REKLAMA

Opel Corsa 1.2 turbo GS Line: dobry kompromis - TEST

Po jazdach słabszymi wersjami silnikowymi topowa wersja Opla Corsy wzbudziła w nas mieszane odczucia, ale ostatecznie dała się polubić.

Opel corsa Fot. Paweł Krzyśków
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 52 490 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Udana stylistyka, czarny dach zakończony spojlerem i niklowane końcówki układu wydechowego sprawiają, że Opel Corsa wygląda atrakcyjnie. Moc 130 KM oraz sztywno zestrojone zawieszenie zapowiadają samochód o dynamicznym charakterze. Pierwsze kilometry weryfikują te oczekiwania. Rozczarowuje np. automatyczna skrzynia biegów, która, owszem, zmienia przełożenia płynnie, ale sprawia wrażenie, jakby podczas każdego wciśnięcia gazu w podłogę pytała: „Czy aby na pewno?”. Po przejechaniu dłuższej trasy Corsa ujawniła jednak swoje zalety. Twardsze zawieszenie (dostępne tylko w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów) zestrojono tak, by zapewniało jak największy komfort. Jednak za każdym razem, gdy kierowcy wydaje się, że auto przy wchodzeniu w zakręt znajduje się na granicy przyczepności, okazuje się, że jest ono w stanie pokonać go jeszcze szybciej. Ogromną zasługę ma w tym układ kierowniczy, który mimo elektrycznego wspomagania pozwala dobrze wyczuć drogę. Podczas jazd testowych w górzystym terenie z dwojgiem dorosłych i dwójką dzieci na pokładzie ani przez chwilę nie pojawiło się poczucie braku mocy przy pokonywaniu wzniesień, a ciężarówki Corsa wyprzedzała sprawnie. Średnie spalanie w takich warunkach wyniosło 5,5 l/100 km, a średnie w całym teście – 6,9 litra.
Corsa ma bardzo dobrze wyciszoną kabinę. Silnik słychać głównie podczas intensywnego przyspieszania w trybie sportowym, gdy pracuje na wyższych obrotach.

Opel corsaFot. Paweł Krzyśków
Opel corsaFot. Paweł Krzyśków
Opel corsaFot. Paweł Krzyśków
Kamera umieszczona z tyłu pojazdu pokaże obraz także sprzed samochodu, jeżeli przejedziemy do tyłu więcej niż wynosi długość samego auta. W ten sposób oprogramowanie symuluje widok 360 stopni; elegancka dźwignia zmiany trybów pracy automatycznej przekładni jest taka sama jak w Peugeocie 208

Miejsce pracy kierowcy zaprojektowano tak, żeby wszystko było czytelne i pod ręką. Opcjonalne skórzane fotele (dopłata ponad 8 tys. zł) z prostą funkcją masażu pleców są wprawdzie wygodne, ale nie zapewniają tak dobrego oparcia jak standardowe fotele wersji GS Line.
Najmocniejsza, 130-konna odmiana Corsy jest dostępna tylko z automatyczną skrzynią biegów, w dwóch najlepiej wyposażonych wersjach: Elegance i GS Line. W obu wypadkach po wybraniu kilku opcji cena zbliża się do 100 tys. zł. Jeśli jednak komuś zależy na komforcie, jaki zapewnia automatyczna skrzynia biegów, to otrzyma bardzo dobry samochód. Dla entuzjastów ręcznej zmiany przełożeń pozostaje wprawdzie wersja ze słabszym, 100-konnym silnikiem, ale jego osiągi nie będą odbiegały od tych, jakie zapewnia jednostka o mocy 130 KM, a można zaoszczędzić ponad 10 tys. złotych.

Dane producenta OPEL CORSA 1.2 TURBO GS LINE
Cena 80 550 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R3 turbo
Pojemność skokowa 1199 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
130 KM
5500/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
230 Nm
1750/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 8-biegowa przekładnia automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 8,7 s
Prędkość maksymalna 208 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 5,6-6,0 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
128-136 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4060 x 1765 x 1433 mm, rozstaw osi 2538 mm, masa własna 1165 kg, poj. bagażnika 309/1015 l, poj. zbiornika paliwa 44 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

REKLAMA

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA