REKLAMA

Peugeot 3008 GT Hybrid4: Moc kontra masa | TEST

300-konny hybrydowy Peugeot 3008 z trzema silnikami próbuje łączyć dwa przeciwstawne światy – sportu i ekologii. W tym drugim radzi sobie znacznie lepiej.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 157 000 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Można się śmiać z wynalazku, jakim jest hybryda typu plug-in, która na energii elektrycznej zapewnia zasięg do 50 km, ale w realnym świecie zaspokaja to codzienne potrzeby większości użytkowników. Podczas jazd testowych 300-konnym Peugeotem 3008 GT Hybrid4, które odbywały się w górzystym terenie, 75% trasy liczącej 56 km udało nam się przejechać z wykorzystaniem napędu wyłącznie dwóch silników elektrycznych – i nie była to jazda o kropelce (czy raczej „o kilowatogodzinie”). W trybie elektrycznym pokonaliśmy więc 42 km. Potem przyszedł czas na ładowanie akumulatora – gdyby korzystać z tzw. wallboxa o mocy 6,6 kW i prądem o natężeniu 32 A, trwałoby ono co najmniej dwie godziny.

Peugeot 3008 GT Hybrid4 - plug-in zapewnia wolność

Bez przerwy na ładowanie dalsza jazda hybrydą Peugeota również jest możliwa. Silnik spalinowy może wtedy napędzać tylko koła lub napędzać koła i ładować akumulator gromadzący energię o wartosci 13,2 kWh. Wszystko zależy od wybranego trybu jazdy. Elektronika sterująca pracą hybrydowego zespołu napędowego daje kierowcy możliwość zaprogramowania zasięgu na energii elektrycznej, by mieć ją do dyspozycji po dojeździe np. do centrum miasta zamkniętego dla aut spalinowych. Do wyboru jest zasięg 10 km, 20 km lub maksymalny możliwy.

REKLAMA

Z wyjątkiem przycisku na panelu pod ekranem dotykowym, który uruchamia „hybrydowe” menu, wnętrze 3008 Hybrid4 nie różni się od wnętrza innych wersji

Peugeot 3008 GT Hybrid4 - morze niutonometrów

Najmocniejszy drogowy Peugeot w historii z hybrydowym zespołem napędowym (z silnikami elektrycznymi przy każdej osi i z jednostką spalinową) ma do zaoferowania coś więcej, niż tylko prawie bezszelestną jazdę bez emisji dwutlenku węgla. Znakomita elastyczność – gwarantowana przez maksymalny moment obrotowy o wartości 520 Nm dostępny niemal na zawołanie – i przyspieszenie wynoszące mniej niż 6 s od 0 do 100 km/h kuszą, by z nich korzystać częściej niż tylko przy starcie spod świateł. Wtedy jednak na przeszkodzie staje ogromna masa własna tego samochodu, która wynosi 1928 kg, czyli o ponad pół tony (!) więcej niż modelu napędzanego przez 180-konny silnik benzynowy. Ten sam, który stanowi podstawę zespołu napędowego. Niestety nadwagę hybrydowego Peugeota 3008 czuć nie tylko podczas przyspieszania i szybszej jazdy, lecz także przy każdym skręcie.

Hybrydowy zespół napędowy współpracuje z 8-stopniową przekładnią automatyczną, która zmienia przełożenia płynnie, ale nieśpiesznie

Dane producenta Peugeot 3008 GT HYBRID4
Cena 199 900 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj napędu hybrydowy: silnik benzynowy + 2 elektryczne
Moc maks. układu napędowego 300 KM
Maks. moment obr. układu 520 Nm
Silnik spalinowy benzynowy, R4 turbo, 1598 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
200 KM
6000/min
Maks. moment obrotowy
przy obrotach
300 Nm
3000/min
Silnik elektryczny z przodu
 
Moc maksymalna 109 KM (80 kW)
Maks. moment obr. 320 Nm
Silnik elektryczny z tyłu
 
Moc maksymalna 113 KM (83 kW)
Maks. moment obr. 166 Nm
Ilość zmagazynowanej energii 13,2 kWh
Rodzaj napędu na cztery koła; 8-bieg. przekładnia automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 5,9 s
Prędkość maksymalna 235 km/h (135 km/h w trybie elektr.)
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 1,5 l/100 km + 14,9–17,4 kWh
Emisja CO2 (WLTP) 34 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4447 x 1841 x 1624 mm, rozstaw osi 2675 mm, masa własna 1928 kg, poj. bagażnika 395/1357 l, poj. zbiornika paliwa 42 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA