Erę dobrze jeżdżących, atrakcyjnych wizualnie, sportowych kombi zapoczątkował Sportwagon Alfy Romeo. Auto spodobało się, pomysł szybko skopiowali prawie wszyscy. Ale nie wszyscy potrafili urodę połączyć z praktycznością dotąd oferowanych pudełkowatych kombi. Nie dotyczy to jednak Opla. Jego Insignia Sports Tourer mieści 540/1530 l bagażu, przy tym bagażnik ma regularne kształty i płaską podłogę po złożeniu siedzeń oraz niską, tylną krawędź. Podobnie jak sedan i liftback, Sports Tourer ma atrakcyjny, dynamiczny wygląd. Zdecydowane przetłoczenia boków nadwozia, wyraźnie opadający dach oraz mocno zaokrąglone przód i tył, oprócz podkreślenia sportowego charakteru, tuszują wymiary dłuższej o 8 cm wersji. Sportowy klimat nadają wnętrzu zegary umieszczone w oddzielnych, chromowanych tubach z ognistym podświetleniem (tryb "Sport") zamiast białego, mocno profilowane fotele oraz akuratna ilość chromu i czerni. Minusem ładnego nadwozia jest słaba widoczność do tyłu.
Silniki łączone tylko z 6-biegowymi przekładniami (mechanicznymi i automatami) oraz zawieszenie trzymające auto w ryzach pozwalają na zdecydowaną, dynamiczną jazdę. Dodatkowo, do wyboru są wersje z napędem 4x4 (nawet z elektronicznie sterowanym dyferencjałem o ograniczonym poślizgu) oraz z zawieszeniem o regulowanej sztywności. W kombi debiutują dwa nowe mocne silniki: 1.6 benzynowy, 180-konny turbo i 190-konny diesel 2.0 biturbo. Zwłaszcza ten ostatni robi wrażenie; praktycznie od 1500 obr/min zdecydowanie przyspiesza radząc sobie z dużą masą auta równą 1843 kg i zadowalając się akceptowalnym zużyciem paliwa (8,5 l/100 km). Sports Tourer podobnie jak wcześniejsze dobrze sprzedające się wersje Insignii, na które w Europie zebrano już ponad 75 tysięcy zamówień, ma szanse na duży, rynkowy sukces. W Polsce jest już w sprzedaży.
DANE TECHNICZNE OPEL INSIGNIA SPORTS TOURER
DANE TECHNICZNE Opel Insignia SPORTS TOURER | |
---|---|
Cena | 108 600 zł |
Konkurenci | Citroën C5, Toyota Avensis |
Silnik | turbodiesel, R4, 2.0 |
Moc/przy obrotach | 160 KM/4000 obr/min |
0-100 km/h | 9,9 s |
Prędkość maksymalna | 212 km/h |
Zużycie paliwa | 6,0 l/100 km |
Emisja CO2 | 159 g/km |
Silnik | pojemność 1956 cm3, 300 Nm przy 1750-2500 obr/min, skrzynia biegów 6M, napęd na przednie koła. |
Nadwozie | 5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, dł. x szer. x wys. 4908 x 1858 x 1520 mm, rozstaw osi 2737 mm, masa własna 1610 kg, poj. bagaż. 540/1530 l. |
Tekst: Bogdan Czajkowski
Komentarze
auto motor i sport, 2009-04-28 09:15:57
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?