[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.0

Opel Insignia Sports Tourer: Z odświeżonym dieslem

Opel gruntownie zmodernizował swojego dwulitrowego turbodiesla montowanego w Insignii. Jest mocniejszy, cichszy i co najważniejsze potrzebuje mniej paliwa.

Kupując Insignię zamów koniecznie czujniki cofania. Bez nich parkowanie to prawdziwa zmora.    
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 136 000 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Aż 83% klientów kupujących Insignię decyduje się na wersję z silnikiem Diesla. Teraz oferowaną od początku produkcji, czyli od 2009 roku, jednostkę 2.0 CDTI gruntownie zmodernizowano. Niezmieniony pozostał jedynie jej blok. Zastosowano nowe cylindry, zawory, głowicę, a nawet miskę olejową. Poprawiono również chłodzenie, co korzystnie wpłynęło na wydajność silnika. Turbosprężarką steruje teraz elektronika, dlatego reakcja na gaz okazuje się bardziej spontaniczna. Silnik lepiej też dba o ekologię – mimo że zamiast droższego w obsłudze filtra SCR (oprócz paliwa trzeba tankować AdBlue) zamontowano klasyczny DPF, jednostka ta spełnia normę Euro 6.

REKLAMA

Moc silnika wzrosła zaledwie o 7 KM (do 170 KM), ale odpowiedzialny za dynamikę moment obrotowy – aż o 50 Nm (do 400 Nm). Teraz Insignia z silnikiem z jedną turbosprężarką jeździ niemal tak dynamicznie jak wersja BiTurbo. Nowy diesel jest znacznie lepiej wyważony, według Opla wibracje zmniejszono aż o 83%, a hałaśliwość o 5-6 decybeli.

Po liftingu wnętrze Insignii stało się bardziej funkcjonalne. Sterowanie klimą jest wygodniejsze, a z konsoli środkowej zniknęło morze przycisków  Mimo sporych gabarytów auta (długość 4,91 m) miejsca z tyłu jest nie za wiele
Po liftingu wnętrze Insignii stało się bardziej funkcjonalne. Sterowanie klimą jest wygodniejsze, a z konsoli środkowej zniknęło morze przycisków  Mimo sporych gabarytów auta (długość 4,91 m) miejsca z tyłu jest nie za wiele
   

Rzeczywiście, podczas jazdy w kabinie panuje cisza, a zużycie paliwa jest niskie nie tylko teoretycznie. Podczas jazd testowych dość szybkim tempem Insignia zużyła średnio 6,3 l/100 km, silnik poprzedniej generacji, w podobnych warunkach, spalał o ponad 2 litry więcej oleju napędowego na każde 100 km. Auto szybciej się też rozpędza do setki (o 0,5 s), a jazdę uprzyjemnia nowa, lepiej zestopniowana skrzynia biegów. Trzeba przyznać, że Insignia starzeje się z klasą i mimo upływu lat nadal jest atrakcyjna.     

Dane producenta Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI
Cena 119 150 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika turbodiesel, R4
Pojemność skokowa 1956 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
170 KM
3750/min
Maksymalny moment obrotowy
w przedziale obrotów
400 Nm
1750–2500 obr/min
Rodzaj napędu na przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h 9,4 s
Prędkość maksymalna 220 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 4,7 l/100 km
Emisja CO2 124 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4913 x 1856 x 1513 mm, rozstaw osi 2737 mm, masa własna 1733 kg, pojemność bagażnika 540/1530 l, pojemność zbiornika paliwa 70 l. 

Naszym zdaniem
Michał Hutyra redaktor "auto motor i sport"
Przykład Insignii pokazuje, jak postęp służy kierowcom. W CDTI oszczędności idą w parze z osiągami. 
TO POLUBISZ - DLA CARAVANINGU
W Insignii debiutuje asystent parkowania auta z przyczepą. Na monitorze widać dyszel przyczepy.
TEGO NIE - WIDOCZNOŚĆ DO TYŁU
Kupując Insignię zamów koniecznie czujniki cofania. Bez nich parkowanie to prawdziwa zmora.  

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij