Astra kilka miesięcy temu przeszła face lifting, ale trudno dostrzec zmiany w jej wyglądzie. Stawiając odświeżony model obok tego sprzed zmian, nie sposób stwierdzić, który jest nowszy. Inne są jedynie kształt przedniego zderzaka, wykończenie osłony chłodnicy i układ przycisków na kierownicy. Więcej nowości znalazło się pod maską.
Opel Astra - z nowymi silnikami
Astra ma nowe silniki – benzynowe trzycylindrowe 1.2 i 1.4 oraz wysokoprężny 1.5 – które spełniają najnowsze normy emisji spalin. Testowany egzemplarz wyposażono w jednostkę 1.2 o mocy 130 KM, ale nie jest to silnik koncernu PSA, który teraz jest właścicielem Opla. To jednostka opracowana jeszcze przed przejęciem marki przez Francuzów i poza takimi samymi pojemnością (1199 cm3) i mocą (130 KM) z silnikiem PSA nie ma nic wspólnego. Na drodze czuć też, że różni się od niego charakterystyką pracy. Moment obrotowy silnika Opla jest minimalnie niższy i jest dostępny przy wyższych obrotach, bo dopiero przy 2000 obr/min – to sprawia, że Astra jest mniej dynamiczna niż np. Peugeot 308, za to silnik Opla płynniej rozwija moc. Zaskakuje też kulturą pracy, bo podczas spokojnej jazdy w zasadzie go nie słychać, a nawet kiedy głębiej wciśnie się gaz, hałas nie staje się natarczywy. Trudno nawet zorientować się, że auto jest napędzane jednostką 3-cylindrową, bo kierowca nie odczuwa wibracji dochodzących z układu napędowego.
![]() |
![]() |
Fotele Astry wyglądają na wygodne i właśnie takie są – to wzór wśród kompaktów | System multimedialny ma wszystkie potrzebne funkcje, ale jakość obrazu jest przeciętna, a menu nieintuicyjne; do obsługi systemu audio i klimatyzacji służą pokrętła oraz przyciski |
Opel Astra - cieszy się wzięciem
Dynamika jazdy okazuje się wystarczająca, ale przyspieszenie do 100 km/h w 9,9 s nie jest wynikiem zasługującym na oklaski. Brak emocji podczas jazdy na wprost Astra rekompensuje zwinnością w zakrętach – ma świetnie wyprofilowane fotele, dość sztywno zestrojone, ale zapewniające dobry komfort podróżowania zawieszenie i precyzyjny układ kierowniczy, więc jazda po zakrętach daje namiastkę frajdy. Tylko czy dziś, gdy do zakupu zachęcają głównie nowoczesne systemy multimedialne z wielkimi ekranami, Astra – model poprawny, ale niczym się niewyróżniający – ma sens? Raczej tak, bo w 2019 roku znalazła się w pierwszej „5” najpopularniejszych kompaktów wśród klientów indywidualnych.
Dane producenta | Opel Astra 1.2 TURBO GS LINE |
Cena | 84 700 zł (79 700 zł w promocji) |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj silnika | benzynowy, R3 turbo |
Pojemność skokowa | 1199 cm3 |
Moc maksymalna przy obrotach |
130 KM 5500/min |
Maksymalny moment obrotowy przy obrotach |
225 Nm 2000-3500/min |
Rodzaj napędu | na przednie koła |
Skrzynia biegów | 6-biegowa mechaniczna |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 9,9 s |
Prędkość maksymalna | 215 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie (WLTP) | 5,2-5,5 l/100 km |
Emisja CO2 (WLTP) | 119-126 g/km |
NADWOZIE | |
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4370 x 1809 x 1485 mm, rozstaw osi 2662 mm, masa własna 1260 kg, poj. bagażnika 370/1210 l, poj. zbiornika paliwa b.d. |
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
Zobacz także:
- Jak czyścić klimatyzację w samochodzie?
- Samochody z silnikami V8 - wymierający gatunek (test)
- Grad niszczy auta - jak je chronić, jak uzyskać odszkodowanie?
Komentarze
~Filip, 2020-07-14 12:08:59
~Marek, 2020-07-14 09:19:47
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?