Można się śmiać z wynalazku, jakim jest hybryda typu plug-in, która na energii elektrycznej zapewnia zasięg do 50 km, ale w realnym świecie zaspokaja to codzienne potrzeby większości użytkowników. Podczas jazd testowych 300-konnym Peugeotem 3008 GT Hybrid4, które odbywały się w górzystym terenie, 75% trasy liczącej 56 km udało nam się przejechać z wykorzystaniem napędu wyłącznie dwóch silników elektrycznych – i nie była to jazda o kropelce (czy raczej „o kilowatogodzinie”). W trybie elektrycznym pokonaliśmy więc 42 km. Potem przyszedł czas na ładowanie akumulatora – gdyby korzystać z tzw. wallboxa o mocy 6,6 kW i prądem o natężeniu 32 A, trwałoby ono co najmniej dwie godziny.
Peugeot 3008 GT Hybrid4 - plug-in zapewnia wolność
Bez przerwy na ładowanie dalsza jazda hybrydą Peugeota również jest możliwa. Silnik spalinowy może wtedy napędzać tylko koła lub napędzać koła i ładować akumulator gromadzący energię o wartosci 13,2 kWh. Wszystko zależy od wybranego trybu jazdy. Elektronika sterująca pracą hybrydowego zespołu napędowego daje kierowcy możliwość zaprogramowania zasięgu na energii elektrycznej, by mieć ją do dyspozycji po dojeździe np. do centrum miasta zamkniętego dla aut spalinowych. Do wyboru jest zasięg 10 km, 20 km lub maksymalny możliwy.

Peugeot 3008 GT Hybrid4 - morze niutonometrów
Najmocniejszy drogowy Peugeot w historii z hybrydowym zespołem napędowym (z silnikami elektrycznymi przy każdej osi i z jednostką spalinową) ma do zaoferowania coś więcej, niż tylko prawie bezszelestną jazdę bez emisji dwutlenku węgla. Znakomita elastyczność – gwarantowana przez maksymalny moment obrotowy o wartości 520 Nm dostępny niemal na zawołanie – i przyspieszenie wynoszące mniej niż 6 s od 0 do 100 km/h kuszą, by z nich korzystać częściej niż tylko przy starcie spod świateł. Wtedy jednak na przeszkodzie staje ogromna masa własna tego samochodu, która wynosi 1928 kg, czyli o ponad pół tony (!) więcej niż modelu napędzanego przez 180-konny silnik benzynowy. Ten sam, który stanowi podstawę zespołu napędowego. Niestety nadwagę hybrydowego Peugeota 3008 czuć nie tylko podczas przyspieszania i szybszej jazdy, lecz także przy każdym skręcie.

Dane producenta | PEUGEOT 3008 GT HYBRID4 |
Cena | 199 900 zł |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj napędu | hybrydowy: silnik benzynowy + 2 elektryczne |
Moc maks. układu napędowego | 300 KM |
Maks. moment obr. układu | 520 Nm |
Silnik spalinowy | benzynowy, R4 turbo, 1598 cm3 |
Moc maksymalna przy obrotach |
200 KM 6000/min |
Maks. moment obrotowy przy obrotach |
300 Nm 3000/min |
Silnik elektryczny z przodu |
|
Moc maksymalna | 109 KM (80 kW) |
Maks. moment obr. | 320 Nm |
Silnik elektryczny z tyłu |
|
Moc maksymalna | 113 KM (83 kW) |
Maks. moment obr. | 166 Nm |
Ilość zmagazynowanej energii | 13,2 kWh |
Rodzaj napędu | na cztery koła; 8-bieg. przekładnia automatyczna |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 5,9 s |
Prędkość maksymalna | 235 km/h (135 km/h w trybie elektr.) |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie (WLTP) | 1,5 l/100 km + 14,9–17,4 kWh |
Emisja CO2 (WLTP) | 34 g/km |
NADWOZIE | |
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4447 x 1841 x 1624 mm, rozstaw osi 2675 mm, masa własna 1928 kg, poj. bagażnika 395/1357 l, poj. zbiornika paliwa 42 l. |
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
Zobacz także:
- Hyundai Tucson kontra Opel Grandland X - test SUV-ów z silnikami Diesla
- Renault Captur - model II generacji w teście
- Hybryda plug-in Skody - test Superba iV
Komentarze
~Arek, 2020-05-27 15:51:15
~Wiktor, 2020-05-27 15:12:58
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?