Opel we współpracy z firmami mocno zaangażowanymi w sport samochodowy zbudował najostrzejszą w historii drogową odmianę Corsy. W jej kabinie są kubły Recaro, w nadkolach – hamulce Brembo i zawieszenie Koni dostosowujące siłę tłumienia do tempa jazdy, pod podwoziem zaś najgłośniejszy dopuszczony przez przepisy wydech Remus.
Pod maską zamontowano własny produkt Opla, turbodoładowany silnik 1.6 o mocy 207 KM, czyli 129,5 KM z litra pojemności. Taki zestaw w rękach doświadczonego kierowcy robi z ważącego niecałe 1300 kg malucha pocisk, gotowy do zabawy na torze. Opel rwie do przodu, układ kierowniczy bez zwłoki reaguje na polecenia kierowcy, a dźwignia zmiany biegów o krótkim skoku zachęca do częstej zmiany przełożeń. Układ ESP dba, by przednie koła nie gubiły trakcji, ale można go wyłączyć i cieszyć się jazdą, której nie ogranicza elektronika.
ESP można też tylko uśpić, by wyciskać z auta jak najwięcej, wciąż mając w odwodzie elektronicznego anioła stróża. Do tego „grzane stołki”, układy monitorowania martwych pól i pasa jezdni, kamera cofania i nawigacja. Corsa OPC to mały, wielozadaniowy ścigacz. Szkoda tylko, że kosztuje ponad 90 tysięcy złotych.
ADAM MAJCHEREK - redaktor „auto motor i sport”
Jako auto do zabawy w weekend – super, ale do jazdy na co dzień Corsa jest za twarda i zbyt głośna.
To polubisz - doładowany 1.6
207 KM i 280 Nm momentu obrotowego dostępnych już od 1900 obrotów robi z OPC bardzo dynamicznego malucha.
Tego nie - wydech Remus
Głośny wydech na początku cieszy, ale podczas dłuższej przejażdżki zaczyna drażnić. Wyje głośno, ale bez przyjemnego dla ucha warkotu.
DANE PRODUCENTA | Opel Corsa OPC |
Cena | 90 500 zł |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj silnika | benzynowy, R4 turbo |
Pojemność skokowa | 1598 cm3 |
Moc maksymalna przy obrotach |
207 KM 5800 obr/min |
Maksymalny moment obrotowy w przedziale obrotów |
280 Nm (overboost) 1900–5800 obr/min |
Rodzaj napędu | na przednią oś; 6-biegowa przekładnia mechaniczna |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 6,8 s |
Prędkość maksymalna | 230 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie | 6,2 l/100 km |
Emisja CO2 | 174 g/km |
NADWOZIE | |
3-drzwiowy, 4-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4021 x 1736 x 1479 mm, rozstaw osi 2510 mm, masa własna 1293 kg, pojemność bagażnika 285/1090 l, pojemność zbiornika paliwa 45 l. | |