Opel Astra Sports Tourer: Zgodnie z trendami - TEST

Opel wprowadza na rynek Astrę Sports Tourer - komfortowe kombi o przestronnym wnętrzu.  Możemy wybierać pomiędzy napędem benzynowy, hybrydowym oraz silnikiem Diesla.

Opel Astra Sports Tourer materiały prasowe
Opel Astra Sports Tourer
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 82 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Dziś napędy hybrydowe starają się zająć miejsce niezasłużenie zniesławionego Diesla. Hybrydy bez dwóch zdań w mieście spisują się lepiej od napędów wysokoprężnych. Są cichsze i oszczędniejsze, a w wersji plug-in pozwalają przemieszczać się z użyciem wyłącznie silnika elektrycznego bez emisji szkodliwych substancji. Ale już na trasie wypadają gorzej od silników zasilanych olejem napędowym, w szczególności jeśli preferujemy dynamiczny styl jazdy i pokonujemy duże odległości autostradami. W takich warunkach Diesle wciąż okazują się oszczędne, a hybrydy już niekoniecznie, bo ich napęd został ustawiony tak, by oszczędzać paliwo podczas płynnej jazdy.
Hybryda celniej trafia w potrzeby rodzin. Czyli samochodu na co dzień, wykorzystywanego na dojazdy do pracy, czy do podwożenia dzieci do szkoły, a weekend na wypady poza miasto ze sprzętem rekreacyjnym. Aktualnie w dobie wysokich mandatów oraz drogiego paliwa tempo jazdy na trasach międzymiastowych wyraźnie spadło więc hybrydy zyskały na atrakcyjności.

Opel Astra Sports Tourermateriały prasowe
Opel Astra Sports Tourer

Opel Astra Sports Tourer – Wszechstronny wybór

Nowe wcielenie Astry kombi oferowane jest z silnikami benzynowymi (1.2 l), Diesla (1.5 l) oraz po raz pierwszy w historii z napędem hybrydowym, który tym razem wzięliśmy na warsztat. Opel Astra Sports Tourer Plug-in Hybrid korzysta z połączenia zalet turbodoładowanego silnika benzynowego o pojemności 1.6 l (150 KM) i elektrycznego o mocy 110 KM. Łącznie system generuje 180 KM i 360 Nm, co pozwala rozpędzić się do setki w 7,7 s i popędzić 225 km/h.
Litowo-jonowy akumulator zdolny jest zmagazynować netto 12,4 kWh energii i umożliwia wg procedury WLTP pokonanie w trybie elektrycznym 60 km. Hybrydowa Astra porusza się dzięki silnikowi na prąd z przyjemną lekkością i bardzo płynnie, co wyraźnie podnosi komfort podróżowania w mieście. Napęd dzięki 8-biegowej skrzyni automatycznej sprawdza się również na trasie. Turbodoładowany silnik benzynowy przy autostradowych prędkościach nie musi wspinać się na wysokie obroty, jak to ma miejsce w przypadku hybryd ze skrzyniami bezstopniowymi. Nie doskwierają również hałasy toczenia czy opływającego powietrza ponieważ auto jest starannie wyciszone.

Opel Astra Astra Sports Tourer – Większy rozstaw osi

Nowa Astra Sports Tourer jest krótsza o 60 mm od poprzednika, ale ma wydłużony rozstaw osi, wynoszący 2732 mm (+70 mm wobec poprzednika oraz +57 mm w porównaniu z nową Astrą hatchback). Dzięki temu w wersji kombi możemy liczyć na więcej przestrzeni dla pasażerów siedzących z tyłu. I rzeczywiście w Astrze mogą wygodnie podróżować 4 dorosłe osoby. Tylna kanapa podzielona są w proporcji 40/20/40 dlatego najlepiej, by piąta osoba przemieszczała się na krótkich dystansach. Bardzo wygodne i obszerne są również fotele z przodu.
W hybrydzie trzeba się liczyć z nieco ciaśniejszym bagażnikiem od tego jakie oferują wersje czysto spalinowe, co wynika z konieczności upakowania akumulatorów trakcyjnych. Zamiast 600 l (1634 l – po złożeniu foteli) litrów dysponuje 516 l (1553 l). Hybryda ma też mniejszy zbiornik paliwa (42 l zamiast 52 l w wersji benzynowej), ale jeśli tylko wykorzystujesz możliwość ładowania akumulatorów zasięg okaże się większy.

Opel Astra Sports Tourer – Eleganckie wnętrze

Na desce rozdzielczej, znajdziemy wiele fizycznych przycisków, które dając bezpośredni dostęp do podstawowych funkcji poprawiają komfort obsługi urządzeń pokładowych. Oczywiście mamy też do dyspozycji 10 calowy dotykowy ekran multimediów oraz również 10-calowy wyświetlacz zegarów. Ten drugi nie wykorzystuje możliwości jakie daje ciekłokrystaliczny ekran. Nie można wybierać pomiędzy różnymi grafikami, a sama powierzchnia cyfrowych zegarów nie została efektywnie zagospodarowana. Grafika jest co prawda nieskomplikowana, ale nie przekłada się to na czytelność informacji. Nie zmienia to faktu, że w Astrze można się szybko odnaleźć, bo obsługa jest intuicyjna.

Opel Astra Sports Tourermateriały prasowe
Opel Astra Sports Tourer

Opel Astra Sports Tourer – Elektryczny w przyszłym roku

Opel pozwala klientom wybrać optymalny napęd dla siebie, co jest obecnie niezwykle cenne.
Dziś już można zdecydować się na silnik benzynowy, diesla lub najdroższy napęd hybrydowy, a od 2023 roku do ofert dołączy wersja elektryczna. Za najtańszego Opla Astra Sports Tourer 1,2 Turbo 110 KM trzeba zapłacić 107 900 zł. Hybryda Plug-in wymaga wyłożenia 174 500 zł. Pierwsze samochody trafią do klientów na pod koniec roku.

 

Dane producenta MAZDA CX-60 2.5 E-SKYACTIV PHEV
Cena 250 900 zł (Homura)
ZESPÓŁ NAPĘDOWY
Rodzaj napędu hybrydowy: silnik benzynowy i elektryczny AC
Moc maksymalna
zespołu hybrydowego
180 KM
Maks. moment obrotowy 360 Nm
Silnik spalinowy benzynowy, R4, 1598 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
150 KM
6000/min
Maks. moment obrotowy
przy obrotach
250 Nm
1750/min
Silnik elektryczny  
Moc maksymalna 110 KM
Maks. moment obrotowy 320 Nm
Typ akumulatorów litowo-jonowe
Ilość zmagazynow. energii 12.4 netto (13,2 brutto) kWh
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 8-biegowa
automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 7,7 s
Prędkość maksymalna 225 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 1,0 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
14 g/km
NADWOZIE
 5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, dł. x szer.
x wys. 4642 x 1860 x 1481 mm, rozstaw osi 2732 mm, masa własna 1642 kg, poj. bagażnika 516 l, pojemność zbiornika paliwa 42 l

 

Zobacz także:
Zobacz również:
REKLAMA