Opel Grandland: Nowa twarz - TEST

Dzięki całkowitej zmianie przodu nadwozia i dużym ekranom we wnętrzu Opla Grandlanda można uznać za nowy model. Ale wśród jego rozwiązań technicznych jest więcej nowości.

Opel Grandland Materiały prasowe

W wyniku liftingu Grandland zyskał nową twarz – tak zwany Opel Vizor, który pojawił się najpierw w modelu Mokka, a później otrzyma go też nowa Astra. Trzeba przyznać, że w wypadku Grandlanda to strzał w dziesiątkę, bo auto teraz wygląda naprawdę atrakcyjnie. Również dzięki adaptacyjnym matrycowym reflektorom z 84 diodami w każdym (opcja). Wyłączanie elementów LED płynnie przystosowuje wiązkę światła do warunków na drodze i zapobiega oślepianiu innych kierowców.

Opel Grandland - W stronę kierowcy  

Druga rewolucja dokonała się w kabinie. Tablica przyrządów z dwoma dużymi ekranami, lekko zwrócona ku kierowcy, wygląda nowocześnie i elegancko. W standardzie są to dwa 7-calowe ekrany (prawy dotykowy), w wyższych wersjach wyposażenia – 12- i 10-calowy (dotykowy). Obydwa okazują się czytelne, a ich obsługa łatwa, można wybrać kilka wersji wyświetlania informacji. Po liftingu multimedia Grandlanda są kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto. Dogadują się bez problemu, ale ze smartfonem muszą być połączone przewodem. System obsługi jest prosty i funkcjonalny dzięki przyciskom i pokrętłom służącym do uruchamiania np. klimatyzacji, systemów bezpieczeństwa czy nagłośnienia.

Opel GrandlandMateriały prasowe
Dwa ekrany nadają wnętrzu futurystyczny wygląd; na zdjęciu – 12-calowy i dotykowy 10-calowy, w standardzie są ekrany o przekątnej 7 cali
Opel GrandlandMateriały prasowe
W schowku pod podłokietnikiem znajduje się ładowarka indukcyjna

Opel Grandland - Nocne wizje 

Obszerną kabinę dobrze wyciszono. Fotele są wygodne i dobrze trzymają w zakrętach, z tyłu nie brakuje miejsca w żadną stronę. W Grandlandzie, a wraz z nim w klasie kompaktów, debiutuje system Night Vision. Pracuje w podczerwieni i wykrywa ludzi oraz zwierzęta już 100 m przed autem.
Z oferty wycofano silniki 1.6 Turbo (180 KM) i 2.0 CDTi (177 KM). Pozostały 130-konne: 1.2 benzynowy i diesel 1.5, a także hybrydy plug-in – o mocy 224 KM (napęd na przód) oraz 300 KM (napęd 4x4). Ta ostatnia umożliwia wyjątkowo dynamiczną jazdę – jest zrywna i ma bardzo dobre przyspieszenie. Ośmiobiegowa przekładnia sprawnie zmienia biegi, a układ kierowniczy jest precyzyjniejszy niż przed liftingiem. Komfortowe zawieszenie zapewnia autu stabilność w zakrętach, w czym pomagają niżej znajdujący się środek ciężkości i napęd 4x4. Ceny nie są jeszcze znane, ale ładniejszy i lepiej wyposażony Grandland raczej nie będzie dużo droższy od poprzedniego. Wersja Hybrid4 ma kosztować ok. 205 900 zł (poprzednik – 204 850 zł).

Opel GrandlandMateriały prasowe
Grandlanda Hybrid4 można ładować z zewnętrznej stacji ładowania albo z domowego gniazda prądu przemiennego 230 V, co trwa 7,5 godziny

 

Dane producenta OPEL GRANDLAND HYBRID4
Cena 205 900 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj napędu hybrydowy plug-in: silnik benzynowy i 2 elektryczne
Moc maks. układu napędowego 300 KM
Maks. moment obr. układu 520 Nm
Silnik spalinowy benzynowy, R4 turbo, 1598 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
147 kW (200 KM)
6000/min
Maks. moment obrotowy
przy obrotach
300 Nm
3000/min
Silnik elektryczny z przodu
 
Moc maksymalna 81 kW (110 KM)
Maks. moment obr. 320 Nm
Silnik elektryczny z tyłu  
Moc maksymalna 83 kW (113 KM)
Maks. moment obr. 166 Nm
Typ akumulatorów litowo-jonowe
Ilość zmagazynowanej energii 13,2 kWh
Rodzaj napędu na cztery koła, 8-biegowa automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 6,1 s
Prędkość maksymalna 235 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 1,7–1,2 l/100 km
Emisja CO2 37–33 g/km
NADWOZIE

5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4477 x 1906 x 1609 mm, rozstaw osi 2675 mm, masa własna 1876 kg, poj. bagażnika 390/1528 l, poj. zbiornika paliwa 53 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

REKLAMA