Odmłodzony Opel Insignia nie różni się specjalnie od auta sprzed czterech lat. Na zewnątrz zmieniono tylko detale: lampy, osłonę chłodnicy i zderzaki. W środku przemeblowano całą konsolę środkową. Morze małych przycisków zastąpił 8-calowy ekran dotykowy, w oczy rzuca się także nowy, wyżej umieszczony panel sterowania klimatyzacją. Zmieniono zestaw wskaźników – centralne miejsce zajmuje teraz kolorowy wyświetlacz.
Na asfalcie Country Tourer czuje się najlepiej, choć nie boi się luźnych, dziurawych i śliskich nawierzchni
Insignia pojawiła się też w wersji Country Tourer, aspirującej do grona crossoverów. Nadwozie Tourera wyliftowano o 20 mm, a progi, nadkola i zderzaki okraszono plastikowymi nakładkami. Pod względem technicznym, ale i z charakteru, Country Tourer nie różni się wiele od zwykłej Insignii kombi (Sports Tourer). Większą uniwersalność i sprawność na luźnych, mokrych czy zaśnieżonych nawierzchniach zapewniają elektronicznie sterowany napęd 4x4, który wykorzystuje sprzęgło typu haldex oraz elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem. Oba te cuda potrafią płynnie (zanim koło zacznie się ślizgać) rozkładać moment obrotowy (od 0 do 100%) między przednią i tylną oś, a także między tylne koła. Wyśmienitą stabilność zapewnia adaptacyjne zawieszenie FlexRide z amortyzatorami o zmiennej sile tłumienia.
Pod maskę Insignii Country Tourer trafiają wyłącznie silniki turbo – dwa 2-litrowe diesle (163 lub 195 KM) oraz jeden benzynowy (o tej samej pojemności) i mocy 250 KM. Ten ostatni pasuje wyśmienicie do charakteru auta – jest dynamiczny i oszczędny (8,1 l/100 km).
Michał Hutyra
redaktor auto motor i sport
Naszym zdaniem:
Insignia Country Tourer wypełnia kolejną niszę albo inaczej – pozwoli pozyskać dodatkowych klientów. To świetne auto na rodzinne wypady na narty.
To polubisz
Fotele przednie
Najlepsze są te sportowe (dopłata 1500 zł). Nie tylko świetnie podtrzymują ciało, są też certyfikowane przez ortopedów.
Tego nie
Ciasno z tyłu
Miejsca na kolana i stopy dla pasażerów z tyłu – za sprawą sporego zakresu regulacji wzdłużnej przednich foteli – może być bardzo mało.
DANE PRODUCENTA Opel Insignia Country Tourer
DANE PRODUCENTA Opel Insignia Country Tourer | |
---|---|
Cena | 157.350 zł |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj silnika | benzynowy, R4 turbo |
Pojemność skokowa | 1998 cm3 |
Moc maksymalna | 250 KM |
przy obrotach | 4500/min |
Maksymalny moment obrotowy | 400 Nm |
w przedziale obrotów | 2500-4500/min |
Rodzaj napędu | na przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 7,9 s |
Prędkość maksymalna | 235 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie | 8,1 l/100 km |
Emisja | CO2 189 g/km |
NADWOZIE | 5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4920 x 1856 x 1526 mm, rozstaw osi 2737 mm, masa własna 1843 kg, ładowność 547 kg, pojemność bagażnika 540/1530 l, pojemność zbiornika paliwa 70 l. |
Michał Hutyra
amis