Opel Insignia Country Tourer: Auto przełajowe

Świeższy wygląd, bardziej intuicyjna obsługa, a w nowej wersji – Country Tourer - jeszcze większa uniwersalność. Nadjeżdża odmłodzona Insignia.

Na asfalcie Country Tourer czuje się najlepiej, choć nie boi się luźnych, dziurawych i śliskich nawierzchni
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 130 500 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Odmłodzony Opel Insignia nie różni się specjalnie od auta sprzed czterech lat. Na zewnątrz zmieniono tylko detale: lampy, osłonę chłodnicy i zderzaki. W środku przemeblowano całą konsolę środkową. Morze małych przycisków zastąpił 8-calowy ekran dotykowy, w oczy rzuca się także nowy, wyżej umieszczony panel sterowania klimatyzacją. Zmieniono zestaw wskaźników – centralne miejsce zajmuje teraz kolorowy wyświetlacz.

Na asfalcie Country Tourer czuje się najlepiej, choć nie boi się luźnych, dziurawych i śliskich nawierzchni

Insignia pojawiła się też w wersji Country Tourer, aspirującej do grona crossoverów. Nadwozie Tourera wyliftowano o 20 mm, a progi, nadkola i zderzaki okraszono plastikowymi nakładkami. Pod względem technicznym, ale i z charakteru, Country Tourer nie różni się wiele od zwykłej Insignii kombi (Sports Tourer). Większą uniwersalność i sprawność na luźnych, mokrych czy zaśnieżonych nawierzchniach zapewniają elektronicznie sterowany napęd 4x4, który wykorzystuje sprzęgło typu haldex oraz elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem. Oba te cuda potrafią płynnie (zanim koło zacznie się ślizgać) rozkładać moment obrotowy (od 0 do 100%) między przednią i tylną oś, a także między tylne koła. Wyśmienitą stabilność zapewnia adaptacyjne zawieszenie FlexRide z amortyzatorami o zmiennej sile tłumienia.

Pod maskę Insignii Country Tourer trafiają wyłącznie silniki turbo – dwa 2-litrowe diesle (163 lub 195 KM) oraz jeden benzynowy (o tej samej pojemności) i mocy 250 KM. Ten ostatni pasuje wyśmienicie do charakteru auta – jest dynamiczny i oszczędny (8,1 l/100 km).

Michał Hutyra
redaktor auto motor i sport

Naszym zdaniem:

Insignia Country Tourer wypełnia kolejną niszę albo inaczej – pozwoli pozyskać dodatkowych klientów. To świetne auto na rodzinne wypady na narty.

To polubisz

Fotele przednie
Najlepsze są te sportowe (dopłata 1500 zł). Nie tylko świetnie podtrzymują ciało, są też certyfikowane przez ortopedów.

Tego nie

Ciasno z tyłu
Miejsca na kolana i stopy dla pasażerów z tyłu – za sprawą sporego zakresu regulacji wzdłużnej przednich foteli – może być bardzo mało.

DANE PRODUCENTA Opel Insignia Country Tourer

DANE PRODUCENTA

Opel Insignia Country Tourer

Cena157.350 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnikabenzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa1998 cm3
Moc maksymalna250 KM
przy obrotach4500/min
Maksymalny moment obrotowy400 Nm
w przedziale obrotów2500-4500/min
Rodzaj napęduna przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h7,9 s
Prędkość maksymalna235 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie8,1 l/100 km
EmisjaCO2 189 g/km
NADWOZIE5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4920 x 1856 x 1526 mm, rozstaw osi 2737 mm, masa własna 1843 kg, ładowność 547 kg, pojemność bagażnika 540/1530 l, pojemność zbiornika paliwa 70 l.

Michał Hutyra

amis

Zobacz także:
Zobacz również:
REKLAMA