[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Opel Grandland X Hybrid4 - czy to najlepsza wersja modelu? | TEST

Opel Grandland X Hybrid to pierwsza z prawdziwego zdarzenia hybryda plug-in tej marki. Ma 300 KM mocy, napęd 4x4 i duży zasięg na „prądzie”. Jest najmocniejszą wersją tego modelu, a może i najlepszą.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 58 450 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Akumulator hybrydowego Grandlanda X, zdolny zgromadzić energię o wartości 13,2 kWh, można naładować z domowego gniazdka 230 V w ciągu nocy, tzw. wallbox załatwi sprawę w niecałe dwie godziny. SUV Opla może przejechać w trybie elektrycznym 59 km (wg procedury WLTP) – to wystarcza na większości miejskich tras.

Opel Grandland X Hybrid - trzy silniki

Z zewnątrz ani nie widać, ani tym bardziej nie słychać, że Grandland X Hybrid ma trzy silniki. W środku też nie widać różnic w stosunku do zwykłej wersji – z wyjątkiem włącznika trybów jazdy na konsoli i przycisku pod 8-calowym ekranem dotykowym. Po jego wciśnięciu na ekranie można obserwować przepływ energii, reakcje na wciśnięcie pedału gazu na kilku ostatnich kilometrach, można też zaprogramować zapas energii w akumulatorach. Dzięki temu wystarczy jej, by pod koniec podróży kierowca mógł wjechać autem do strefy zarezerwowanej dla „elektryków”.

REKLAMA

Opel Grandland X Hybrid - dobrze ukryta technologia

Hybrydowy zespół napędowy nie wpływa na zmniejszenie ilości miejsca we wnętrzu auta. Jeden silnik elektryczny znajduje się pomiędzy benzynową jednostką 1.6 a 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów, drugi przy tylnej osi wielowahaczowej, akumulatory zaś pod kanapą; siedzi się tam prawie tak wygodnie jak z przodu.

Jest wygodny i przestronny jak każdy Grandland X, poszczególne tryby jazdy wybiera się intuicyjnie
Z tyłu jest dużo miejsca, umieszczony pod kanapą akumulator gromadzi energię o wartości 13,2 kWh

Gdy akumulator jest naładowany, SUV Opla rusza z miejsca w trybie elektrycznym. Dwa silniki o mocy 81 i 83 kW nie mają problemu z wprawieniem w ruch 1,9-tonowego auta i rozpędzeniem go do 135 km/h, przy czym największy udział w tym ma silnik znajdujący się z tyłu. Dopiero przy kickdownie albo po włączeniu trybów Hybrid lub Sport do pracy bierze się 200-konna doładowana jednostka spalinowa. SUV Opla zyskuje wtedy moc nawet 300 KM i moment obrotowy 520 Nm, przenoszony na cztery koła. Silniki elektryczne wspierają spalinowy w czasie przyspieszania, a przy hamowaniu odzyskują energię, pracując jako prądnice. Na krętej drodze widać, jak łagodnie i bezpośrednio pracuje układ kierowniczy hybrydowego Opla, zawieszenie świetnie radzi sobie z nierównościami nawierzchni. Ta wersja Grandlanda wydaje się najlepsza z dostępnych, szkoda, że kosztuje aż 195 000 zł.

Ładowanie z ładowarki o mocy rzędu 7 kW trwa około dwóch godzin, energii elektrycznej ma wystarczyć na 59 km

Dane producenta Opel Grandland X HYBRID4 ELITE
Cena 194 450 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj napędu hybrydowy: benzynowy + 2 elektryczne
Moc maks. układu napędowego 300 KM
Maks. moment obr. układu 520 Nm
Silnik spalinowy benz., R4 turbo, 1598 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
200 KM
6000/min
Maks. moment obrotowy
przy obrotach
300 Nm
3000/min
Silnik elektryczny z przodu  
Moc maksymalna 81 kW (110 KM)
Maks. moment obr. 320 Nm
Silnik elektryczny z tyłu  
Moc maksymalna 83 kW (113 KM)
Maks. moment obr. 166 Nm
Ilość zmagazynowanej energii 13,2 kWh
Rodzaj napędu na cztery koła; 8-bieg. przekładnia automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 6,1 s
Prędkość maksymalna 235 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Zużycie paliwa i energii (WLTP) 1,4 l/100 km + 15,3 kWh
Emisja CO2 30 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4477 x 1856 x 1609 mm, rozstaw osi 2675 mm, masa własna 1875 kg, poj. bagażnika 390/b.d. l, poj. zbiornika paliwa 53 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA