[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.2

Opel Corsa OPC – z toru na drogę

Corsa to popularny miejski samochód. Wersja OPC to już poważne auto, natomiast wersja specjalna - Nürburgring Edition - to pojazd niemal wyczynowy.

Opel Corsa OPC Fenomenalna przyczepność i poręczność. Taka Corsa potrzebuje do życia krętych dróg
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 54 750 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

 

Powstanie tylko 500 sztuk wyczynowej Corsy. Auto zostało stworzone przez maniaków dla maniaków. Na Północnej pętli Nürburgringu, w bojowych warunkach, przejechano nim 10 tysięcy testowych kilometrów. Wersję Nürburgring Edition zbudowano w oparciu o zwykłą Corsę OPC. Ma taki sam silnik (1.6 turbo), jednak mocniejszy o 18 KM (210 KM). Maksymalny moment obrotowy wynosi 250 Nm, z funkcją overboost - 280 Nm. To, co wyróżnia ją technicznie to mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu oraz wydajniejsze hamulce Brembo.

Z zewnątrz nową Corsę można poznać po imponującym podwójnym "wydechu", który nie tylko wygląda i brzmi, ale też ma za zadanie zmniejszać ciśnienie cofających się spalin (poprzez poprawienie ich przepływu). Auto ma zmodyfikowane zderzaki tylny i przedni, co korzystnie wpływa na aerodynamikę i polepsza docisk do asfaltu. Są też specjalne felgi i porządne opony Continental Sport Contact 2 (225/35 R 18). Wewnątrz genialne fotele Recaro, które przytrzymują ciało niczym imadło, plus garść oznaczeń z nazwą i znakiem wersji specjalnej.

REKLAMA

 

OPEL CORSA OPC NÜRB. EDITION

Opel Corsa OPC NÜRB. EDITION
KonkurenciMini John Cooper Works, Seat Ibiza Cupra
Silnikbenzynowy, 1.6, R4
Moc/przy obrotach210 KM/5850 obr/min
0–100 km/h6,8 s
Prędkość maksymalna230 km/h
Zużycie paliwa7,6 l/100 km
Emisja CO2178 g/km
Silnikpoj. skokowa 1598 cm3, 250 (280 Nm)* w zakresie 2250–5850 obr/min, skrzynia biegów 6M, napęd na przednie koła, poj. zbiornika paliwa 45 l.
Nadwozie3-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 3999 x 1944 x 1488 mm, rozstaw osi 2511 mm, masa własna 1307 kg, pojemność bagażnika wg VDA 285/1050 l.

Corsę testowaliśmy na torze Eurospeedway Lausitz. Jest owalny, nudny, ale świetnie się nadaje, żeby sprawdzić stabilność i przyczepność auta. Przygotowano też specjalne trasy testowe z ciasnymi nawrotami, szykanami oraz próbę wytrzymałości na przeciążenia i skuteczności działania układu hamulcowego. Auto dzięki aktywnemu dyferencjałowi nie jest podsterowne, ma nawet tendencję do zacieśniania zakrętów. Powiedzieć, że prowadzi się jak po sznurku to banał. Nawet z tak karkołomnych prób jak przechodzenie z jednego szybkiego zakrętu w drugi, wychodzi obronną ręką. Układ kierowniczy jest bezpośredni i precyzyjny (ilość obrotów kierownicy od lewej do prawej wynosi zaledwie 2 i 3/4). Corsa OPC ma w pełni wyłączalne ESP. Spalanie na torze - 35, na drodze 7,6 l/100 km 100-oktanowego paliwa (takie jest rekomendowane).

Wady to między innymi brak sygnalizacji dźwiękowej nakazującej zmianę biegu tuż przed odcięciem dopływu paliwa, zbyt długie drogi prowadzenia drążka zmiany biegów, odrobinę za miękkie (na torze) zawieszenie oraz za mało wydajna pompa hamulcowa (za miękki pedał hamulca).

Cena nie jest jeszcze znana, ale jeśli będzie na rozsądnym poziomie w stosunku do ceny zwykłej Corsy OPC, to nic tylko brać.

Tekst Michał Hutyra
amis 7/2011

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (20)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij