel, którego mocną stroną są  wygodne fotele

Dane producenta Opel Astra 1.5 DIESEL GS LINE
Cena 93 000 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika turbodiesel, R3
Pojemność skokowa 1496 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
122 KM
3500/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
300 Nm
1750-2500/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 6-biegowa mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h 10,2 s
Prędkość maksymalna 210 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 4,4-4,7 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
115-122 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4370 x 1809 x 1485 mm, rozstaw osi 2662 mm, masa własna 1399 kg, poj. bagażnika 370/1210 l, poj. zbiornika paliwa 48 l.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA