Mała Corsa od lat buduje wielką legendę. Produkowana (już 4 generacje) nie tylko w Niemczech, ale w całym świecie (Hiszpania, Ameryka Płd. i... b. NRD), sprzedawana pod różnymi nazwami (Chevrolet, Vauxhall, Holden, Buick) - znalazła miliony wyznawców. Ale legendy też się starzeją, więc pora na zmiany.
Zmodernizowana Corsa to nadal ten sam segment małych aut, więc trzeba walczyć z Polo, Fiestą, Yarisem, Fabią, Clio, Ibizą czy Punto. Jest mocno nowa - troszkę zmieniono urodę i gamę silników. Główne założenia konstrukcyjne - poprawić komfort, podnieść osiągi, obniżyć zużycie paliwa. Mocno zmodyfikowano zawieszenie stosując wiele nowych elementów, co wyraźnie zmieniło komfort jazdy, jest bardziej miękkie, przystosowane do coraz lepszych, równych dróg w Europie. Nowy układ kierowniczy, z oszczędnym elektrycznym wspomaganiem, sprawuje się dobrze.
OPEL CORSA 1.3 CDTI ESSENTIA
Opel Corsa 1.3 CDTI ESSENTIA | |
---|---|
Cena | 51 140 zł |
Konkurenci | VW Polo, Renault Clio |
Silnik | turbodiesel, R4,1.3 |
Moc/przy obrotach | 95 KM/4000 obr/min |
0–100 km/h | 12,3 s |
Prędkość maksymalna | 177 km/h |
Zużycie paliwa | 3,7 l/100 km |
Emisja CO2 | 98 g/km |
Silnik | poj. 1248 cm3, 190 Nm przy 1750–3250 obr/min, skrzynia biegów 5M, napęd na przednie koła. |
Nadwozie | 3-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, dł. x szer. x wys. 3999 x 1713 x 1488 mm, rozstaw osi 2511mm, masa własna 1100 kg, poj. bagażnika 285 l. |
Ciekawostką jest podgrzewana... kierownica (grzanie działa szybko). Fotele też podgrzewane. Wnętrze zmienione, ale na szczęście bez awangardowych udziwnień. Deska rozdzielcza przyzwoita, chociaż w niektórych wersjach bardzo jasna, co niebezpiecznie odbija się w szybie. Środkowy panel prosty i czytelny, "blisko ludzi", za nim schowek, a nad nim duży ekran nawigacji. Zegary czarne, tradycyjne, normalne, więc czytelne. Nawiewy ogromne, agresywnie błyszczące, trochę nawiązujące do obwódek zegarów.
Najważniejsze zmiany zaszły pod maską - rewolucja objęła cały szereg silników. Są teraz silniejsze, oszczędniejsze i czystsze - wszystkie spełniają normę Euro 5. Dotychczasowy 1.0 ma teraz nie 60, a 65 KM, a spalanie zmniejszone z 5,6 do 5 litrów. 1.2 ma nie 80, a 85 KM, a spala nie 5,8, a 5,3 litra. Nowy silnik 1.4 (pojemność zwiększono do 1398 cm3) to 100, a nie 90 KM, ze zużyciem paliwa 5,5, a nie 6,1 litra. Flagowy silnik 1.6 turbo ma 150 KM w wersji GSi i aż 192 KM w bardzo sportowej wersji OPC. Turbodiesle mają moc od 75 KM (1,3 l, spalanie 4,3) do 130 KM (1,7 l, zużycie 4,5 l).
Opel ma 111 lat i będzie seria Opel 111 limited edition. Niemłoda ta Corsa (na karku trzydziestka), a odmłodniała bardzo.
Tekst: Julian Obrocki
Komentarze
~olo, 2011-01-03 13:47:24
auto motor i sport, 2010-04-02 08:48:55
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?