REKLAMA

Opel Astra: zwyczajny, czyli nietypowy | TEST

W czasach aut-gadżetów Opel Astra okazuje się wyjątkowo zwyczajny, co dla niektórych może być zaletą. Wrażenia z jazdy wersją z silnikiem benzynowym 1.2 turbo.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 77 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Astra kilka miesięcy temu przeszła face lifting, ale trudno dostrzec zmiany w jej wyglądzie. Stawiając odświeżony model obok tego sprzed zmian, nie sposób stwierdzić, który jest nowszy. Inne są jedynie kształt przedniego zderzaka, wykończenie osłony chłodnicy i układ przycisków na kierownicy. Więcej nowości znalazło się pod maską.

Opel Astra - z nowymi silnikami

Astra ma nowe silniki – benzynowe trzycylindrowe 1.2 i 1.4 oraz wysokoprężny 1.5 – które spełniają najnowsze normy emisji spalin. Testowany egzemplarz wyposażono w jednostkę 1.2 o mocy 130 KM, ale nie jest to silnik koncernu PSA, który teraz jest właścicielem Opla. To jednostka opracowana jeszcze przed przejęciem marki przez Francuzów i poza takimi samymi pojemnością (1199 cm3) i mocą (130 KM) z silnikiem PSA nie ma nic wspólnego. Na drodze czuć też, że różni się od niego charakterystyką pracy. Moment obrotowy silnika Opla jest minimalnie niższy i jest dostępny przy wyższych obrotach, bo dopiero przy 2000 obr/min – to sprawia, że Astra jest mniej dynamiczna niż np. Peugeot 308, za to silnik Opla płynniej rozwija moc. Zaskakuje też kulturą pracy, bo podczas spokojnej jazdy w zasadzie go nie słychać, a nawet kiedy głębiej wciśnie się gaz, hałas nie staje się natarczywy. Trudno nawet zorientować się, że auto jest napędzane jednostką 3-cylindrową, bo kierowca nie odczuwa wibracji dochodzących z układu napędowego.

REKLAMA
Fotele Astry wyglądają na wygodne i właśnie takie są – to wzór wśród kompaktów System multimedialny ma wszystkie potrzebne funkcje, ale jakość obrazu jest przeciętna, a menu nieintuicyjne; do obsługi systemu audio i klimatyzacji służą pokrętła oraz przyciski

Opel Astra - cieszy się wzięciem

Dynamika jazdy okazuje się wystarczająca, ale przyspieszenie do 100 km/h w 9,9 s nie jest wynikiem zasługującym na oklaski. Brak emocji podczas jazdy na wprost Astra rekompensuje zwinnością w zakrętach – ma świetnie wyprofilowane fotele, dość sztywno zestrojone, ale zapewniające dobry komfort podróżowania zawieszenie i precyzyjny układ kierowniczy, więc jazda po zakrętach daje namiastkę frajdy. Tylko czy dziś, gdy do zakupu zachęcają głównie nowoczesne systemy multimedialne z wielkimi ekranami, Astra – model poprawny, ale niczym się niewyróżniający – ma sens? Raczej tak, bo w 2019 roku znalazła się w pierwszej „5” najpopularniejszych kompaktów wśród klientów indywidualnych.

Dane producenta Opel Astra 1.2 TURBO GS LINE
Cena 84 700 zł (79 700 zł w promocji)
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R3 turbo
Pojemność skokowa 1199 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
130 KM
5500/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
225 Nm
2000-3500/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 6-biegowa mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h 9,9 s
Prędkość maksymalna 215 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 5,2-5,5 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP) 119-126 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4370 x 1809 x 1485 mm, rozstaw osi 2662 mm, masa własna 1260 kg, poj. bagażnika 370/1210 l, poj. zbiornika paliwa b.d.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

 

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA