REKLAMA

Peugeot 3008: Z zamkniętymi oczami - TEST

Peugeot 3008 po liftingu trafił właśnie do polskich salonów, a my mieliśmy okazję sprawdzić, jakich wrażeń z jazdy dostarcza wersja z dieslem o mocy 130 KM. Wszystko wskazuje na to, że francuski kompaktowy SUV utrzyma się na fali popularności.

Peugeot 3008 Fot. Szczepan Mroczek
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 116 500 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Wąskie pionowe światła do jazdy w dzień stają się elementem charakterystycznym dla modeli Peugeota

Niełatwo udoskonalić samochód, który został tak dobrze oceniony przez dziennikarzy (zdobył tytuł „Car of the Year 2017”) i przyjęty przez klientów. Na drogi trafiło już ponad 800 tys. egzemplarzy Peugeota 3008, a to oznacza, że jest jednym z najpopularniejszych modeli w klasie kompaktowych SUV-ów. A jeszcze trudniej dokonuje się zmian w samochodzie o tak oryginalnym wyglądzie. Mamy jednak wrażenie, że lifting nie zaburzył awangardowego i spójnego stylu 3008.
Odnowiony model najłatwiej rozpoznać po nowej, pozbawionej ramki osłonie chłodnicy i większych diodowych reflektorach z „kłami”, które pełnią funkcję świateł dziennych. Światła przeciwmgłowe zastąpiono funkcją Foggy Mode – w razie mgły można uruchomić światła mijania w trybie zmniejszonego natężenia wiązki świetlnej i w ten sposób poprawić widoczność. Z tyłu przyciągają uwagę nowe ledowe lampy 3D z funkcją sekwencyjnych kierunkowskazów. Charakteru dodają im przyciemnione klosze, które stanowią przedłużenie poziomego czarnego pasa na drzwiach bagażnika i optycznie poszerzają karoserię kompaktowego auta.

REKLAMA
Peugeot 3008Fot. Szczepan Mroczek
Francuzi często na siłę starali się wyróżnić. W Peugeocie 3008 nie można jednak narzekać na brak funkcjonalności
Peugeot 3008Fot. Szczepan Mroczek
Ekran zegarów cyfrowych o przekątnej 12,3 cala po liftingu ma większy kontrast
Peugeot 3008Fot. Szczepan Mroczek
Do sekundowego opóźnienia w działaniu futurystycznej dźwigni zmiany biegów trzeba się przyzwyczaić
Peugeot 3008Fot. Szczepan Mroczek
We wnętrzu 3008 nie brakuje wysmakowanych detali podkreślających wagę, jaką marka przykłada do stylu swoich aut

Peugeot 3008 - Minikierownica 

Wsiadając do 3008, nie sposób przeoczyć niewielkiej kierownicy. Wystarczy położyć na niej ręce, by nawet z zamkniętymi oczami poznać, że siedzi się w Peugeocie. Lepiej jednak otworzyć oczy, by odnaleźć we wnętrzu kontynuację odważnej stylizacji nadwozia. Mimo zastosowania nowego 10-calowego ekranu dotykowego multimediów pozostawiono bezpośredni dostęp do najważniejszych funkcji za pomocą wygodnych aluminiowych przycisków, przypominających te z samolotów. Służą do obsługi radia, klimatyzacji, nawigacji, ustawień pojazdu, telefonu, mobilnych aplikacji i świateł awaryjnych. Nową grafikę ma również zestaw cyfrowych wskaźników, które można konfigurować na kilka sposobów. Na długiej liście wyposażenia znajdują się m.in. Night Vision, tempomat adaptacyjny, czy system rozpoznawania znaków drogowych. Peugeot 3008 zapewnia również łączność Apple Car Play i Android Auto oraz 515-watowe nagłośnienie Focal. Nie zrezygnowano z bardzo przydatnego pokrętła do regulacji głośności sprzętu audio. Szkoda tylko, że inżynierowie nie zdecydowali się pozostawić pokręteł do obsługi układu przewietrzania. Potrzeba również chwili, by płynnie poruszać się w funkcjach ekranu głównego. Mimo to wnętrze okazuje się przyjazne i wygodne, nie brakuje miejsca ani na przednich, ani na tylnych fotelach, a bagażnik ma pojemność aż 500 litrów. Przy dzisiejszej ilości gadżetów, jakie nosi ze sobą człowiek, bardzo przydatny okazuje się schowek w podłokietniku; łączna pojemność schowków w 3008 wynosi 32 litry.

Peugeot 3008 - Diesel wciąż się sprawdza

Egzemplarz, który trafił w nasze ręce, miał pod masą silnik Diesla o pojemności 1,5 litra i mocy 130 KM. W połączeniu z automatyczną przekładnią okazuje się optymalnym źródłem napędu dla kompaktowego crossovera. Pracuje cicho, a skrzynia biegów o aż 8 przełożeniach tuszuje jego niewielki zakres efektywnych obrotów i wykorzystuje potencjał momentu obrotowego. Podczas swobodnej jazdy zużycie paliwa nie przekracza 7 l/100 km, a taki wynik wciąż może być istotnym argumentem przy, wcale niełatwym dzisiaj, wyborze rodzaju napędu. W wypadku 3008 Peugeot oferuje szeroką gamę opcji – od silników zasilanych benzyną, przez diesla, po hybrydy typu plug-in. Najtańsze są silniki benzynowe, a najdroższe i najmocniejsze – hybrydy.

Peugeot 3008Fot. Szczepan Mroczek
Wersja Allure Pack ma m.in. aluminiowe relingi dachowe i przyciemniane szyby z tyłu
Peugeot 3008Fot. Szczepan Mroczek
Tylne światła 3D zwracają uwagę sekwencyjnymi kierunkowskazami, rozwiązaniem znanym z klasy premium


Zawieszenie modelu 3008 sprawnie tłumi nierówności, ale wśród aut tej klasy należy do tych twardszych. Dzięki takiemu zestrojeniu oraz za sprawą niewielkiej kierownicy auto sprawia wrażenie nieco nadpobudliwego, z pewnością nie można też powiedzieć o nim, że jest ociężałe. Za to obszerne i miękko wyściełane fotele przypominają, że to samochód francuski.
Nie bez powodu Peugeot 3008 odniósł taki sukces. Przyciąga uwagę ciekawym wyglądem, co dzisiaj jest bardzo ważne, ma wygodne wnętrze i jest dostępny w różnych wersjach napędowych. Wygląda na to, że udany lifting pozwoli mu nadal cieszyć się popularnością.

Dane producenta PEUGEOT 3008 1.5 BLUEHDI EAT8 ALLURE PACK
Cena 153 200 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika diesel, R4 turbo
Pojemność skokowa 1499 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
130 KM
3750/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
300 Nm
1750/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 8-biegowa przekładnia automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 11,5 s
Prędkość maksymalna 189 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 5,7 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
143 g/km
NADWOZIE

5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4447 x 1841 x 1620 mm, rozstaw osi 2675 mm, masa własna 1429 kg, poj. bagażnika 500/1482 l, poj. zbiornika paliwa 53 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA